Inlägg från: Dissident |Visa alla inlägg
  • Dissident

Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap

nihka skrev 2014-10-28 12:49:14 följande:
    Nu är det inte jag som anser utan FN fast jag håller förstås med. Gör inte du det?

http://www.regeringen.se/content/1/c6/08/56/02/6890d638.pdf

Givetvis ska journalistförbundet inte ställa sig utanför FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna. Det har man inte gjort tidigare och nu är bara stadgarna uppdaterade gällande alla människors lika värde. Det samma gäller förstås att verka för demokrati. Det är lite märkligt att någon skulle motsätta sig detta.
    Det är en felöversättning från svensk sida. FN's deklaration talar om "värdighet" inte "värde".

"All human beings are born free and equal in dignity and rights."
    www.un.org/en/documents/udhr/
  • Dissident
    nihka skrev 2014-10-28 13:13:53 följande:
    Dignity betyder också rang och innebär i sammanhanget att alla ska ha samma rang och rättigheter och inte värderas olika. Det finns ingen motsättning mellan orginalspråksformuleringen och den svenska översättningen
    Jo det är en felöversättning och det är inte FN's deklaration du förfäktar utan svenska kulturmarxisters deklaration.

Vad är det för övrigt som gör att vi måste acceptera allt FN säger? De kan lika gärna kalla sig Förenade Globalister För Världsherravälde.
  • Dissident
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-28 13:29:36 följande:
    Kan du inte svara på frågan om vilka medel du anser är berättigade att ta till för att försvara Sverige mot den attack du påstår pågår? Jag ställde den en bit upp i tråden (ja, jag vet vem du är).
    Gränsen går vid tvåltillverkning.
  • Dissident
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-28 13:29:36 följande:
    Kan du inte svara på frågan om vilka medel du anser är berättigade att ta till för att försvara Sverige mot den attack du påstår pågår? Jag ställde den en bit upp i tråden (ja, jag vet vem du är).
    Gränsen går vid tvåltillverkning.
  • Dissident

Skämt åsido så är det minsta man kan begära ett avslutande av massinvandringen.

• Dissident
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-28 13:36:32 följande:
    Kan du inte svara seriöst? Var går gränsen anser du? Stöder du personer som Breivik och SMK? Eller tar du avstånd från våldsanvändning?
    Se ovan. Ett avslutande av massinvandringen är på sin plats. Jag vill inte se något våld men jag kan tänka mig framtidsscenarier där svenskar är tvungna att försvara sig även på så vis. Redan idag attackeras nationalister av rödingar på gator och torg så sådant kan inte uteslutas men det är inget jag önskar.
  • Dissident
    nihka skrev 2014-10-28 14:05:03 följande:
    Nej, du är tyvärr felunderrättad, och det är tydligt att en semantisk diskussion med dig inte skulle vara fruktsam så jag upprepar:

Dignity betyder också rang och innebär i sammanhanget att alla ska ha samma rang och rättigheter och inte värderas olika. Det finns ingen motsättning mellan orginalspråksformuleringen och den svenska översättningen.

FNs deklaration av de mänskliga rättigheterna som Sverige ställer sig bakom är inte en svensk kulturmarxistisk deklaration även om allt känns så för dig.

Du har en poäng i ditt resonemang om rang men "värdighet" är den mest naturliga översättningen.

Det är hur som helst en floskel som ingen lever upp till. Ingen värderar alla människor lika. Svenskarna är mer värdefulla för mig än folk på andra sidan jorden. Det är mitt folk, min sort. Men ni svenskar som är kulturmarxistiska och självdestruktiva dönickar kan förstås självdö och blandas bort så tar vi svenskar som fortfarande har självbevarelsedriften i behåll över.
  • Dissident
    nihka skrev 2014-10-28 14:23:55 följande:
    Ja, det är väl bl a människor som använder sig av den sortens "skämt" som journalistförbundet vill tydligare ta ställning mot med tillägget i sina stadgar.

Det finns människor som lever idag och kan läsa vad du skriver, vars anhöriga blev tvål, som jag gissar inte blir imponerade av att du drar gränsen där.
    Man skall inte tro på allt man hör:

"The "human soap" rumours may have originated from the bars of soap being marked with the initials RIF, which was interpreted by some as Reichs-Juden-Fett ("State Jewish Fat"); (inGerman Blackletter font the difference between I and J is only in length). RIF in fact stood for Reichsstelle für industrielle Fettversorgung ("National Center for Industrial Fat Provisioning", the German government agency responsible for wartime production and distribution of soap and washing products). RIF soap was a poor quality substitute product that contained no fat at all, human or otherwise."

"...mainstream scholars of the Holocaust consider the idea that the Nazis manufactured soap on an industrial scale to be part of World War II folklore."
    en.wikipedia.org/wiki/Soap_made_from_human_corpses
  • Dissident
    nihka skrev 2014-10-28 14:56:01 följande:
    Nej, för i så fall då hade den engelska textningen lytt "respectability" och det gör den inte.

Jag tycker du kan föra den här diskussionen vidare med Gestalten. Ni verkar ha väldigt mycket gemensamt Skrattande
    Nej dignity översätts till värdighet, testa valfri översättare.
  • Dissident
    nihka skrev 2014-10-28 15:05:38 följande:
    Märkligt. Hens egna valda källor här i tråden säger det motsatta:

"Evidence does exist that German researchers had developed a process for the semi-industrial production of soap from human bodies.[4][5] The production of soap from human bodies by Nazis on small scale was confirmed in 2006.[6]"

http://en.wikipedia.org/wiki/Soap_made_from_human_corpses
    De vill ju inte helt erkänna att det hela varit en propagandalögn (vilket rimligtvis framkommer ovan) vilket skulle kunna få folk att ifrågasätta vad mer de ljugit om, så de pekar på något obskyrt dokument som kan tolkas som att någon obskyr person på något obskyrt ställe kan ha "experimenterat" med idén om att göra tvål av judar. De försöker skydda lögnen.
Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap