• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • 28ochbarnlös

Tack! Nej det är enkeldos igen. Jag svarade bra på det, men tyvärr blev jag inte gravid. Bara för att man får Äl betyder det ju inte att man blir gravid tyvärr Rynkar på näsan Då skulle ju de flesta med normal ägglossning lyckas på första försöket Tungan ute

• CattiM
    28ochbarnlös skrev 2014-05-16 19:40:49 följande:

Tack! Nej det är enkeldos igen. Jag svarade bra på det, men tyvärr blev jag inte gravid. Bara för att man får Äl betyder det ju inte att man blir gravid tyvärr Rynkar på näsan Då skulle ju de flesta med normal ägglossning lyckas på första försöket Tungan ute

Nej precis, äl är ju inte en garanti för graviditet, tyvärr ???? Blir det fortsatt enkelkur?
  • LängtansBlåaBlomma
    jemo2014 skrev 2014-05-16 08:50:38 följande:
    Hallå på er! På tisdag ska jag göra en äggledarspolning som "en del av utredningen om ofrivillig barnlöshet" som det hette i kallelsen :) Är det någon här som gjort en äggledarspolning? Något man bör tänka på? Känns lite läskigt!
    Jag tog en för ett år sen. Jag mådde bra efteråt, det gjorde bara lite ont under tiden som mensvärk. 
  • 28ochbarnlös
    CattiM skrev 2014-05-17 08:28:39 följande:
    Nej precis, äl är ju inte en garanti för graviditet, tyvärr ???? Blir det fortsatt enkelkur?
    Ja sålänge enkelkur fungerar så finns det ju ingen anledning att höja dosen Glad
    Moasmostermia skrev 2014-05-19 13:50:48 följande:
    Hm mensen kom idag så denna gång funka de inte. Blir å ringa imorgon för att starta en ny beh. :(
    Tråkigt! Men du vet iaf säkert att du fick ägglossning? Det är ju ett stort steg på vägen, och som sagt, jag blev inte heller gravid trots att ägglossningen kom igång. Mitt äl-test var nästan positivt idag, så jag räknar med att jag testar positivt imorgon eller övermorgon....hoppas att det funkar denna gången. Och så ska jag använda den där progesteronkrämen nu.

• Moasmostermia

Jo de är jag säker på. Ja man får hoppas att de går bättre nästa gång, Ok vad ska den hjälpa till med?

28ochbarnlös skrev 2014-05-19 14:09:37 följande:
    Ja sålänge enkelkur fungerar så finns det ju ingen anledning att höja dosen
    Moasmostermia skrev 2014-05-19 13:50:48 följande:
    Hm mensen kom idag så denna gång funka de inte. Blir å ringa imorgon för att starta en ny beh. :(
    Tråkigt! Men du vet iaf säkert att du fick ägglossning? Det är ju ett stort steg på vägen, och som sagt, jag blev inte heller gravid trots att ägglossningen kom igång. Mitt äl-test var nästan positivt idag, så jag räknar med att jag testar positivt imorgon eller övermorgon....hoppas att det funkar denna gången. Och så ska jag använda den där progesteronkrämen nu.

• 28ochbarnlös

Kroppen har lättare att behålla en eventuell graviditet....Det är en av effekterna av progesteron och det har vi med pcos brist på. Hjälper även mot acnen....Man tar det efter ägglossningsdagen fram till bim (och fortsätter ifall man är gravid annars riskerar man en blödning om hormonet dras tillbaka plötsligt) om jag förstått allt rätt.

• EnBoll

Hej tjejer!!

Nu blir det nya tag här, är på cd 1 idag så på onsdag börjar jag en enkelkur pergo, sist tog jag ju bara en halv, som det inte blev någon ägglossning på.

Sen ska jag på vul på cd 9, känns verkligen i tidigaste laget (?) Men det måste bli då för sen blir det sommarstängt på mottagningen.

Ååå vad jag hoppas på denna kur!!! Har ingen lust att sitta och vänta på att mottagningen sks öppna efter sommaruppehållet för att få ny behandling! Måste lyckas nu

• EnBoll
    CattiM skrev 2014-05-16 03:53:52 följande:
    Jodå. Det verkar så Min första pergotimekur, dubbel. Mitt andra barn.

GRATTIS!!
  • Moasmostermia

Aha okejs. Något som dr skriver ut?

28ochbarnlös skrev 2014-05-19 18:56:07 följande:
    Kroppen har lättare att behålla en eventuell graviditet....Det är en av effekterna av progesteron och det har vi med pcos brist på. Hjälper även mot acnen....Man tar det efter ägglossningsdagen fram till bim (och fortsätter ifall man är gravid annars riskerar man en blödning om hormonet dras tillbaka plötsligt) om jag förstått allt rätt.

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.