Jag vet inte varför, men jag känner mig inte alls sotis egentligen på bruden min karl har satt på, trots att det inte handlar en engångsgrej. Men dels är hon inte särskilt snygg, även om hon säkert har sina fina sidor.. men dom har inte jag sett av, för hon har betett sig som skit mot mig nu efteråt, å slutar aldrig jaga min karl(hon vill ha honom till vilket pris som helst, men påstår att hon inte vill det till mig, men försöker ändå förmå mig att lämna honom). Men mest så känns det som om hans otrohet inte alls handlar om mig som person.. iofs kan ju just DET såra en del. Men det känns mer som hans destruktivitet, och allmänna strulighet känslomässigt. Och på något sätt så känns det som om han vore ett pucko rakt av om han dumpade en så bra tjej som jag. (dagsformen nu som talar, vissa dagar känns det förstås mkt sämre än så här, jag har åxå dåliga sidor å dåliga dagar..)
Men det har varit en låååång process att komma fram till den här känslan. Å jag har faktiskt jobbat hårt på att återvinna min självrespekt. Men mitt i krisen, skiten som varit en längre tid(han lämnade mig ett tag) å sveken, så har jag bestämt mig för att det är dags att jag börja värdera mig själv betydligt högre än jag har gjort tidigare i mitt liv. Liksom hålla huvudet högre. Å inse mitt eget värde. Så på något sätt så har krisen å skiten fått en positiv effekt. Sen kan jag ju säga att jag är BRUTALT ärlig mot karln numera. Han får höra vad jag tycker å tänker, å kan han inte ta det så kan han faktiskt dra. Är han som blir loosern då, inte jag.
(enda svåra är att släppa tanken helt på att någon gång själv flörta med någon, inleda något halvflörtigt förhållande å "låta honom få reda på det", så att han fattar hur illa han har gjort mig med sina svek.. men när jag tänker så så inser jag att han ju faktiskt HAR varit utsatt för otrohet själv, å själv vet hur det känns.. å att det faktum att han själv varit sårad, å kanske inte bearbetat det klart, kan bidra till att han svek mig.. är SÅRADE människor, skadade människor, som sårar å skadar andra.)
Kram på er! Å HÅLL HUVUDET HÖGT. Deras svek handlar fanimej inte om ert värde som kvinna. Dom sänker sig själva mest. Tror på att det man gör mot andra så får man förr eller