• SkyttensTecken

Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap

På Journalistförbundets kongress bifölls nyligen ett förslag efter ett förslag i en inlagd motion om att skriva in en gummiparagraf om ?alla människors lika värde? i stadgarna som kan användas för att utesluta den journalist som skriver ?fel? saker.

Liknande paragrafer som den Journalistförbundet nu implementerar finns i andra fackförbund och missbrukas där frikostigt för att utesluta personer med Sverigevänliga åsikter. Detta är allvarligt och skulle om det rörde sig om någon annan politisk grupp sannolikt vara otänkbart, betraktas som ett brott mot den fackliga organisationsrätt som är inskriven i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, samtidigt som varje enskilt fall skulle ha förts upp på Amnesty Internationals bevakningslista och rönt kritik från organisationer som Human Rights Watch. De som är Sverigevänliga och delar SD.s åsikter omfattas emellertid, genom ett undantag i rådande överordnad politisk doktrin, inte av principen om alla människors lika värde...

I journalistförbundet finns gott om medlemmar som bekänner sig till revolutionära vänstergrupper och en kommunistisk ideologi som har många tiotals miljoner människors liv på sina blodiga händer och mångdubbelt fler människors lidande och ofrihet under totalitärt förtryck. Dessa medlemmar kommer med största säkerhet inte att uteslutas med hänvisning till den nya människovärdesparagrafen. I stället kommer den högst sannolikt att tillämpas på samma sätt som i andra fackförbund ? för att göra sig kvitt personer som berättar obekväma sanningar om svensk invandrings- och integrationspolitik och som argumenterar för ansvar i stället för ansvarslöshet inom dessa politikområden.

Uteslutning eller nekat medlemskap kommer sannolikt också att drabba journalister som i sin yrkesgärning problematiserar den totalitära, antisemitiska, kristofoba, misogyna, homofoba religionsideologi som går under namnet islam och som sedan länge, just nu och inom en överskådlig framtid är ansvarig för krig, terror, lidande, förtryck och underutveckling i stora delar av världen. Detta samtidigt som publicister med invandrarbakgrund som omfamnar denna religionsideologi och propagerar för dess ytterligare införande i Sverige kommer att välkomnas i Journalistförbundet med förevändningar om ?ökad mångfald?.

Den nya skrivning som förs in i stadgarna lyder som följer:

Förbundet vill värna demokratin och alla människors lika värde. Journalistförbundets förtroendevalda inom förbundsstyrelsen, distrikt, journalistklubbar och sektioner ska verka för medlemmarnas intressen på grundval av alla människors lika värde.

Vantolkningarna av begreppen ?demokrati? och ?människors lika värde? kan nu ta sin början liksom klappjakten på publicister som avviker från den ?rätta? läran....

www.sjf.se/nyheter/201410/manniskors-lika-varde-fors-in-i-stadgarna
  • Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap
  • manmanne

Ursäkta. Jag skriver en enkel fråga och du skriver en hel uppsats, så jag missade det väsentliga märker jag nu.

Ja, jag tycker att kollektiv skuldsättning är värdelöst. Precis så! Varelse du vill deportera judar, eller anser att män är djur, eller del av ett pariarkat, så visar kollektiv skuldsättning på bristande förståelse och är mycket destruktivt enligt mig.

Kan också hålla med om att de allierade uppfört sig märkligt samt att en del av dagens judar bör äta bra mycket kritik.

• Dissident
    manmanne skrev 2014-11-04 15:15:52 följande:

Ursäkta. Jag skriver en enkel fråga och du skriver en hel uppsats, så jag missade det väsentliga märker jag nu.

Ja, jag tycker att kollektiv skuldsättning är värdelöst. Precis så! Varelse du vill deportera judar, eller anser att män är djur, eller del av ett pariarkat, så visar kollektiv skuldsättning på bristande förståelse och är mycket destruktivt enligt mig.

Kan också hålla med om att de allierade uppfört sig märkligt samt att en del av dagens judar bör äta bra mycket kritik.

Du kan gärna få tycka det, det är inte vad jag motsätter mig i sammanhanget utan jag ifrågasätter sanningsenligheten i den officiella berättelsen om förintelsen. En plan om deportation är inte detsamma som en "förintelseplan".
  • manmanne
    Dissident skrev 2014-11-04 15:44:15 följande:
    Du kan gärna få tycka det, det är inte vad jag motsätter mig i sammanhanget utan jag ifrågasätter sanningsenligheten i den officiella berättelsen om förintelsen. En plan om deportation är inte detsamma som en "förintelseplan".
    Nej, men det är rasism. Tungan ute

• Dissident
    manmanne skrev 2014-11-04 17:23:37 följande:
    Nej, men det är rasism. Tungan ute
    Nja, jag är ganska säker på att om norrmän i Tyskland hade förklarat världskrig mot tyskarna så hade de åkt ut med huvudet före de också trots att de tillhör samma ras som tyskarna.
  • Anonym (SFJ)
    Dissident skrev 2014-11-04 18:04:24 följande:
    Nja, jag är ganska säker på att om norrmän i Tyskland hade förklarat världskrig mot tyskarna så hade de åkt ut med huvudet före de också trots att de tillhör samma ras som tyskarna.
    Ja, fast det gör alla människor. Etniska svenskar är samma ras som ryssar, spanjorer, indianer, afrikaner, araber, kineser, brasilianare osv. Det finns ingen rasindelning inom homo sapiens. 
  • Dissident
    Anonym (SFJ) skrev 2014-11-05 21:18:11 följande:
    Ja, fast det gör alla människor. Etniska svenskar är samma ras som ryssar, spanjorer, indianer, afrikaner, araber, kineser, brasilianare osv. Det finns ingen rasindelning inom homo sapiens. 
    Varför skyddar då FN:s folkmordsdeklaration rasliga grupper?

"...any of the following acts committed with intent to destroyin whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:"
    en.wikipedia.org/wiki/Genocide

Det är väl inte så att du försöker rättfärdiga folkmord på den vita rasen?
  • Anonym (SFJ)
    Dissident skrev 2014-11-05 21:23:48 följande:
    Varför skyddar då FN:s folkmordsdeklaration rasliga grupper?

"...any of the following acts committed with intent to destroyin whole or in part, a national, ethnical, racial or religious group, as such:"
    en.wikipedia.org/wiki/Genocide

Ge mig vetenskapliga källor på att det existerar raser. Vetenskapliga som i t.ex. DNA-analyser eller motsvarande. Det har nämligen bevisats (genom DNA-analys) att det inte existerar raser inom h. sapiens, så du har en uppförsbacke ska du veta. 
  • Anonym (SFJ)
    Dissident skrev 2014-11-05 21:23:48 följande:
    På tal om det här:

Om du med "den vita rasen" menar ljushyade människor (då utseendeskillnader inte är samma sak som raser, det krävs andra sorters skillnader för att det ska betecknas som ras) så är det en dum fråga. Jag vill inte dö, och jag är helsvensk så långt bak som man kan släktforska. Om dina fördomar om antirasister hade stämt så borde väl jag ha begått självmord för länge sedan? 
  • Dissident
    Anonym (SFJ) skrev 2014-11-05 21:26:41 följande:
    Ge mig vetenskapliga källor på att det existerar raser. Vetenskapliga som i t.ex. DNA-analyser eller motsvarande. Det har nämligen bevisats (genom DNA-analys) att det inte existerar raser inom h. sapiens, så du har en uppförsbacke ska du veta. 
    Exempelvis:
    "We have analyzed genetic data for 326 microsatellite markers that were typed uniformly in a large multiethnic population-based sample of individuals as part of a study of the genetics of hypertension (Family Blood Pressure Program). Subjects identified themselves as belonging to one of four major racial/ethnic groups (white, African American, East Asian, and Hispanic) and were recruited from 15 different geographic locales within the United States and Taiwan. Genetic cluster analysis of the microsatellite markers produced four major clusters, which showed near-perfect correspondence with the four self-reported race/ethnicity categories. Of 3,636 subjects of varying race/ethnicity, only 5 (0.14%) showed genetic cluster membership different from their self-identified race/ethnicity. On the other hand, we detected only modest genetic differentiation between different current geographic locales within each race/ethnicity group. Thus, ancient geographic ancestry, which is highly correlated with self-identified race/ethnicity?as opposed to current residence?is the major determinant of genetic structure in the U.S. population."
    med.stanford.edu/tanglab/publications/PDFs/GeneticStructureSelfIdentifiedRaceEthnicityAndConfoundingInCase-ControlAssociationStudies.pdf
  • manmanne
    Dissident skrev 2014-11-04 18:04:24 följande:
    Vad har det med saken att göra?

Det är fortfarande lika destruktivt med straffa oskyldiga människor, i jämförelse med att istället straffa enbart skyldiga. T ex att försöka deportera alla judar, eller att basera lagar på ideen om den onde djuriske mannen och patriarkatet.

• manmanne

T o m om man talar om hundar, där moralen inte stoppar ras-tankar i så stor utsträckning, skjuter man inte ihjäl varenda hund, bara för att vissa hundar kan vara farliga. Man avlivar skyldiga hundar som bevisligen har attackerat ett barn t ex.

Inse att det är rena vansinnet att skuldbelägga hela grupper, baserat på marginella statistiska skillnader.

• FiaMedFunkk
    manmanne skrev 2014-11-10 11:20:26 följande:

T o m om man talar om hundar, där moralen inte stoppar ras-tankar i så stor utsträckning, skjuter man inte ihjäl varenda hund, bara för att vissa hundar kan vara farliga. Man avlivar skyldiga hundar som bevisligen har attackerat ett barn t ex.

Inse att det är rena vansinnet att skuldbelägga hela grupper, baserat på marginella statistiska skillnader.

Är det inte vad rabitetablissemanget gör hela tiden? Partiarkatet, den vite mannen och de hemska SD:arna.
  • nihka
    Dissident skrev 2014-10-29 22:41:03 följande:
    Dags att klargöra en del.

Personen som tas upp där, Rudolf Spanner, var föremål för en rättegång efter kriget men anklagelserna lades ned. Utredningen kom fram till att ingen tvål av människor gjordes på hans institut. Det framgår på sätt och vis på sidan du länkade till också men den sidan hävdar att han trots det skall ha erkänt i sitt vittnesmål. Det låter inte trovärdigt, han skulle inte ha blivit frikänd då.

"Shortly after the war the public prosecutor's office of Flensburg, Germany, began legal proceedings against Dr. Rudolf Spanner for his alleged role in producing human soap at the Danzig Institute. But after an investigation the charge was quietly dropped. In a January 1968 letter, the office stated that its inquiry had determined that no soap from human corpses was made at the Danzig Institute during the war."
    www.ihr.org/leaflets/soap.shtml

Borde du som förintelsetroende lyssna på vad en enstaka sida säger om detta eller borde du lyssna på vad "mainstream scholars of the holocaust" nedan säger?

"Yad Vashem, the Israel Holocaust Memorial Authority, last week upheld the recent statement by professor Yehuda Bauer, an eminent Holocaust historian, that the Nazis never made soap from human fat. No documentation exists to back up such allegations against the Nazis, Yad Vashem spokesman Menachem Fogel said." - Bill Hutman, Jerusalem Post
    4.bp.blogspot.com/-ApKcAxqjyYg/T1fYjIWneDI/AAAAAAAA7GY/RxEA5hjTzWU/s640/Jew-soap-hoax-articles.jpg

1985 Ernst Zündel trial - Witness Raul Hilberg, widely considered to be the world's preeminent scholar of the Holocaust
    Do you have any evidence of the making of soap?, asked Christie.
    "No. I do not believe it. I regarded the soap story as a rumour. I tried to find if there was an origin, something, anything." said Hilberg.
    And you found out there was no proof for the origin of this rumour, said Christie.
    "No. I do say that there were reported occurrences, and I do speculate that these may well have been the reason for the circulation of the rumour, but a rumour it remains in my book, not a fact," said Hilberg.
    www.ihr.org/books/kulaszka/09hilberg.html
    "The fact is that the Nazis never used the bodies of Jews, or for that matter anyone else, for the production of soap. The soap rumor was prevalent both during and after the war. It may have had its origin in the cadaver factory atrocity story that came out of World War 1. The letters "RJF" probably stood for the name of the factory that produced the soap. The soap rumor was thouroughly investigated efter the war and proved to be untrue." - Deborah Lipstadt, Professor of Modern Jewish and Holocaust Studies, member of the United States Holocaust Memorial Council
    3.bp.blogspot.com/_qUFDMUpk9jE/SiNvYf1krQI/AAAAAAAAT38/P7WAkPCUbmo/s1600-h/lipstadt.jpg
    Liknande skräckhistoria om människotvål från första världskriget som senare erkändes vara en propagandalögn.
    news.google.com/newspapers&dat=19410926&id=edQ-AAAAIBAJ&sjid=uUwMAAAAIBAJ&pg=6558,1202635
    Du hänvisar til källor från 1988, 1990 och 1991. Enligt källor från 2006 är det etablerat att där förekom tvåltillverknig i mindre skala. Nazisterna ska ju knappast ha någon cred för att det inte gjordes i stor skala pga att det inte visade sig praktiskt. Analyserade tvålar av mänskligt fett finns. Källhänvisning har du redan fått.
Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap