• Anonym (Kämpe)

Ni som gett en andra chans...

Ni som gett er pojkvän/sambo/make/maka/partner en andra chans efter en otrohet och försöker att lappa ihop förhållandet igen..

Hur gör ni för att orka de stunder där det är extra svårt?
    Jag känner att jag håller en distans som i längden kommer att bli jobbig för oss båda, har ni samma problem och hur tacklar ni det?

Här peppar vi varandra att orka kämpa för något vi tror på men som vill ha stöd av någon i samma sits på den slingriga vägen!

• Svar på tråden Ni som gett en andra chans...
  • Anonym (qwerty)

Anonym (Ledsen=()
    Precis så känner jag också. Bara det att du satte orden på det bättre än vad jag gjorde :)

• Anonym (mardrömmar)

Anonym (qwerty) skrev 2007-07-31 15:11:10 följande:

Jag känner en viss tillit till min sambo, samtidigt som jag är 99%säker på att han inte skulle göra något (igen) så finns det 1% av mig som undrar. Eller om det är som jag spelar mig själv ett spratt, jag kanske vill få HONOM att tro att jag inte litar på honom bara för att han ska få "lida" lite extra.. haha.. med tanke på hur kontrollerande man blivit.
    Samma här, känner precis som du!
  • Anonym (drabbad)

Anonym(qverty)

Hennnes namn dök upp på datorn när han kollade schackspel på datorn. Hon har oxå varit med där tydligen.
    men jag frontade honom och det var inget.

• Anonym (qwerty)

Anonym (drabbad)
    Hmm, schackspel? Haha, jag är inte så bra på det här med datorer, men säger han att det inte var något så får du väl lita på honom.

• Anonym (Frun)

Hej! Jag har varit borta ett bra tag nu och har inte orkat mig genom alla inlägg än. På frågan om tillit så kan jag säga att jag litar till hundra procent på att han inte kommer göra om det. Men visst kommer små hugg av tvivel trotts det. Men jag har bestämt mig för att lite på honom och att han så tydligt i vardaagen visar att han är berädd att kämpa och sattsas på familjen samt visar ånger gör det lättare än vad jag trodde.

Kram på er alla!

• Anonym (Nr 16)

Jag litar inte på min alls.
    Igår åkte vi bil ensamna och vi pratade en del.
    Jag frågade då om han ifall vi gör slut skulle kunna bli ihop med henne eftersom jag tror han har känslor för henne.
    Han svarade då att han inte visste vad framtiden kom med.
    Men att hon troligen inte ville det.

Om han inte ville det borde inte hans svar vara absolut inte?

Om någon frågade om jag ville bli ihop med mitt ex skulle jag svara nej. Inte att han säkert inte ville det.

Han kommer oxå ihåg hur stora hennes bröst var och så.

Är väldigt ledsen och besviken.

• Anonym (qwerty)

Anonym (Nr 16)
    Förstår att du inte kan lita på honom när han beter sig på det sättet, inte kunna säga rätt ut att han verkligen inte vill ha henne, utan svara på ett tvekande sätt.

• Anonym (Nr 16)

qwerty
    mmmmm det gör ju att jag tror han har känslor för henne.

• Anonym

Har läst lite men inte alla inlägg.
    Min sambo var på sätt och vis otrogen för 1½ år sedan.
    Han kom och sade att det inte känndes bra mellan oss, (vår dotter var under året)han visste inte om han hade kvar några känslor. Han älskade mig men kände inget pirr i magen länger. Själv tyckte jag inte att det var så konstigt för jag kände heller inget pirr efter nästan 8 år. Utan kärleken var på en annan nivå.
    Han var jätteledsen och det kom fram ganska snart att han kanske hade känslor för en jobbarkompis men inte visste.
    Till saken hör att han skulle snart fylla 30 och han hade aldrig bott själv utan flyttat hemifrån till mig.
    Detta var fruktansvärt jobbigt men han hade aldrig gjort något med henne och det tror jag på.
    Jag bad honom sova hos en killkompis under tiden som han funderade på hur han skulle ha det och gav inga garantier på att jag skulle vänta på honom.
    Vi var isär ett par nätter och sedan sov han i vår säng igen men han hade inte bestämt sig, det var en väldigt konstig känsla att gå och lägga sig på kvällen men inte få den där godnatt pussen som man var van vid.
    Efter en vecka så hade han bestämt sig att det var mig han ville ha och fattade inte vad han höll på med och var jätteorolig att jag inte skulle vilja ha tillbaka honom.
    Tog ett litet tag innan jag bestämde mig men nu har vi det bättre än någonsin och skall ha ett litet barn om ett par månader.
    Vi tar inte varandra länger för givet och vi pratar om saker och ting med en gång, inget som ligger under ytan och pyr.
    Han är medveten om att jag inte litar på honom till 100 % ännu och vet inte hur lång tid det kommer att ta.
    Tilit tar år att bygga upp men sekunder att riva ner.
    Ett villkor var att han inte fick gå på några som helst firmafester och det accepterade han utan protest, nu har hon också bytt skift så de jobbar inte tillsammans länger.

Långt blev det.

• Anonym (qwerty)

Anonym (Nr 16)
    Jo, det hade nog jag också trott om jag vart du. Men prata mer om det och säg vad du känner!

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...