• SkyttensTecken

Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap

På Journalistförbundets kongress bifölls nyligen ett förslag efter ett förslag i en inlagd motion om att skriva in en gummiparagraf om ?alla människors lika värde? i stadgarna som kan användas för att utesluta den journalist som skriver ?fel? saker.

Liknande paragrafer som den Journalistförbundet nu implementerar finns i andra fackförbund och missbrukas där frikostigt för att utesluta personer med Sverigevänliga åsikter. Detta är allvarligt och skulle om det rörde sig om någon annan politisk grupp sannolikt vara otänkbart, betraktas som ett brott mot den fackliga organisationsrätt som är inskriven i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, samtidigt som varje enskilt fall skulle ha förts upp på Amnesty Internationals bevakningslista och rönt kritik från organisationer som Human Rights Watch. De som är Sverigevänliga och delar SD.s åsikter omfattas emellertid, genom ett undantag i rådande överordnad politisk doktrin, inte av principen om alla människors lika värde...

I journalistförbundet finns gott om medlemmar som bekänner sig till revolutionära vänstergrupper och en kommunistisk ideologi som har många tiotals miljoner människors liv på sina blodiga händer och mångdubbelt fler människors lidande och ofrihet under totalitärt förtryck. Dessa medlemmar kommer med största säkerhet inte att uteslutas med hänvisning till den nya människovärdesparagrafen. I stället kommer den högst sannolikt att tillämpas på samma sätt som i andra fackförbund ? för att göra sig kvitt personer som berättar obekväma sanningar om svensk invandrings- och integrationspolitik och som argumenterar för ansvar i stället för ansvarslöshet inom dessa politikområden.

Uteslutning eller nekat medlemskap kommer sannolikt också att drabba journalister som i sin yrkesgärning problematiserar den totalitära, antisemitiska, kristofoba, misogyna, homofoba religionsideologi som går under namnet islam och som sedan länge, just nu och inom en överskådlig framtid är ansvarig för krig, terror, lidande, förtryck och underutveckling i stora delar av världen. Detta samtidigt som publicister med invandrarbakgrund som omfamnar denna religionsideologi och propagerar för dess ytterligare införande i Sverige kommer att välkomnas i Journalistförbundet med förevändningar om ?ökad mångfald?.

Den nya skrivning som förs in i stadgarna lyder som följer:

Förbundet vill värna demokratin och alla människors lika värde. Journalistförbundets förtroendevalda inom förbundsstyrelsen, distrikt, journalistklubbar och sektioner ska verka för medlemmarnas intressen på grundval av alla människors lika värde.

Vantolkningarna av begreppen ?demokrati? och ?människors lika värde? kan nu ta sin början liksom klappjakten på publicister som avviker från den ?rätta? läran....

www.sjf.se/nyheter/201410/manniskors-lika-varde-fors-in-i-stadgarna
  • Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap
  • Dissident
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-30 13:06:11 följande:
    Jag tror nog mer på barnfamiljer och pensionärer än på SMRs misshandelsdömda medlemmar.
    Det är inte så konstigt att de förr eller senare blir misshandelsdömda när de gång på gång tvingas avstyra vänsterextremisters attacker.
  • SpanskaFlugan
    Dissident skrev 2014-10-30 13:50:43 följande:

Det är inte så konstigt att de förr eller senare blir misshandelsdömda när de gång på gång tvingas avstyra vänsterextremisters attacker.

Deras domar, de jag läst, handlar nästan alltid om oprovocerat våld när det varit onyktra på krogen. Min bedömning är att SMR drar till sig folk som gillar våld. De vänsterextrema har samma problem, ideologi är inte så viktigt, bara man får slå någon på käften och kan skylla det på att "de andra" började. Och de gäller både höger och vänster extrema.
  • SpanskaFlugan
    Dissident skrev 2014-10-30 13:45:26 följande:

Så som jag beskrev det är hur det fungerar i praktiken, ordboken beskriver teorin men den appliceras inte konsekvent i praktiken av de politiskt korrekta. Det räcker generellt sett att anse att etniska svenskar existerar för att bli kallad "rasist" medan antirasister inte har något problem med att peka ut kurder, somalier, turkar och andra folk. Agendan är riktad mot vita folk - antivit.

Nej. Det du säger stämmer helt enkelt inte. Ingen blir kallad rasist för att de säger "det bor turkar i Istanbul". Däremot är är man rasist om man säger "alla turkar luktar illa". Ser du skillnaden.

Men jag ser att du är duktigt indoktrinerad i att hela tiden se dig som offer. Du har en liten, liten glugg som du tittar ut på världen genom och när något inte passar in i din världsbild spikar du upp en ny planka så att luggen blir ännu mindre.
  • Dissident
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-30 14:10:02 följande:
    Deras domar, de jag läst, handlar nästan alltid om oprovocerat våld när det varit onyktra på krogen. Min bedömning är att SMR drar till sig folk som gillar våld. De vänsterextrema har samma problem, ideologi är inte så viktigt, bara man får slå någon på käften och kan skylla det på att "de andra" började. Och de gäller både höger och vänster extrema.
    Vissa är säkert så på båda sidor men nu gällde det den specifika händelsen i Kärrtorp och jag anser att det är sunt att förhålla sig skeptisk till den officella nyhetsrapporteringen om detta.
  • Dissident

Media är full av vänstersympatisörer (marxister) av olika slag och när det handlar om "nazister" så får de svårt att förhålla sig objektiva.

• FiaMedFunkk
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-30 07:06:50 följande:
    Velourias inlägg varvet svar på just ett upprabblande av fula namn som extremhögern kallas.

Att kalla motståndaren för öknamn, oavsett sida, är knappast produktivt för debatten. Men jag förstår inte extremhögerns motvilja mot att bli kallade rasister. Ordets definition är glasklar men ändå hävdar ni att ni inte är rasister, trots att ni tillskriver vissa etniska grupper negativa egenskaper och, per definition ägnar er åt rasism. Vadan denna rädsla för att bli kallad rasist när det är de åsikter ni har?
    Är man rasist, så är man. Men alla kanske inte är rasister, men får epitetet iaf.
  • FiaMedFunkk
    Krixx skrev 2014-10-30 10:08:19 följande:

Nä, i Kärrtorp var det ju inga nationalister som angrep en fredlig demonstration...???
    Så att utesluta en person från en förening för att personen inte följer och respekterar föreningens åsikter är odemokratiskt och åsiktsförtryckande medan att kasta ut en människa ur landet pga fel hudfärg och en ovilja att genomgå kulturell assimilering är förenligt med demokrati och värnande av de mänskliga rättigheterna???

Okej. Så att utesluta folk ur föreningar är demokratiskt. Men att utvisa främlingar är odemokratiskt?

Har jag förstått det rätt?
  • FiaMedFunkk
    Dissident skrev 2014-10-30 12:38:18 följande:
    De själva (SMR) hävdar att de var där för att motdemonstrera och att det hela urartade när vänsteraktivister började kasta flaskor. Det var en från SMR som blev knivskuren av en "fredlig" vänsteraktivist där. Det är den andra sidan av historien.
    Han var inte bara en simpel vänsteraktivist. Han är grundaren till våldsbejakande RF. Det goda våldet.
    www.expressen.se/nyheter/vansterextremisten-slass-mot-nazisterna/

Han var säkert där för att hjälpa lattemammorna med barnvagnarna?
  • FiaMedFunkk
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-30 13:06:11 följande:
    Jag tror nog mer på barnfamiljer och pensionärer än på SMRs misshandelsdömda medlemmar.
    Antar du även tror på kriminella vänsteraktivister.
  • Dissident
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-30 14:15:20 följande:
    Nej. Det du säger stämmer helt enkelt inte. Ingen blir kallad rasist för att de säger "det bor turkar i Istanbul". Däremot är är man rasist om man säger "alla turkar luktar illa". Ser du skillnaden.

Men jag ser att du är duktigt indoktrinerad i att hela tiden se dig som offer. Du har en liten, liten glugg som du tittar ut på världen genom och när något inte passar in i din världsbild spikar du upp en ny planka så att luggen blir ännu mindre.
    I Sverige räcker det som sagt att nämna att etniska svenskar överhuvudtaget existerar för att råka ut för sådana anklagelser. Statsminister Fredrik Reinfeldt försade sig till exempel nyligen och talade om "etniska svenskar mitt i livet" och utsattes därefter för ett medialt hatdrev från upprörda "antirasister":

Storm på nätet om Reinfeldts uttalande
    www.svt.se/nyheter/sverige/storm-pa-natet-om-reinfeldts-uttalande
Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap