• Anonym (Kämpe)

Ni som gett en andra chans...

Ni som gett er pojkvän/sambo/make/maka/partner en andra chans efter en otrohet och försöker att lappa ihop förhållandet igen..

Hur gör ni för att orka de stunder där det är extra svårt?
    Jag känner att jag håller en distans som i längden kommer att bli jobbig för oss båda, har ni samma problem och hur tacklar ni det?

Här peppar vi varandra att orka kämpa för något vi tror på men som vill ha stöd av någon i samma sits på den slingriga vägen!

• Svar på tråden Ni som gett en andra chans...
  • Anonym (Ledsen=()

Jaa Träffas allihopa och stötta och prata och skratta och gråta Hade nog varit kanon... Lite svårt att ordna kanske.. Men det hade varit så skönt.

Idag har han varit hur gullig som helst, och vi har pratat lite. Känner mig ganska okej just nu. Hoppas ni har haft en trevlig kväll allihopa. Snart dags för mig att krypa ner och sova.. Tänker på er. Stackars dig nr 16. Kan inte ens föreställa mig den känslan

• Anonym (uppåner)

Anonym (Nr 16) skrev 2007-07-08 00:09:18 följande:

uppånerjag börjar tröttna på att vara stark. Tyvärr hände detta precis när jag blivit frisk från en allvarlig sjukdom.
    nee fyfan! vad orättvist!
  • Anonym (man)

En f.d. flickvän till mig var otrogen med 2 st klasskompisar (jo...samtidigt) bara för att hon ville prova och att tillfället fanns där. Ju längre tiden gick efter det här, desto mindre litade jag på henne. Vi gick isär men blev tillsammans igen och då gjorde hon om det igen (då "bara" med en person)...då tog mina sista positiva känslor för henne och hon är nu blott historia. Tyvärr har hon skadat mig rejält (jag hoppas att det inte är för alltid), jag har mycket svårt att lita på min nya tjej. Detta känns jättesvårt då jag tidigare aldrig har varit svartsjuk och alltid litat fullt och fast på den jag är tillsammans med...hoppas detta går över någon dag...

• Anonym (Ledsen=()

Anonym (man) Jag har heller aldrig varit svartsjuk innan. Egentligen hemskt när man inte kan lita på den man ska leva ihop med. Men jag hoppas det ordnar sig för dig! Din nya tjej är antagligen bättre än ditt ex, som tyvärr inte verkade visa mycket respekt för dig Jag hoppas du kan lära dig att lita igen. När man har fått en sån smäll, och i ditt fall, två, så är det svårt att finna tillit igen! Usch. Vad livet är orättvist ibland!!!

• Anonym (Nr 16)

anonym man
    Usch vilken f*tta rent utsagt.
    Klart man har svårt att lita på någon ny efter det.

Min man sa innan detta hände att han aldrig skulle kunna vara otrogen mot mig...ja det stämde visst inte.

Fast min var "bara" otrogen 1 gång iof blir det en julbebis av det

Mitt ex träffade en kille som var konstant otrogen vilket hon berättade för hans syster. Troligt att syrran skulle hålla tyst om något sådant.

• Anonym (456)

Hej hej, skönt att läsa att ni skriver här ändå.

Här har vi haft två bra dagar tillsammans, känns skönt. Men det gnager ändå bak i huvudet vad han gjort mot mig.
    Känner rädsla för att OM jag förlåter honom så kan han få för sig att göra samma sak igen "för hon förälåt mig förra gången". Tror dock inte han kommer göra om det men vem vet?

• Anonym (detsamma)

456, exakt så känner jag också: om jag inte tar upp ämnet otrohet längre, så tror han att jag hade/har så lätt att glömma det och förlåta. Sen kan han göra om det efter några månader eller år. Men samtidigt vet jag att jag inte får tänka så.

Från och med imorgon tar jag som sagt en liten paus på en vecka och försöker undvika allt som rör ämnet. Men jag hoppas att ni kommer att finnas kvar här för det är bra att ventilera ändå då och då.

Var starka och ha det så bra som möjligt allihopa! Kram på er!

• Anonym (Frun)

Jag tror inte det är så svårt att kunna träffas alla som vill om vi kan tänka oss att aslöja vår identitet för en person utanför vår tråd...

• Anonym (Frun)

Man; Det går över. Om du bestämmer dig för det. *kram*

• Anonym (Frun)

Jag sa aldrig hej då igår så jag gör det idag. Vi ses om en vecka! Hoppas att ni kommer frammåt. Kommer sakna er!

*kram*

Svar på tråden Ni som gett en andra chans...