• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • Gweny
    Nu har jag varit på vul och vi fick se ett litet hjärta slå!! smile2.gif vilken lycka, allt såg bra ut och hon räknade till v 6+1. så jag gissade rätt. Jag har nog haft senare ägglossning eller att ägget fäst senare sa hon. (jag har haft såna långa cykler)  Men en liten 3 mm plutt var det, och ändå såg man hjärtat, helt fantastiskt. Hoppas nu att h*n är en liten kämpe! 
  • linda2345
    Gweny skrev 2014-06-04 13:45:33 följande:
    Nu har jag varit på vul och vi fick se ett litet hjärta slå!!  vilken lycka, allt såg bra ut och hon räknade till v 6+1. så jag gissade rätt. Jag har nog haft senare ägglossning eller att ägget fäst senare sa hon. (jag har haft såna långa cykler)  Men en liten 3 mm plutt var det, och ändå såg man hjärtat, helt fantastiskt. Hoppas nu att h*n är en liten kämpe! 

Åh så himla kul! Vad fränt att man kan se hjärtslagen så tidigt i graviditeten. Begärde du att få komma i vecka 6? Har för mig att man inte gör första vul förens efter vecka 12?
  • Gweny
    linda2345 skrev 2014-06-04 19:33:23 följande:

Åh så himla kul! Vad fränt att man kan se hjärtslagen så tidigt i graviditeten. Begärde du att få komma i vecka 6? Har för mig att man inte gör första vul förens efter vecka 12?
    Här där jag bor är det egentligen bara RUL vid v-17-18 som görs vanligtvis. Men då mina cykler varit så oregelbundna, så visste vi inte hur långt gången jag var, sen var jag kopplad till denna gynekolog, genom att vi hade börjat utredning, så hon var snäll och gjorde detta.   Nu går jag över till vanliga MVC istället.
  • Moasmostermia

Här där jag bor så får man alltid komma in på ett vul om man lyckas. Brukar bli i v 7eller 8 har jag för mig.

Gweny skrev 2014-06-04 20:20:37 följande:
    Här där jag bor är det egentligen bara RUL vid v-17-18 som görs vanligtvis. Men då mina cykler varit så oregelbundna, så visste vi inte hur långt gången jag var, sen var jag kopplad till denna gynekolog, genom att vi hade börjat utredning, så hon var snäll och gjorde detta.   Nu går jag över till vanliga MVC istället.

• linda2345
    linda2345 skrev 2014-06-05 07:11:28 följande:

Kan någon hjälpa mig att tyda detta graviditetstest ? BM+3
    Glömde skriva att strecket blev tydligare och tydligare trots utgången tid
  • Gweny
    linda2345 skrev 2014-06-05 07:11:28 följande:

Kan någon hjälpa mig att tyda detta graviditetstest ? BM+3
    Jag ser ett streck iallafall!! ska ju gälla även om det är svagt. När jag blev gravid med min dotter, så fick jag bara svaga kantlinjer på testen.
  • ceebee
    linda2345 skrev 2014-06-04 11:12:06 följande:

Då måste din pcos gått i arv. Jag har ingen i min släkt som har haft/har pcos. Men det verka ju väldigt hoppfullt att dina systrar kunnat bli gravid:) så du ha alla chanser. Dom flesta med pcos blir ju gravida tillslut. Vägen är bara olika lång.

Testade igen imorse med minipris-tester. Fick ett svagt svagt streck efter 4 min..och sedan blev de starkare å starkare. Dock ett tag efter tiden gått ut (5 min) . Sjukt förvirrad. Vågar inte hoppas.
    Japp, den har gått i arv. Jo - jag försöker tänka så också, att kunde de så kan jag! Men jag vågar inte hoppas för mycket, vi har ju ändå försökt länge, och makens första spermaprov var ju inte lysande direkt...

Jag hoppas åt dig då istället! ;) Du får fortsätta testa i helgen så får du nog ett definitivt svar snart! 
  • ceebee
    Gweny skrev 2014-06-04 13:45:33 följande:
    Nu har jag varit på vul och vi fick se ett litet hjärta slå!! smile2.gif vilken lycka, allt såg bra ut och hon räknade till v 6+1. så jag gissade rätt. Jag har nog haft senare ägglossning eller att ägget fäst senare sa hon. (jag har haft såna långa cykler)  Men en liten 3 mm plutt var det, och ändå såg man hjärtat, helt fantastiskt. Hoppas nu att h*n är en liten kämpe! 
    Å vilken lycka! Så roligt för er! Syrran hade en liknande situation med sitt senaste barn, de hade försökt länge med pergo och hon blev inte regelbunden av dem, så hon testade lite random när hon tyckte det hade gått länge sen senaste mensen och se där! gravid! Hon hade äl väldigt sent den cykeln, men det gjorde tydligen inget. :)

Måste vara fantastiskt häftigt att få se det lilla hjärtat ticka! 
  • Gweny
    ceebee skrev 2014-06-05 10:38:11 följande:
    Å vilken lycka! Så roligt för er! Syrran hade en liknande situation med sitt senaste barn, de hade försökt länge med pergo och hon blev inte regelbunden av dem, så hon testade lite random när hon tyckte det hade gått länge sen senaste mensen och se där! gravid! Hon hade äl väldigt sent den cykeln, men det gjorde tydligen inget. :)

Måste vara fantastiskt häftigt att få se det lilla hjärtat ticka! 
    Ja var helt fantastiskt att se det lilla som tickade!!   Vad kul att din syster lyckades till slut också. 
Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.