• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • lindavik

jemo2014 >>> det är inte Letrozole du ska prova? Det är en motsvarighet till Pergotime som jag fått använda, något de påstår ska vara bättre än Pergotime, eller forskningen har tydligen visat i alla fall att det blir fler graviditeter på det tydligen. Lycka till sen när ni bestämmer er för att köra! :)

• jemo2014

ÄR GRAVID i vecka 6! Blir inte 2014, men i februari 2015 smäller det förhoppningsvis :)
    Fertilitetsutredning och hormoner har präglat denna vår. Till slut var det en äggledarspolning och INGA hormoner som gjorde sitt... :) (Har pcos)

• jemo2014
    lindavik skrev 2014-06-15 21:29:18 följande:
    jemo2014 >>> det är inte Letrozole du ska prova? Det är en motsvarighet till Pergotime som jag fått använda, något de påstår ska vara bättre än Pergotime, eller forskningen har tydligen visat i alla fall att det blir fler graviditeter på det tydligen. Lycka till sen när ni bestämmer er för att köra! :)
    Hej, det var precis det jag skulle prova!
    Men behöver ju inte det nu :) Är gravid!!! :)
  • Kattungen

Vad roligt att höra att ni är några som lyckats med plusset avis men glad för er skull!

• Täss

Helt underbart att läsa om era plus, Grattis! Det får en verkligen hoppas att det kommer gå vägen för oss. Planerat att börja med hormoner/behandlingar i augusti/september, och jag är verkligen SÅ nervös för biverkningarna.... Är otroligt känslig för allt vad medicin heter. Har PCOS, varit utan preventivmedel i nästan 4år, ingen ägglossning och nästan aldrig mens. Känns inte hoppfullt egentligen, men ser verkligen fram emot ett plus på stickan! 

• Betis

Känner mig si så där idag. Var hos gyn igår och fick reda på varför jag har haft sjuka smärtor i min vänstra äggstock. Domen blev "en cysta". Chocken var extrem och även tårarna. Min gynekolog sa att det var en spindelvävs cysta som kommer att försvinna av sig själv. Den ska tydligen ha uppkommit pga en rubbad ägglossning. Ska på återbesök 9/9 och om cystan är borta så ska jag få börja en kur metformin och pergotime. (Fick diagnosen PCOS för ett år sedan och tog provers 1 gång och har haft regelbunden cykel sedan dess. Men inget resultat)

• lindavik

Jag är graviiiiiiid! :) Är i v 5 (4+5). Är så överlycklig även om det är väldigt tidigt än! :) Hoppas det går bra för er andra & framåt för de första av er!

• lindavik
    28ochbarnlös skrev 2014-11-18 12:15:39 följande:

Grattis lindavik! Hoppas allt går lika bra för dig som mig Glad är  snart i sjunde månaden nu!

WOW! Stort grattis!! Vad kul att allt verkar ha gått bra för er! :) Tack!
  • monn

Hänger på här med! Har PCO. Fick ägglossning igår av min andra kur Pergotime! Vi har försökt i drygt ett år, har nog inte haft ägglossning en enda gång enligt gyn, så detta vart väl första ärliga försöket :) nu är det bara att vänta på BIM! Hur går det för dig Ts?

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.