Inlägg från: Anonym (mardrömmar) |Visa alla inlägg
  • Anonym (mardrömmar)

Ni som gett en andra chans...

Jag och min sambo har varit tillsammans i ett par år och för ett år sen kom jag på honom med att ha varit några gånger med sitt ex. :(
    Jag hade misstänkt det hela ett tag men han hade förnekat men som allt som göms i snö så kom det fram vid tö... Och jag blev såklart rosenrasande och gjorde slut å flyttade genast. Han bönade å bad om förlåtelse, skrev brev, sms, dikter, ringde stup i ett men jag var inte redo då. Efter några veckor/en månad hade han lugnat sej något och vi blev tillsammans igen och har varit det sen dess, jag har ingen anledning att misstänka att han skulle göra om det hela och det händer att jag kollar mobilen och så, men detär grönt. Under tiden han var otrogen hade han sin telefon med sej överallt och oftast ljudet avstängt för att man inte skulle höra alla sms... Nu ligger telefonen framme för det mesta och det hörs om det kommer sms eller ringer.
    Nu till det jobbiga- alla dessa mardrömmar! Jag är ju inte speciellt orolig på dagarna utan jag känner mej trygg nu men på nätterna kommer mardrömmarna. Scenariot uppspelar sej gång på gång och jag vaknar fly förbannad eller jätte ledsen å nervös. Detta går i perioder så det är inte varje natt, och när jag vaknar å ser honom där bredvid så blir jag lugn men så somnar jag om och drömmer vidare! Någon mer som dras med detta? Några tips på att få bort även mardrömmarna? :P

• Anonym (mardrömmar)

Anonym (qwerty) skrev 2007-07-26 16:16:14 följande:

Minns inte vem som skrev det om mobiltelefonen, att förr hade han den med sig vart han än gick och ALLTID på ljudlös. Nu ligger den framme hela tiden och han bryr sig inte ett dugg om jag rör den. Det måste ju bevisa något. En gång otrogen alltid otrogen har jag också hört, men man kan inte dra ALLA över en kant. Antingen ger man sig in i förhållandet igen och riskerar att han gör om det, eller så flyr man.Jag anser att vårt förhållande är äkta, mer äkta än vad det va innan faktiskt. Någon vart ju fel, annars skulle han inte dras till en annan kvinna. Men det är också en följd av misstänksamhet, tårar och mardrömmar. Tiden får utvisa vad som händer i framtiden.
    Ja precis jag tänker likadant som dej... än så länge är allt bra, det värsta är att man då å då råkar springa på "bruden" på stan, det gör liksom lite ont i en. Annars är det inga större problem för mej förutom mardrömmarna.
  • Anonym (mardrömmar)

nä men fy (lovetolove) vilken patetisk ynkrygg! Man kan inte både äta kakan å ha den kvar, en gång är ingen gång men två gånger det är fasen två gånger för mycket! Du är garanterat värd något bättre så dumpa fanskapet å se till att få han ut ur ditt liv =( tröstkramar!

• Anonym (mardrömmar)

Håller med (Bedragen), får man en chans till så tar man den på alla sätt och annars är det nog inget att satsa på... Världen är full av killar och mister man en står det tusen åter ;) Jag är nog rätt bestämd när det väl gäller, jag har förlåtit otrohet men en andra gång skulle jag inte förlåta, alla är värda en andra chans men inte en tredje å en fjärde osv... Och har man fått förlåtelsen en gång så har man enligt mej inte ens tillåtelse att ha "mystiska" mail eller sms, även om man inte gjort själva sexet igen. Då är det stenhårt!

Vad gäller mailinglistan så har jag noll koll, men det lät ju intressant? Jag trodde det var så att man fick ett mail varje gång det kom ett nytt svar i denna tråd?

• Anonym (mardrömmar)

eh inne i sin "sup period?" Är det en alkolist du är tillsammans med eller vad menar du? Hela historien låter helt absurd, jag skulle packat ihop sakerna å satt ut dom å sen medelat att sakerna finns utanför att hämta om han vill ha dom innan någon annan lägger beslag på dom...
    Att han ibland måste träffa sitt ex för att hämta pojken är väll självklart men det finns ju olika sätt att göra det på, och du kan ju vara med...
    Den där killen verkar ha noll ordning på sitt liv och du dras med ner i skiten.

• Anonym (mardrömmar)

Anonym (qwerty) skrev 2007-07-28 12:10:48 följande:

Anonym (mardrömmar) Usch, kan inte vara kul att springa på tjejen på stan, jag har väl lite tur i oturen att tjejen min sambo kelade med har flyttat till ett annat land, men det hade inte spelat någon roll vart hon fanns, jag har ingen aning om vem hon är. Jag kan tänka mig vilken ångerst jag hade haft om jag tyckt hon sett bättre ut än vad jag gör. Men nu vet jag inte. Vill minsann inte veta heller.
    Ja det är lite jobbigt men som tur är ser anser jag inte att hon ser bättre ut än jag åtminstone *fnissar*, Det hade nog inget med utseende att göra själva otroheten heller, men visst är det lite skönt ändå att hon inte är någon direkt skönhet ;)
  • Anonym (mardrömmar)

lovetolove, gör allt du behöver för å glömma honom, fördjupa dej i en massa saker, flirta på internet, ring upp gamla ex, umgås med kompisar, lek med barnet eller vad som helst, bara du har annat för dej än att vänta på honom! Du måste komma vidare, sen kan du börja tänka på hur du ska leva, men kom över den första krisen!

