Anonym (qwerty) skrev 2007-07-28 12:17:38 följande:
Anonym (lovetolove) Har ett liknande problem. Men min sambo är nykter missbrukare. Varit ren länge (jag ställde ett ultimatum för längesedan och han valde ett liv med mig) Och nu när han vart ute och "roade" sig hade han ett återfall. Det är ingen ursäkt. Jag blev bara dubbel besviken. Men vi har pratat mycket om det, han anstränger sig verkligen och har gått tillbaka till möten o.s.v
Min man e oxå nykter missbrukare. Han valde behandling eftersom han annars hade tappat familjen. Under sina "aktiva" år så var han otrogen flera ggr.
Jag satt tex i en rättegång som stöd för min man då ett vittne berättade att min man haft sex med en kvinna inne på toaletten på en krog.. Trodde jag skulle dö.... Rusade ut ur salen..
Han är numera nykter (sen i mars) och går aldrig ut på krogen eller sover aldrig borta. Han tycker att jag borde lita på honom igen nu men det tar ju så mkt längre tid än så.
Jag anser dock att hans misstag inte är värda min dyrbara energi. Så jag har förlåtit honom för att kunna gå vidare. jag vet att det inte har med mig eller hans kärlek till mig att göra utan enbart med hans egna problem och missbruk att göra.
Skulle det dock hända nu när han är drogfri så skulle jag inte kunna stanna hos honom. Jag skulle förlåta honom men som sagt INTE stanna.
"Diffe" är en hemsk personlighet.