• Anonym (Kämpe)

Ni som gett en andra chans...

Ni som gett er pojkvän/sambo/make/maka/partner en andra chans efter en otrohet och försöker att lappa ihop förhållandet igen..

Hur gör ni för att orka de stunder där det är extra svårt?
    Jag känner att jag håller en distans som i längden kommer att bli jobbig för oss båda, har ni samma problem och hur tacklar ni det?

Här peppar vi varandra att orka kämpa för något vi tror på men som vill ha stöd av någon i samma sits på den slingriga vägen!

• Svar på tråden Ni som gett en andra chans...
  • Anonym (Nr 16)

Jag är så dum..
    Jag försökte bli gravid denna månad trots att jag inte tror vi klarar ut detta tillsammans. men vi har försökt få barn så länge.
    jag ville så gärna att mitt barn skulle få ett helsyskon.
    Lyckades inte iaf. men jag känner mig korkad iaf.

• Anonym (drabbad)

Haft en underbar semester med familjen. grekland och norrland. i lördags så såg jag hennes namn igen. Då brakade det.

• Anonym (Nr 16)

Har man en framtid tillsammans när man inte kan lita på den andra?

• Anonym (qwerty)

Anonym (456)
    Jag följde aldrig med, men en närstående var i den byn samtidigt så den personen gick dit där min sambo var och höll han sällskap till han vart klar. Det kändes skönt.

Anonym (lovetolove)
    Så du funderar på att stanna kvar hos honom igen?

Anonym (BEDRAGEN)
    Kan förstå att det kändes illa att hon vart så pass yngre. Som sagt jag är väldigt glad att jag inte vet vilken tjejen är.

Anonym (Nr 16)
    Ville du bli gravid sen lämna honom eller vad menar du? Nej, jag tror inte man har en framtid ihop om man inte kan lita på varandra. Det är därför jag blir så arg på mig själv när jag inte vågar lita på min sambo. Det är så svårt.

Anonym (drabbad)
    Såg hennes namn? Vart namnet relaterat med något som har med din man/sambo att göra?

• Anonym (456)

Ja, min sambos prassel är verkligen inte vacker! Inte det minsta trevlig heller. (Mot honom trevlig såklart)
    Så det känns jäkla skönt tycker jag med.

qwerty: Okej, bra att det fanns en annan att stödja din sambo då när du inte följde med.

Nr16: Det där med tilliten funderar jag på också. När kommer den tillbaka?

• Anonym (qwerty)

Tilliten, hmm, är det ingen som känner minsta lilla tillit alls till sin partner efter hans eller hennes misstag? Jag känner en viss tillit till min sambo, samtidigt som jag är 99%säker på att han inte skulle göra något (igen) så finns det 1% av mig som undrar. Eller om det är som jag spelar mig själv ett spratt, jag kanske vill få HONOM att tro att jag inte litar på honom bara för att han ska få "lida" lite extra.. haha.. med tanke på hur kontrollerande man blivit.

• Anonym (ledsen)

Hej. Ny här. Min sambo har varit otrogen ett anntal gånger...Vi träffades genom vårat gemensamma "fritidsintresse" för ca 6 år sedan. Vi har en dotter på nu 14 mån och ska ha ett till nu i september...som var planerat.
    Min sambo lever på vårat "fritidsintresse" men det är svårt för en tjej så det innebär en massa resor för hans del medan jag sitter hemma nu mer med barn/barnen. Den här tjtjen som han nu träffat och troligen gjort sen förra hösten...var min vän! och alla i "våran värld" känner till detta! Och alla håller käft! Det är så jävla jobbigt att nu ens tänka tanken på hur man ska kunna visa sig igen och hur man ska reagera när man ser människan igen vilket kommer att ske.
    Är så jävla beviken på allt och alla. Blääääää. Vi ska på rådgivning nästa vecka men det känns som en evighet. Vet inte hur jag ska klara det den här gången...som sagt...det är inte första gången det sker...Fick reda på det senaste som hänt igår..Han träffa henne i söndags...Då han spela golf som det heter...suck

• Anonym (ledsen)

Samma här oxå...sambons fling är 21...och han 39....

• Anonym (qwerty)

Anonym (ledsen)
    Hmm, men om det hänt så många gånger innan, varför stannar du? Varför planerade barn igen? Jag är inte ute efter att dömma dig, jag är undrande. Skulle min sambo vara otrogen en gång till ska jag personligen sälja alla hans saker och honom på loppis!

• Anonym (Ledsen=()

Jag vet inte om jag kan börja lita igen. Kanske, men det kommer ta tid, vilket han är medveten om. Hade det hänt upprepade gånger hade jag inte heller kunnat förlåta. Skulle jag däremot känna att, nej, jag kommer aldrig kunna lita på hnom igen så hade det nog varit kört. Utan tilliten finns ingenting. Då tror jag personligen inte det går att ha ett förhållande. eller rättare sagt ett fungerande förhållande.

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...