Inlägg från: Anonym (segt) |Visa alla inlägg
  • Anonym (segt)

Ni som gett en andra chans...

Min fru åkte utomlands ett par dagar med en kompis. Hon följer med en person hem efter en middag och har sex med honom.

Det har gått någon månad nu, och vi försöker hitta tillbaka till vardagen, men det går väldigt mycket upp och ner. Jag vill verkligen inte att vår familj ska splittras, men hur länge ska man orka försöka?

• Anonym (segt)

Ja, ett barn som är ett år gammalt. Utan det så hade besluten varit enklare. Det väger in tungt för att fortsätta försöka.

Frågan är dock till vilket pris. Jag mår inte alls bra som det är nu.

I många andra trådar läser man "du är värd bättre". Min fru säger samma sak till mig. Problemet är ju att "den bättre" inte står utanför dörren och väntar... Vad finns det som säger att gräset är grönare på andra sidan?

• Anonym (segt)

Anonym (detsamma) skrev 2007-07-18 14:45:38 följande:

Jag förstår inte din fru som säger att du är värd bättre. Betyder det att hon inte vill vara med dig? Eller så spelar hon martyr nu? Ursäkta om jag är hård, men det gillar jag inte. Hon borde i stället övertyga dig om att ni kommer att ha en fin framtid tillsammans och hon vill kämpa för det och hjälpa dig så gott hon kan.
    Hennes förklaring är att hon älskar mig och vill enbart mitt bästa. Hon vill satsa på oss.
  • Anonym (segt)

Anonym (detsamma) skrev 2007-07-18 15:17:14 följande:

Kul. Då behöver hon inte säga såna saker utan hon ska bevisa att hon ångrar sig och älskar dig.Hur känner du? Älskar du henne trots allt?
    Ja, men jag litar inte på henne. Hon har ingen förklaring till varför det hände. Vi hade det väldigt bra innan.

Jag vill inte gå runt och vara rädd för att det ska hända igen.
  • Anonym (segt)

Anonym (detsamma) skrev 2007-07-18 17:26:49 följande:

Du har inte svarat på frågan: älskar du henne fortfarande? För svaret på denna fråga är avgörande.
    Jodå, jag svarade. ;) Ja, jag älskar henne - men kan inte lita på henne.
  • Anonym (segt)

Anonym (456) skrev 2007-07-18 18:16:38 följande:

segt: Var din fru full när hon var otrogen? Inte för det försvarar handlingen men min sambo gjorde det i fyllan och kan inte heller förklara varför han gjorde det. Jobbigt, men på ett sätt kanske lättare att lämna det bakom sig och gå vidare.
    Nej, inte nämnvärt så att hon kan skylla på det.
  • Anonym (segt)

Jag känner igen det ni säger. Man blir misstänksam samtidigt som jag verkligen inte vill vara den som springer runt som en polis och granskar mail och sms.

Vad blir ett förhållande värt utan den tilliten? För mig är detta ganska färskt. Jag behöver nog ge det mer tid, för just nu vet jag varken ut eller in. :(

• Anonym (segt)

I mitt fall påstås det att det användes kondom. Man vill ju kunna lita på allt som sägs... :(

Det har varit ganska mycket neråt på sistonde. Förut visste jag att jag var unik. Nu har jag plötsligt blivit en i mängden. Jobbigaste är vigselringarna. Dom symboliserade något. Nu saknar dom värde. Värst av allt är ju att hennes ringar säkert tagit på honom. Det känns inte konstruktivt att gräva ner sig i detaljer, men det är mycket svårt att låta bli.

• Anonym (segt)

Anonym skrev 2007-07-25 16:51:26 följande:

En fråga bara.. ni som blivit bedragna anser ni att ert förhållande är äkta?
    Det här var en svår fråga.

Förhållandet känns inte äkta idag. Respektlösheten har grävt ett stort hål där. Förhoppningsvis täcks hålet igen med tiden.

Det som fortfarande känns äkta är familjen. Det känns väl ungefär lika luddigt som min förklaring framstår.
  • Anonym (segt)
    Anonym skrev 2007-07-25 16:48:13 följande:
    Tur att man inte sitter i er båt... skulle må så dåligt!Känna mig så kränkt... Måste vara hemsk sitts. Hoppas att jag aldrig behöver hamna där. För mig är otrohet så väldigt känsligt ämne..skulle vilja skaka om alla som är det! skulle nog hellre vilja att min kille gjorde slut och sa som det va..att han inte älskar mig längre. Än att komma på honom med någon annan. Kan inte förstå dom som spelar spel.. hur kan man vara så egoistisk och känslokall! Visa lite respekt mot den som älskar dig.
    Jag resonerade som du - INNAN jag blev förälder. Hade det inte funnits barn med i bilden så hade beslutet varit enklare. Barnet är dock inte enda faktorn som gör att jag vill försöka lösa detta, men det väger in tyngst.
Svar på tråden Ni som gett en andra chans...