Jag har också varit med om det.. och det gör så jävla ont!! Jag tänker att det mer är sveket,,, alltså att söka sig utanför förhållandet för att försöka fixa något som man inte klarar av inom förhållandet... Jag tog inte åt mig mest av själva sexet... utan av att han hade känslor för någon annan.. .. Man blir helt tom och det är svårt att hitta tillbaks till varandra igen. Men för att det ens ska vara möjligt så måste den som varit otrogen inse att det aldrig kommer att återinfinna sig förtroende, om ellr förrens den som blivit bedragen är 100 % säker på att partnern förstått vad vilken skada och smärta handlingen orsakat. Sedan måste han/hon vara beredd att lägga alla korten på bordet, allt!!! Bli helt genomskinlig. Och ta emot de känslor som kommer av osäkerhet från den som blivit bedragen, och vara beredd att ta det med en öppen och ickefördömande attityd. Sedan är det den bedragnes ansvar att försöka (om man vill fortsätta och tror sig våga riskera att det händer igen) lägga det bakom sig och lita på sin partner igen.. även om det tar lång tid och man aldrig kan få några garantier!! Jag upplever att det är där många män går bet, för de orkar inte med att se sin egen smärta sin ångest och otillräcklighet..... de är ofta inte starka nog helt enkelt!!!