Inlägg från: Moasmostermia |Visa alla inlägg
  • Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • Moasmostermia

Hej. Absolut . :).

Ise skrev 2014-03-04 20:45:32 följande:
    Hej, jag har ingen sjukdom men tänkte försöka bli gravid inom kort (ska ta ut spiralen om 2 månader) har en son sedan tidigare som är född i april 2012. Får jag hänga på här ändå?

• Moasmostermia

Skoj. Ja de kan vara skönt att ha någon att bolla alla funderingar med som man kanske inte vill fråga andra om. Som sagt första barnet som är under planering eller vad man nu ska säga. Men efter lite piller hoppas jag att de går bra..

• Moasmostermia

Du är välkommen. Kunde ju haft den under en annan rubrik med eftersom jag har pcos så la jag den här. Och eftersom jag själv startat tråden så tyckte jag att hon kunde får vara med. Precis som du skrev Ellie. Så stanna kvar här du Ellie så följs vi åt på våran resa:) .

Ellie skrev 2014-03-04 21:48:50 följande:
    Förlåt, jag missade också att det stod PCO som kategori. Jag såg tråden bland nya trådar och läste bara rubriken och TS. Jag kan skriva någon annanstans istället. Vill bara påpeka att TS tycktte att Ise var välkommen, och att det gällde att försöka bli gravid under 2014, med barnets ankomst 2015, så så bråttom är det inte.

• Moasmostermia

Välkommen hit. Var de din familjeläkaren som skrev ut metformin eller de på Sophia hemmet. För själv fick jag försöka själv att gå ner i vikt utan hjälp från fertilitetsmottagningen här.

jemo2014 skrev 2014-03-05 08:58:49 följande:
    Hoppar in här! Har pcos och slutade med preventivmedel för ett år sedan. Jag och maken går nu på fertilitetsutredning via Sophiahemmet, var och lämnade blodprov i morse faktiskt. Jag äter Metformin sedan snart 4 veckor och har ätit en enkeldos Pergotime som tyvärr inte gav något resultat alls (förutom jätteont i magen). Jag tror att jag är gravid varje månad och varje månad är det som att få en käftsmäll när stickan visar negativt. Eventuellt kommer vi att skippa Pergotime (dubbeldos denna gång) den här månaden för att läka lite psykiskt. Jag har mått mycket dåligt av Metformin tabletterna och känner att jag inte klarar av en medicin med eventuella biverkningar till denna månad. Men jag kan ju ändå hoppas att Metforminet och min lågkolhydratskost ger resultat och det blir ägglossning ändå :) Vem vet!?

• Moasmostermia

:) bara skriva när du vill och har nå skoj att berätta eller dela med dig :)

Ellie skrev 2014-03-05 21:11:21 följande:
    Tack! Det är intressant att läsa om behandlingar för PCOS också :) Jag visste inte att Metformin användes för annat än att reglera blodsockret vid diabetes typ II, men det kanske är det ni fått den för? Jag får se hur mycket jag skriver här som sagt. Jag hoppas ju självklart på att det skall gå fort och lätt att bli gravid genom att sätta in vårt frysta embryo, men inser ju att det inte direkt lyckas i 100% av fallen. Hoppas ni hinner bli gravida innan jag blir det (jag försöker ju inte riktigt aktivt än)!

• Moasmostermia

Aha okejs. Ja de rekommenderar ju inte de som planerar barn att köra med metformin iallafall inte här. Nu har jag ju startat med primolut nor så får se hur de går. Den kan ju ge viktökning.

jemo2014 skrev 2014-03-06 08:29:23 följande:
    Men tackar! Det är min läkare på Sophiahemmet som skrev ut Metfromin till mig efter att jag själv bad om det. Jag mådde riktigt dåligt när jag började ta medicinen, men nu mår jag bra igen! Denna månad har min cykel minskat med 12 dagar från 50 dagar till 38 och jag är överygad om att det är Metforminet som hjälpt! Jag får dock inte Metfromin för viktnedgång, är inte överviktig och jag vet många pcoare som inte får det för viktnedgång. Metforminet har ju inverkan på våra hormoner oavsett om vi går ner i vikt eller ej... Vänd dig till en annan läkare tycker jag!

• Moasmostermia

Välkommen. Ja de är inte lätt. Här hos mig så tror jag de ska bara ett BMI som inte är över 35, men de rekommenderar att man ska försöka gå ner ännumer själv ligger jag på 31 men försöker gå ner i vikt även fast jag käkar tab, alternativt hålla den vikt jag har för att inte gå upp. Men BMI säger ju inte så mkt egentligen. Hade jag haft värsta musklerna så hade jag varit överviktig då med. Eftersom musklerna väger mer. Men som sagt försöker hålla en bra kost med rörelse.

Betis skrev 2014-03-10 18:34:56 följande:
    Hej tjejer. Jag hoppar in här om det är OK? Fick diagnosen PCOS i juli föra året och jag o min sambo har försökt sedan dess. Allt känns hopplöst och jag får ingen pergotime pga övervikt. Men varför ska gyn hänga upp sig på det? Jag menar jag mår bra och även min kropp (om man bortser från PCOSen såklart) känner mig deppig och steril. Vad ska man göra för att få hjälp? Gyn vet ju om att det är svårare för oss med PCOS att gå ner i vikt än majoriteten utav "normala" kvinnor...

• Moasmostermia

Hej. Välkommen. Spännande, avslutar själv min primolut nor beh på fredag. Så får se hur nästa vecka ser ut. Vi håller tummarna att vi får se många plus i denna tråd framöver. :)

Martymart skrev 2014-03-11 15:25:35 följande:
    Hejsan, tänkte hoppa in här :) Jag avslutade en kur primolut (eller vad den nu hette) för några dagar sedan och ska börja min första dos Pergotime på fredag. Känns spännande och vore kul att följa andra i samma sits! Jag läser om många här på FL som blivit gravida mha Pergotime så jag hoppas verkligen! Men känns samtidigt overkligt, eftersom jag aldrig varit gravid innan... Iaf, hejja oss och hoppas vi får plus snart!

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.