• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • Gweny
    Lindulf skrev 2014-05-24 01:12:46 följande:
    Hej!
    Jag har pcos och jag har ingen ägglossning själv alls. Om 3 dagar börjar jag äta enkelkur pergo! Ska bli kul att se hur det går för alla här! Hejja oss :)
    Hoppas det hjälper med pergo för dig!
    skulle själv börjat med min 1a kur nu i dagarna också, men så blev mina värden för sköldkörteln hastigt dåliga, så måste nu istället äta levaxin först och stabilisera det. innan jag får pergo. Väldigt frusterande att återigen behöva vänta..
  • Lindulf

Gweny

Fy, vad tråkigt när man gått och väntat. Hoppas värderna blir bra fort, så du kan få börja nästa månad ist!

• Gweny
    Lindulf skrev 2014-05-25 00:31:24 följande:
    Gweny
    Fy, vad tråkigt när man gått och väntat. Hoppas värderna blir bra fort, så du kan få börja nästa månad ist!
    Tack, ja får verkligen hoppas på det! Så drygt med all väntan hela tiden.

får följa dig och se hur det går med din väg med pergon. Jag är lite nojig över biverkarningar när man läst runt om det.
  • Lindulf
    Gweny skrev 2014-05-26 10:54:42 följande:
    Tack, ja får verkligen hoppas på det! Så drygt med all väntan hela tiden.

får följa dig och se hur det går med din väg med pergon. Jag är lite nojig över biverkarningar när man läst runt om det.

Eller hur, väntan gör en tillslut helt stressad..

Jag har ätit dem tidigare och jag fick aldrig några biverkningar. Och jag borde inte fråga vilka de är för då kommer jag säkert att börja känna efter ;) Vad är det för biverkningar du är orolig för?
  • Gweny
    Lindulf skrev 2014-05-26 12:00:23 följande:

Eller hur, väntan gör en tillslut helt stressad..
    Jag har ätit dem tidigare och jag fick aldrig några biverkningar. Och jag borde inte fråga vilka de är för då kommer jag säkert att börja känna efter ;) Vad är det för biverkningar du är orolig för?
    Jo när jag läst runt om andra, så verkar det variera väldigt om man får det eller inte. Är väl inga "farliga" biverkningar direkt, men jobbig huvudvärk, blodvallningar, illamående, humörsvängningar osv. Läst nåt om att det även kan ge liknande symtom som när man är gravid, taskigt ju!  
    Men är väl nackdelen med mig, jag läser allt jag kommer över.  Bara hoppas vi slipper.
  • 28ochbarnlös
    Gweny skrev 2014-05-26 12:34:28 följande:
    Jo när jag läst runt om andra, så verkar det variera väldigt om man får det eller inte. Är väl inga "farliga" biverkningar direkt, men jobbig huvudvärk, blodvallningar, illamående, humörsvängningar osv. Läst nåt om att det även kan ge liknande symtom som när man är gravid, taskigt ju! smile5.gif  
    Men är väl nackdelen med mig, jag läser allt jag kommer över.  Bara hoppas vi slipper. smile1.gif
    Jag fick bara lite nedstämdhet och lite ont i äggstockarna vid ägglossning. Det överlever vem som helst Flört
  • Gweny
    28ochbarnlös skrev 2014-05-27 12:33:38 följande:
    Jag fick bara lite nedstämdhet och lite ont i äggstockarna vid ägglossning. Det överlever vem som helst Flört
    Ja vad gör man inte för att nå slutmålet.
  • EnBoll

Idag är jag på cd 9 och har gjort vul, efter idag stänger kliniken och öppnar igen i mitten på augusti.

Vulet gick inte så bra, kroppen verkade inte ha reagerat men för säkerhets skull ska vi ej ha oskyddat sex nästa vecka.

När kliniken öppnar igen ska jag få börja med sprutor istället, men det är en lång väntan över hela sommaren tills dess. Känns jättejobbigt det här.

• ceebee
    EnBoll skrev 2014-05-27 16:53:45 följande:
    Idag är jag på cd 9 och har gjort vul, efter idag stänger kliniken och öppnar igen i mitten på augusti.
    Vulet gick inte så bra, kroppen verkade inte ha reagerat men för säkerhets skull ska vi ej ha oskyddat sex nästa vecka.
    När kliniken öppnar igen ska jag få börja med sprutor istället, men det är en lång väntan över hela sommaren tills dess. Känns jättejobbigt det här.
    Förstår att det är tungt...går också och väntar. På provsvar, men ändå. Får ju ingen mer pergo innan de kommer. Ingen bebis i sikte efter första cykeln med metformin och nu har bästa vännen dessutom fått sitt första barn. Jag vill vara glad och trodde väl att jag var förberedd, men jag bröt fullständigt ihop när jag fick mms:et. Blir så himla skamsen att deras lilla skatt får mig att bryta ihop, men det är ju liksom helt ovisst för mig om jag nånsin kommer få uppleva samma sak! Gråter
  • EnBoll
    ceebee skrev 2014-05-28 00:53:01 följande:
    Förstår att det är tungt...går också och väntar. På provsvar, men ändå. Får ju ingen mer pergo innan de kommer. Ingen bebis i sikte efter första cykeln med metformin och nu har bästa vännen dessutom fått sitt första barn. Jag vill vara glad och trodde väl att jag var förberedd, men jag bröt fullständigt ihop när jag fick mms:et. Blir så himla skamsen att deras lilla skatt får mig att bryta ihop, men det är ju liksom helt ovisst för mig om jag nånsin kommer få uppleva samma sak!

Det är väntan som är värst!

Men innan vi börjar med sprutorna i augusti så ska sambons göra spermaprov och jag ska spolas. Min gyn lät iaf väldigt säker på att vi kommer lyckas när jag får börja med sprutorna, men det är ju sååå långt bort:(

Jag har flera i min omgivning som är gravida så jag vet vad du menar. Nu har ju vi redan en 3åring så om det absolut inte skulle bli ett till barn har vi iaf våran lilla tjej! :)

Tycker det är värre för er som inte redan har en liten!!
Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.