• Anonym (mardrömmar)

Anonym (qwerty) skrev 2007-07-31 15:11:10 följande:

Jag känner en viss tillit till min sambo, samtidigt som jag är 99%säker på att han inte skulle göra något (igen) så finns det 1% av mig som undrar. Eller om det är som jag spelar mig själv ett spratt, jag kanske vill få HONOM att tro att jag inte litar på honom bara för att han ska få "lida" lite extra.. haha.. med tanke på hur kontrollerande man blivit.
    Samma här, känner precis som du!
  • Anonym (mardrömmar)

Anonym (qwerty) skrev 2007-08-01 14:18:49 följande:

Men skulle aldrig tillåta mig själv att sjunka så lågt att vänta på honom när man bestämmer sig för mig eller den andra kvinnan. Jag förstår bara inte.
    Håller helt med! Jag skulle aldrig någonsin låta mej trampas på genom att sitta å vänta på att HAN, den otrogne skitstöveln, ska välja om han vill ha mej eller den han satt på! Det är då totalt ute ur min värld att förnedra mej själv på det viset så jag skulle hellre gå i cellibat för resten av livet...

När min sambo hade sin "period" hade jag ju misstänkt det en tid och frågat men han förnekade. Jag försökte lita på honom men något sa mej att han ändå gjort/gjorde nåt han inte borde. Den andra tjejen väntade då och hoppades på att få honom tillbaka, vilket jag visste att hon ville. När jag en dag fick tillfälle att få fram allt svart på vitt och konfrontera honom så erkände han till slut och blev helt konstig, han verkade först knappt fatta att han gjort något fel och jag var förstås arg som ett bi, jag hatade honom länge och väl och sa en hel del mindre trevliga saker innan jag förlåt honom. Ett par dagar efter vi breakat och jag började så smått ignorera honom totalt började han få panik över vad han gjort, skrev dikter,ringde,sms:ade,skrev brev och gud vet allt dagen lång. Jag struntade i honom och började så smått dejta lite andra för att inte riskera att falla tillbaka enbart för att man kände sej ensam och behövde uppskattning. Sen efter några veckor när allt lugnat sej(och jag visste då att han även sagt till den andra tjejen att han inte ville vara med henne även fast jag lämnat honom och han kände sej ensam) började vi så smått träffas igen och prata om det som hänt och då först förlät jag honom helt, sen om vårat förhållande kommer vara hela livet eller ej kan man ju aldrig veta men man hoppas ju och utgår från det just nu i alla fall. Jag vet att den andra tjejen blev väldigt besviken då över att hon inte fick honom så jag kan trösta mej med att han valt mej för att han vill det och inte för att hon inte vill ha honom... Och det var på mina villkor och jag som gav honom nåd så att säga, inte tvärtom att han fick bestämma.

Men ja, jag kollar hans telefon då och då, det tror jag inte han har några problem med och ibland gör jag det när han är med. Han låter den ju alltid ligga framme nu osv. Förut var han så rädd om den så man skulle tro den var gjord av nåt ömtåligt... Nån enstaka gång har det väll hänt att han har raderat också men det är ju inte så konstigt, det gör jag också då man inte kan ha 500 gamla sms liggande i telefonen precis. För det mesta finns det en hög sms å det brukar mest bara vara dom från mej eller ibland någon kompis. Jag lärde mej dock en fiffig grej under hans otrohetsperiod och om man har en sonyeriksson telefon kan man gå in på "skriva sms" och sen trycker man på skicka så kommer dom man senast skickat till fram, lätt som en plätt att se om det finns några okända nummer där ;)

oj nu har jag skrivit superlångt, hoppas ni inte somnat!
  • Anonym (mardrömmar)
    Anonym skrev 2007-08-08 11:20:50 följande:
    jag har förlåtit och försökt gått vidare... men alla dom förhållandena har brutits pga mer otrohet eller att jag inte har kunnat släppa tanken... nu har jag dock ett förhållande där jag och han är trogna varandra! tycker man ska dumpa den otrogna för man förtjänar inte att bli sviken på det sättet... bevisar ju att partnern inte kan hålla sig till en person utan sviker det lilla löftet man ger när man startar ett förhållande...
    Tyvärr är inte allt bara totalt svart eller vitt här i livet :) Ibland gör man saker man ångrar, ibland gör andra saker som sårar, men alla är värda en chans, men tar man inte den chansen då får man skylla sej själv tycker jag, då har man verkligen visat att man inte kan respektera en annan människa!
Svar på tråden Ni som gett en andra chans...