• SkyttensTecken

Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap

På Journalistförbundets kongress bifölls nyligen ett förslag efter ett förslag i en inlagd motion om att skriva in en gummiparagraf om ?alla människors lika värde? i stadgarna som kan användas för att utesluta den journalist som skriver ?fel? saker.

Liknande paragrafer som den Journalistförbundet nu implementerar finns i andra fackförbund och missbrukas där frikostigt för att utesluta personer med Sverigevänliga åsikter. Detta är allvarligt och skulle om det rörde sig om någon annan politisk grupp sannolikt vara otänkbart, betraktas som ett brott mot den fackliga organisationsrätt som är inskriven i FN:s deklaration om de mänskliga rättigheterna, samtidigt som varje enskilt fall skulle ha förts upp på Amnesty Internationals bevakningslista och rönt kritik från organisationer som Human Rights Watch. De som är Sverigevänliga och delar SD.s åsikter omfattas emellertid, genom ett undantag i rådande överordnad politisk doktrin, inte av principen om alla människors lika värde...

I journalistförbundet finns gott om medlemmar som bekänner sig till revolutionära vänstergrupper och en kommunistisk ideologi som har många tiotals miljoner människors liv på sina blodiga händer och mångdubbelt fler människors lidande och ofrihet under totalitärt förtryck. Dessa medlemmar kommer med största säkerhet inte att uteslutas med hänvisning till den nya människovärdesparagrafen. I stället kommer den högst sannolikt att tillämpas på samma sätt som i andra fackförbund ? för att göra sig kvitt personer som berättar obekväma sanningar om svensk invandrings- och integrationspolitik och som argumenterar för ansvar i stället för ansvarslöshet inom dessa politikområden.

Uteslutning eller nekat medlemskap kommer sannolikt också att drabba journalister som i sin yrkesgärning problematiserar den totalitära, antisemitiska, kristofoba, misogyna, homofoba religionsideologi som går under namnet islam och som sedan länge, just nu och inom en överskådlig framtid är ansvarig för krig, terror, lidande, förtryck och underutveckling i stora delar av världen. Detta samtidigt som publicister med invandrarbakgrund som omfamnar denna religionsideologi och propagerar för dess ytterligare införande i Sverige kommer att välkomnas i Journalistförbundet med förevändningar om ?ökad mångfald?.

Den nya skrivning som förs in i stadgarna lyder som följer:

Förbundet vill värna demokratin och alla människors lika värde. Journalistförbundets förtroendevalda inom förbundsstyrelsen, distrikt, journalistklubbar och sektioner ska verka för medlemmarnas intressen på grundval av alla människors lika värde.

Vantolkningarna av begreppen ?demokrati? och ?människors lika värde? kan nu ta sin början liksom klappjakten på publicister som avviker från den ?rätta? läran....

www.sjf.se/nyheter/201410/manniskors-lika-varde-fors-in-i-stadgarna
  • Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap
  • Anonym (SFJ)
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 14:28:18 följande:
    Antar du även tror på kriminella vänsteraktivister.
    Du skulle nog må bättre att sluta anta saker om folk utan att de ens har antytt något om det. 
  • SpanskaFlugan
    Dissident skrev 2014-10-30 14:28:27 följande:

I Sverige räcker det som sagt att nämna att etniska svenskar överhuvudtaget existerar för att råka ut för sådana anklagelser. Statsminister Fredrik Reinfeldt försade sig till exempel nyligen och talade om "etniska svenskar mitt i livet" och utsattes därefter för ett medialt hatdrev från upprörda "antirasister":

Storm på nätet om Reinfeldts uttalande

www.svt.se/nyheter/sverige/storm-pa-natet-om-reinfeldts-uttalande

Vad andra skriver och säger kan jag inte ta ansvar för. Definitionen av rasism är glasklar och du och "Fia" passar in den definitionen. Varför skäms ni för vad ni är?
  • FiaMedFunkk
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-30 22:50:53 följande:
    Vad andra skriver och säger kan jag inte ta ansvar för. Definitionen av rasism är glasklar och du och "Fia" passar in den definitionen. Varför skäms ni för vad ni är?
    Jag håller med om att definitionen är glasklar. Den innefattar inte någon som är intresserad av sitt folk eller begränsad invandring.

Men så här resonerar alla som inte kan begreppet.
  • SpanskaFlugan
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-30 23:10:21 följande:

Jag håller med om att definitionen är glasklar. Den innefattar inte någon som är intresserad av sitt folk eller begränsad invandring.

Men så här resonerar alla som inte kan begreppet.

