• SkyttensTecken

Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap

På Journalistförbundets kongress bifölls nyligen ett förslag efter ett förslag i en inlagd motion om att skriva in en gummiparagraf om ?alla människors lika värde? i stadgarna som kan användas för att utesluta den journalist som skriver ?fel? saker.

Liknande paragrafer som den Journalistförbundet nu implementerar finns i andra fackförbund och missbrukas där frikostigt för att utesluta personer med Sverigevänliga åsikter. Detta är allvarligt och skulle om det rörde sig om någon annan politisk grupp sannolikt vara otänkbart, betraktas som ett brott mot den fackliga organisationsrätt som är inskriven i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, samtidigt som varje enskilt fall skulle ha förts upp på Amnesty Internationals bevakningslista och rönt kritik från organisationer som Human Rights Watch. De som är Sverigevänliga och delar SD.s åsikter omfattas emellertid, genom ett undantag i rådande överordnad politisk doktrin, inte av principen om alla människors lika värde...

I journalistförbundet finns gott om medlemmar som bekänner sig till revolutionära vänstergrupper och en kommunistisk ideologi som har många tiotals miljoner människors liv på sina blodiga händer och mångdubbelt fler människors lidande och ofrihet under totalitärt förtryck. Dessa medlemmar kommer med största säkerhet inte att uteslutas med hänvisning till den nya människovärdesparagrafen. I stället kommer den högst sannolikt att tillämpas på samma sätt som i andra fackförbund ? för att göra sig kvitt personer som berättar obekväma sanningar om svensk invandrings- och integrationspolitik och som argumenterar för ansvar i stället för ansvarslöshet inom dessa politikområden.

Uteslutning eller nekat medlemskap kommer sannolikt också att drabba journalister som i sin yrkesgärning problematiserar den totalitära, antisemitiska, kristofoba, misogyna, homofoba religionsideologi som går under namnet islam och som sedan länge, just nu och inom en överskådlig framtid är ansvarig för krig, terror, lidande, förtryck och underutveckling i stora delar av världen. Detta samtidigt som publicister med invandrarbakgrund som omfamnar denna religionsideologi och propagerar för dess ytterligare införande i Sverige kommer att välkomnas i Journalistförbundet med förevändningar om ?ökad mångfald?.

Den nya skrivning som förs in i stadgarna lyder som följer:

Förbundet vill värna demokratin och alla människors lika värde. Journalistförbundets förtroendevalda inom förbundsstyrelsen, distrikt, journalistklubbar och sektioner ska verka för medlemmarnas intressen på grundval av alla människors lika värde.

Vantolkningarna av begreppen ?demokrati? och ?människors lika värde? kan nu ta sin början liksom klappjakten på publicister som avviker från den ?rätta? läran....

www.sjf.se/nyheter/201410/manniskors-lika-varde-fors-in-i-stadgarna
  • Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap
  • Dissident
    Anonym (SFJ) skrev 2014-10-28 21:07:07 följande:
    Jag är inte kulturmarxist. Inte vänster heller för den delen. 
    Det är du med all sannolikhet, såvida du inte är nationalist och "högerextrem". Även alliansen som traditionellt setts som höger är kulturmarxister idag. En perverterad blandning av kulturmarxism och globalism. Er "källkritik" går ut på att förkasta all fakta som kommer från icke politiskt korrekta källor.
  • Anonym (SFJ)
    Dissident skrev 2014-10-28 21:15:57 följande:
    Det är du med all sannolikhet, såvida du inte är nationalist och "högerextrem". Även alliansen som traditionellt setts som höger är kulturmarxister idag. En perverterad blandning av kulturmarxism och globalism. Er "källkritik" går ut på att förkasta all fakta som kommer från icke politiskt korrekta källor.
    Beskriv hur jag är kulturmarxist. 
  • Dissident
    Anonym (SFJ) skrev 2014-10-28 21:24:30 följande:
    Beskriv hur jag är kulturmarxist. 
    Jag har inte läst tillräckligt av dig för att göra det i detalj men generellt sett så är alla som inte vaknat upp och genomskådat medias agenda kulturmarxister eftersom kulturmarxism är vad svensk skola och media lär ut. Läs om kulturmarxism här:
    sv.metapedia.org/w/Kulturmarxism

Nog finns det väl en liten jämlikhetsfanatiker i dig?

Ditt sätt att argumentera angående källor och källkritik är också typiskt för marxister. Trots att det inte var något egentligt fel med mina källor (som hade gott om källhänvisningar) så angrips sådana "princip"-saker istället för att bemöta sakfrågan.
  • Anonym (Friskies)
    nihka skrev 2014-10-28 14:05:03 följande:
    Nej, du är tyvärr felunderrättad, och det är tydligt att en semantisk diskussion med dig inte skulle vara fruktsam så jag upprepar:

Dignity betyder också rang och innebär i sammanhanget att alla ska ha samma rang och rättigheter och inte värderas olika. Det finns ingen motsättning mellan orginalspråksformuleringen och den svenska översättningen.

FNs deklaration av de mänskliga rättigheterna som Sverige ställer sig bakom är inte en svensk kulturmarxistisk deklaration även om allt känns så för dig.

Värde ej detsamma som värdighet. Värde ej detsamma som rang. Värde ej detsamma som dignity. Så visst finns där motsättning. Människor värde är ett fullkomligt idiotiskt påhitt som kommunister och deras anhängare tjafsar om. Började väl då Stalin värderade olika folkgrupper. Resultatet av värderingen och dess följder kan man läsa om i historieböcker. Värdighet / dignity är något annat. Rang är fullkomligt malplacerat i sammanhanget och därmed inte har något med diskussionen att göra. Fråga vem som helst som är tvåspråkig på riktigt. De ska nog kunna berätta för dig om nyanser. Så nu kan du sluta tjafsa om det här i fler inlägg.
  • SpanskaFlugan
    Dissident skrev 2014-10-28 21:37:18 följande:

Jag har inte läst tillräckligt av dig för att göra det i detalj men generellt sett så är alla som inte vaknat upp och genomskådat medias agenda kulturmarxister eftersom kulturmarxism är vad svensk skola och media lär ut. Läs om kulturmarxism här:

Ditt sätt att argumentera angående källor och källkritik är också typiskt för marxister. Trots att det inte var något egentligt fel med mina källor (som hade gott om källhänvisningar) så angrips sådana "princip"-saker istället för att bemöta sakfrågan.

Varför vill du inte ge ett svar på frågan om våldsanvändning och hur du ställer dig till personer som Breivik och SMK? Jag kommers att tolka din tystnad som att du sympatiserar med deras metoder. Gör du?
  • Dissident
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-28 21:42:54 följande:
    Varför vill du inte ge ett svar på frågan om våldsanvändning och hur du ställer dig till personer som Breivik och SMK? Jag kommers att tolka din tystnad som att du sympatiserar med deras metoder. Gör du?
    Jag sympatiserar inte med Breiviks metoder. Nu vet du äntligen det.

SMK? Menar du SMR - Svenska motståndsrörelsen?
  • Dissident
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-28 21:42:54 följande:
    Våld är rättfärdigat i självförsvar enligt mig, såväl på individuell som på kollektiv nivå.
  • Anonym (SFJ)
    Dissident skrev 2014-10-28 21:37:18 följande:

Fast du hävdade att jag är kulturmarxist, och då måste du kunna belägga att jag är det - inte att det existerar personer som är det. 

Du hävdar att jag är jämlikhetsfanatiker - ge belägg för det. 

Mitt sätt att använda källor har utgångspunkt i naturvetenskap. Det är det jag är utbildad inom. Jag är inte statsvetare, historiker eller något sådant. 
  • Dissident
    Anonym (SFJ) skrev 2014-10-28 22:06:26 följande:
    Fast du hävdade att jag är kulturmarxist, och då måste du kunna belägga att jag är det - inte att det existerar personer som är det. 

Du hävdar att jag är jämlikhetsfanatiker - ge belägg för det. 

Mitt sätt att använda källor har utgångspunkt i naturvetenskap. Det är det jag är utbildad inom. Jag är inte statsvetare, historiker eller något sådant. 
    Jag har sett att du tar avstånd från "högerextremism, nazism, rasism" med mera. Sådana teman är typiska samtalsämnen för kulturmarxister. Ditt sätt att argumentera och förkasta källor och också ett tecken på att du är kulturmaxist.

Du må vara utbildad i vad du må vara, de har fortfarande lyckats dupera dig med förintelsemyten apa.
  • Anonym (SFJ)
    Dissident skrev 2014-10-28 22:17:37 följande:
    Jag har sett att du tar avstånd från "högerextremism, nazism, rasism" med mera. Sådana teman är typiska samtalsämnen för kulturmarxister. Ditt sätt att argumentera och förkasta källor och också ett tecken på att du är kulturmaxist.

Du må vara utbildad i vad du må vara, de har fortfarande lyckats dupera dig med förintelsemyten apa.
    Att ett element som ingår i en mängd stämmer innebär inte att hela mängden stämmer. Jag ska ge dig hjälp på traven. Så här ska du bevisa att jag är kulturmarxist: 
    1. Ta fram definitionen på kulturmarxism, från en riktig källa (SAOL, NE).
    2. Bevisa, punkt för punkt, att samtliga delar i definitionen stämmer överens med mig.

Jag har sett till de bevis som finns, och de visar tydligt att förintelsen har skett.

Kallade du mig just för apa? 
Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap