Inlägg från: FiaMedFunkk |Visa alla inlägg
  • FiaMedFunkk

Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap

Man kan ju gissa vilka obekväma åsikter man vill förbjuda. Precis som alla andra. Föga förvånande.

DDR 2.0.

• FiaMedFunkk
    Drottningen70 skrev 2014-10-21 19:56:38 följande:
    Jo jag värnar svenska värderingar, men det fattar inte ni svenskfientliga. Ni sabbat mitt land. Stick och brinn!
    Vilka värderingar är det?
  • FiaMedFunkk
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-22 14:41:16 följande:
    Jo, jag tycker nog att om man hävdar en sådan sak så ska man försvara den åsikten.

Jag har varit på tre koncentrationsläger och sett gaskamrarna. Jag har sett orderpapprena på Zyklon-B. Jag har, tyvärr, även sett de lampskärmar som dr Mengele lät tillverka av "vackert" tatuerad människohud. Och jag har talat personligen med flera överlevare, bland annat min gudfar.
    Det där är ju bara propagandalögn. Det var aldrig tillverkning av lampskärmar eller tvål av människor.
  • FiaMedFunkk
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-22 15:55:19 följande:
    Jag är inte jude, var fick du det ifrån?

Jag förstår att du blir salig i din tro att ett helt folkslag skulle vara med på någon sorts gigantisk konspirationsteori. Miljontals människor som bara accepterar att deras familjer utplånats, gravar gömts och alla dokument förfalskats för att judarna ska få sympatier från tyskarna och resten av världen. Bara det låter fullkomligt befängt i vanliga människors öron.

Men lägg sedan till att varenda "bevis" förintelseförnekare lägger fram omedelbart motbevisas och förklaras och situationen blir ännu mer absurd. Men ni bara fortsätter dra upp gamla rapporter, samma felaktiga "bevis".

Tiotusentals ögonvittnen som alla, enligt er, ljuger. Men jag kan lova dig, att när min gudfar vaknade skrikande av skräck under sina värsta episoder av PTS, då ljög han inte. Det han såg under sin tid i Dachau gav MIG mardrömmar. Och hade du fått höra honom berätta skulle du inte sitta bakom din dator och hävda att dödslägrena inte fanns.
    Arbetslägren fanns på riktigt. Men det var knappast några dödsläger. Visst dog folk i dessa, men det var inte den egentliga avsikten.
  • FiaMedFunkk
    manmanne skrev 2014-10-22 17:44:39 följande:
    Vad var avsikten med att fängsla judar då?
    Men det var ju bara en liten andel av de som sattes i arbetsläger som var judar. Det var långt många fler som inte var judar.
  • FiaMedFunkk
    sjuttiofemman skrev 2014-10-22 18:47:28 följande:
    Och alla tusentals berättelser från överlevande som berättat om fasorna i koncentrationslägren är bara påhitt..?

Vad använde nazisterna gaskamrarna och det stora antal krematorier i lägren till då? Var det också de allierades fel?
    Vilka är alla tusentals? Jag har högst läst och hört om ett tjog. Det måste finnas miljontals spaltmeter på internet om dessa flera tusen människors berättelser?
  • FiaMedFunkk
    SpanskaFlugan skrev 2014-10-22 20:58:27 följande:
    Du är verkligen helt försvunnen i konspirationsteorierna och lögnerna och jag förstår att du fullt ut tror på allt det du skriver och postar. För det är lögn det du lägger ut och i vissa länder till och med illegalt material. 

Men jag tycker inte man ska tysta sådana som du, som förnekar Förintelsen. Hellre då låta era lögner och konspirationsteorier bli debatterade emot, lyfta fram alla de hål och direkta felaktigheter ni försöker dölja. Jag har pekat på flera här i tråden. 

Jag har inga som helst förhoppningar om att jag ska kunna få dig att erkänna att Förintelsen har ägt rum med allt vad det innbar av dödslägare, koncentrationsläger och arbetsläger. I dina ögon är allt kristallklart och resten av världen ser inte din "sanning". 

Men jag debatterar med dig för att alla andra som läser den här tråden ska förstå att det inte finns två sidor här. Det finns ingen seriös, vetenskaplig debatt om Förintelsens vara eller icke vara. Förintelsen ägde rum. Det är faktum. Fastslaget i domstol. Gaskamrarna fanns och där dödades miljoner judar och andra "oönskade". Det är fakta. Också fastslaget i domstol.

Det du och alla andra förintelseförnekare gör är att sprida lögner och myter men era "fakta" har enorma hål i sig och går att förkasta med lite enkel efterforskning.

Jag tänker inte debattera mer med dig, det är naturligtvis meningslöst. Ni andra som vill veta mer om Förintelsen och de som förnekar den, börjat på Wikipedia: en.wikipedia.org/wiki/Holocaust_denial och fortsätt sedan med den enorma referenslistan den artikeln hänvisar till. Där finns solida, akademiska källor som punkt för punkt går igenom de "argument" som förintelseförnekare lägger fram. 

Och minns att kunskap är makt och att det är något som Gestalten och hans gelikar saknar.  
    Blir man skedmatad lögner från tidig uppväxt, så kommer man tro på lögnerna. Jag gråter inte för dig, du får skylla dig själv.
  • FiaMedFunkk
    kenneth768768 skrev 2014-10-22 23:38:25 följande:

Jag har nog aldrig fattat poängen med att förneka förintelsen? Är det för att då kan man säga till judarna att de kan hålla käften? Är det ofta man har det behovet?

Nej, det är inte ofta folk har svårt för att svälja propaganda samt att förneka verkligheten. Det händer varje dag runtomkring en. Vissa av oss undrar bara: Varför?
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-23 11:31:21 följande:

Och SD vill inte ha folk från MENA samt muslimer i Sverige, trots att SD säger sig värna om demokrati. Och?

Vad det nu har med demokrati att göra? Det är ingen demokratisk rättighet att få komma till Sverige som flykting eller anhörig.
  • FiaMedFunkk
    Velouria skrev 2014-10-23 11:35:57 följande:
    Hitler har alltså aldrig funnits?
    Och han har aldrig fört en politik som bl.a. handlat om att utrota vissa människor?
    Nu fick du svar, men jag instämmer i det svaret. Adolf var verklig och lite rubbad. Men det var ingen specifik judeutrotning et var frågan om. Siffror varierar, men så låga tal som 1.8 miljoner döda judar under en tioårsperiod har florerat. Då dog de flesta av svält då judarna var extremt utsatta och fattiga i Europa på den tiden.
Svar på tråden Journalistförbundet åsiktsvillkorar medlemskap