Tack för omtanken men jag är välbekant med begreppet. Jag har nämligen fått förklara det för otaliga SD-ister.

Du och "Dissidenten" tillskriver vissa etniska grupper negativa egenskaper enbart baserat på etnisk tillhörighet. Det är rasism. Vad exakt är det du inte förstår i den förklaringen?
  • FiaMedFunkk
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-30 23:25:09 följande:
    Tack för omtanken men jag är välbekant med begreppet. Jag har nämligen fått förklara det för otaliga SD-ister.

Du och "Dissidenten" tillskriver vissa etniska grupper negativa egenskaper enbart baserat på etnisk tillhörighet. Det är rasism. Vad exakt är det du inte förstår i den förklaringen?
    När gjorde jag det? För du hittar väl inte på nu?
  • manmanne
    Gestalten skrev 2014-10-22 17:55:13 följande:
    Tanken var att de skulle deporteras österut eftersom de var självutnämnda fiender till den tyska nationen. Judarna förklarade krig mot Tyskland:
    www.google.se/search&num=50&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=t9FHVKfLLsfiywOohoHYBw&ved=0CAgQ_AUoAQ&biw=1446&bih=847

Bolshevikerna i Ryssland som var ledda av judar hade även konsoliderat hela Ryssland och slaktade folk för fullt där. De iscensatte försök till kommunistrevolter även i Tyskland.
    Vad några judar gör, leder till att ALLA judar skall deporteras. Rasism enligt mig.
  • manmanne
    FiaMedFunkk skrev 2014-10-22 23:23:54 följande:
    Men det var ju bara en liten andel av de som sattes i arbetsläger som var judar. Det var långt många fler som inte var judar.
    Undflyende svar på varför alla judar skulle fängslas. Lätt att tolka som rasism.
  • FiaMedFunkk
    manmanne skrev 2014-11-03 13:09:47 följande:
    Undflyende svar på varför alla judar skulle fängslas. Lätt att tolka som rasism.
    Que?

Alla judar fängslades inte alls. Det fanns långt många fler judar än de 6 miljoner som hisorierevisionisterna hävdar dog.
  • manmanne
    FiaMedFunkk skrev 2014-11-03 20:33:40 följande:
    Que?

Alla judar fängslades inte alls. Det fanns långt många fler judar än de 6 miljoner som hisorierevisionisterna hävdar dog.
    Var skrev jag att alla judar fängslades? Du är ständigt osaklig.

• Dissident
    manmanne skrev 2014-11-03 13:06:56 följande:
    Vad några judar gör, leder till att ALLA judar skall deporteras. Rasism enligt mig.
    Det var dock inte alla judar som skulle deporteras eller sättas i läger. Det fanns många judar och halvjudar i Hitlers armé, så många som 150 tusen hävdar vissa. Generaler och amiraler. Många med skriftliga tillstånd undertecknade av Hitler själv.
    www.kansaspress.ku.edu/righit.html

Många ledande judar, de så kallade sionisterna, var även positiva till att flytta judar till Palestina/Israel och samarbetade med Hitler till en början. Det var främst fiender till den tyska nationen som senare sattes i läger och det var inte bara judar. Dylika fångläger hade även de allierade.

Men visst, de var vad du skulle kalla "rasister" på den tiden , judarna sågs som en främmande nation inom nationen (även av sionisterna) och lösningen på "den judiska frågan" ansågs vara separation och deportation. Tyskarna och judarna hade en historia som gick tillbaka till första världskriget då tyskarna ansåg sig blivit bedragna av judarna.

Om du tycker att kollektiv skuldbeläggning är en dålig idé så kanske du bör ta ett snack med de allierade eftersom de efter kriget kollektivt skuldbelade alla tyskar för det påstådda förintelseilldådet och bedrev långvarig psykologisk krigföring för att knäcka tyskarna och ingjuta skam och skuldkänslor i dem. Så kallad "denazifiering", som man för övrigt kan argumentera för pågår än idag i alla germanska nationer.

To that end, as the Allies began their post-war denazification efforts, the Psychological Warfare Division (PWD) of Supreme Headquarters Allied Expeditionary Force undertook a psychological propaganda campaign for the purpose of developing a German sense of collective responsibility....a sense of collective guilt was "considered a prerequisite to any long-term education of the German people." For example using posters with images of concentration camp victims coupled to text such as "YOU ARE GUILTY OF THIS!"[67][68] or "These atrocities: Your Guilt!!"
    en.wikipedia.org/wiki/Denazification

Men det är förstås inte "rasism" när vita folk kollektivt skuldbeläggs enligt antirasister...
Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap