• SkyttensTecken

Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap

På Journalistförbundets kongress bifölls nyligen ett förslag efter ett förslag i en inlagd motion om att skriva in en gummiparagraf om ?alla människors lika värde? i stadgarna som kan användas för att utesluta den journalist som skriver ?fel? saker.

Liknande paragrafer som den Journalistförbundet nu implementerar finns i andra fackförbund och missbrukas där frikostigt för att utesluta personer med Sverigevänliga åsikter. Detta är allvarligt och skulle om det rörde sig om någon annan politisk grupp sannolikt vara otänkbart, betraktas som ett brott mot den fackliga organisationsrätt som är inskriven i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, samtidigt som varje enskilt fall skulle ha förts upp på Amnesty Internationals bevakningslista och rönt kritik från organisationer som Human Rights Watch. De som är Sverigevänliga och delar SD.s åsikter omfattas emellertid, genom ett undantag i rådande överordnad politisk doktrin, inte av principen om alla människors lika värde...

I journalistförbundet finns gott om medlemmar som bekänner sig till revolutionära vänstergrupper och en kommunistisk ideologi som har många tiotals miljoner människors liv på sina blodiga händer och mångdubbelt fler människors lidande och ofrihet under totalitärt förtryck. Dessa medlemmar kommer med största säkerhet inte att uteslutas med hänvisning till den nya människovärdesparagrafen. I stället kommer den högst sannolikt att tillämpas på samma sätt som i andra fackförbund ? för att göra sig kvitt personer som berättar obekväma sanningar om svensk invandrings- och integrationspolitik och som argumenterar för ansvar i stället för ansvarslöshet inom dessa politikområden.

Uteslutning eller nekat medlemskap kommer sannolikt också att drabba journalister som i sin yrkesgärning problematiserar den totalitära, antisemitiska, kristofoba, misogyna, homofoba religionsideologi som går under namnet islam och som sedan länge, just nu och inom en överskådlig framtid är ansvarig för krig, terror, lidande, förtryck och underutveckling i stora delar av världen. Detta samtidigt som publicister med invandrarbakgrund som omfamnar denna religionsideologi och propagerar för dess ytterligare införande i Sverige kommer att välkomnas i Journalistförbundet med förevändningar om ?ökad mångfald?.

Den nya skrivning som förs in i stadgarna lyder som följer:

Förbundet vill värna demokratin och alla människors lika värde. Journalistförbundets förtroendevalda inom förbundsstyrelsen, distrikt, journalistklubbar och sektioner ska verka för medlemmarnas intressen på grundval av alla människors lika värde.

Vantolkningarna av begreppen ?demokrati? och ?människors lika värde? kan nu ta sin början liksom klappjakten på publicister som avviker från den ?rätta? läran....

www.sjf.se/nyheter/201410/manniskors-lika-varde-fors-in-i-stadgarna
  • Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap
  • Anonym (SFJ)
    Anonym (SFJ) skrev 2014-10-28 22:24:34 följande:
    1. Ta fram definitionen på kulturmarxism, från en riktig källa (SAOL, NE).
    2. Bevisa, punkt för punkt, att samtliga delar i definitionen stämmer överens med mig.
    Detsamma gäller för påståendet om att jag är jämställdhetsfanatiker. 
  • nihka
    Dissident skrev 2014-10-28 20:46:32 följande:
    För det första så måste man logga in på den sidan så länken fungerar inte, för det andra kan du hitta massor av tokiga påståenden och skräckhistorier på liknande sidor som är till för att sprida förintelsemyten. Man bör förhålla sig skeptisk. Du är troligtvis betingad vid det här laget till att tro på vad som helst gällande detta. Skulle de hävda att nazisterna gjorde tofflor av judiska barnskallar så skulle du antagligen tro på det eftersom det passar in i den bild av ondskefulla nazistdemoner som du fått inpräntad i skallen.
    Det behövde inte jag göra. Prova igen:

http://en.auschwitz.org/m/index.php?option=com_content&task=view&id=55&Itemid=8

Jag har besökt Polen där hatat mot nazisterna fortfarande lever pga av övergreppen under andra världskriget, och där finns många platser att besöka där man ställer ut om förintelsen eller till och med har bevarat koncentrationsläger. Besök till bl a Auschwitz har använts som en framgångsrik del av avprogrammeringen för förintelseförnekare och nazister.

Du skulle ta dig dit istället för att lyssna på förintelseförnekares rationaliseringar om hur det inte kunde ha hänt för att man kunde ha gjort allt mer effektivt och no doubt skulle många av dagens nynazister göra ett mycket "bättre" jobb.

• nihka
    Dissident skrev 2014-10-28 21:37:18 följande:
    Jag har inte läst tillräckligt av dig för att göra det i detalj men generellt sett så är alla som inte vaknat upp och genomskådat medias agenda kulturmarxister eftersom kulturmarxism är vad svensk skola och media lär ut. Läs om kulturmarxism här:
    sv.metapedia.org/w/Kulturmarxism

Nog finns det väl en liten jämlikhetsfanatiker i dig?

Ditt sätt att argumentera angående källor och källkritik är också typiskt för marxister. Trots att det inte var något egentligt fel med mina källor (som hade gott om källhänvisningar) så angrips sådana "princip"-saker istället för att bemöta sakfrågan.
    Nej, nazistmetapedia är ingen källa mer än till sorg.

• nihka
    Anonym (Friskies) skrev 2014-10-28 21:38:58 följande:
    Värde ej detsamma som värdighet. Värde ej detsamma som rang. Värde ej detsamma som dignity. Så visst finns där motsättning. Människor värde är ett fullkomligt idiotiskt påhitt som kommunister och deras anhängare tjafsar om. Började väl då Stalin värderade olika folkgrupper. Resultatet av värderingen och dess följder kan man läsa om i historieböcker. Värdighet / dignity är något annat. Rang är fullkomligt malplacerat i sammanhanget och därmed inte har något med diskussionen att göra. Fråga vem som helst som är tvåspråkig på riktigt. De ska nog kunna berätta för dig om nyanser. Så nu kan du sluta tjafsa om det här i fler inlägg.
    FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna och tanken om alla människors lika värde har förstås inte så mycket värde bland nazister och rasister. Det är ju också därifrån många protester kommer. Det är fullt naturligt och jag kommer givetvis att prata om det så länge det behagar mig. Yttrandefriheten är en del av demokratin.

Det är väl jättebra att man går ifrån föreställningen att människor är olika mycket värda till att alla är lika mycket värda.

Här kan du läsa om FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna och alla människors lika värde. Jag valde en version på svenska som jag ändå tror kan sprida lite ljus i frågan för dig.

http://www.regeringen.se/content/1/c6/08/56/02/6890d638.pdf

• Anonym (Friskies)
    nihka skrev 2014-10-28 23:17:55 följande:
    FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna och tanken om alla människors lika värde har förstås inte så mycket värde bland nazister och rasister. Det är ju också därifrån många protester kommer. Det är fullt naturligt och jag kommer givetvis att prata om det så länge det behagar mig. Yttrandefriheten är en del av demokratin.

Det är väl jättebra att man går ifrån föreställningen att människor är olika mycket värda till att alla är lika mycket värda.

Här kan du läsa om FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna och alla människors lika värde. Jag valde en version på svenska som jag ändå tror kan sprida lite ljus i frågan för dig.

http://www.regeringen.se/content/1/c6/08/56/02/6890d638.pdf
    Du tolkar det där som fan tolkar  bibeln. Men det kanske är svårt om man inte förstår originalspråket fullt ut. Det är många svenskar som ibland tolkar engelsk text lite märkligt har jag märkt. Jag är tvåspråkig (eng + sv) och har därmed en "orättvis" fördel Och det är OK men om folk tjafsar om något de inte är helt 100 på blir det lätt lite löjligt sådär, förstår du.
  • manmanne

Demokratins ödmjukhet är att i en demokrati kan en antidemokrat säga vad han tycker.

Alla krav på andra människor om vilka värderingar de måste ha, är typiska anti-demokratiska signaler.

• nihka
    Anonym (Friskies) skrev 2014-10-29 10:20:06 följande:
    Du tolkar det där som fan tolkar  bibeln.
    Nej, jag tolkar det som att FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna och tanken om alla människors lika värde inte har så mycket värde bland nazister och rasister.

Därför ägnar man sig åt ändlöst tjafs, förespråkar translatese och påstår att översättningen av ett dokument som helt följer andemeníngen i orginaldokumentet  är kulturmarxistiskt.

Hade det inte varit det, hade det varit något annat, för du tror väl inte att nazister och rasister vill att man ska ha den sortens dokument alls där man kommer överens om att människor ska närma sig varandra och ta hand om varandra.
  • manmanne

I takt med att mänskligheten förbättras, bör människor över hela världen få det bättre, inte sämre. Mänskliga rättigheter bör spegla de framgångar som kommer. FN's deklaration om mänskliga rättigheter bör förbättras.

Självklart måste man i en demokrati kunna kritisera FN's deklaration om mänskliga rättigheter! Det är inte Gud som har ristat in regler i sten! Det är flummiga liberaler som tillfälligt lyckats ena ett antal länder. Bra så, men det får inte bromsa framtida framsteg.

Svenska journalistförbundet är en antidemokratisk kraft som måste stoppas med demokratiska medel enligt mig.

• nihka
    manmanne skrev 2014-10-29 11:02:09 följande:

Demokratins ödmjukhet är att i en demokrati kan en antidemokrat säga vad han tycker.

Alla krav på andra människor om vilka värderingar de måste ha, är typiska anti-demokratiska signaler.

Det är inte olagligt att vara rasist eller nazist. Däremot tillåts man inte att sprida sitt gift hur som haver. Så har majoriteten bestämt och det är demokratiskt.

Du å andra sidan har din demokratiska rätt att uttrycka dit missnöje över detta, så varsågod och gnäll på.
Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap