• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • ceebee

Tack för era svar på min fråga! Verkar vara lite delade meningar med det där alltså. Jag har ju turen att ägglossa på varje cykel, även de utan Pergo nu så det är väl därför vi kör varannan antar jag.

Nu har maken i alla fall presterat sitt - så nu väntar vi nervöst på svar. 2-3 veckor skulle det ta... GAH! Är rädd att vi också kommer att hamna mitt i sommarstängd mottagning...men försökte vara lite förutseende och påpekade det till läkaren nu så får vi se om jag får ett recept för fler uttag än ett.

Känns så skönt att ha er i samma sits att dela det här med, känns inte som att andra förstår liksom. Min bästa vän föder närsomhelst och de blev gravida på försök nr 2..och alla andra vi känner har redan fått barn och går å värper på det andra... Känns verkligen som ett utanförskap detta! Trots att vi självklart skaffar barn för vår egen skull, men ändå....

• Gweny

Enboll>> vet faktiskt inte, ska se vad hon säger nästa gång vi ses. Om jag fattade henne rätt, så verkar det som jag skulle köra på dubbelkur med en gång, om 1a gången nu inte visar på äl. Får se, spännande är det.

ceebee>> hoppas hans provsvar är bra!! jobbig väntan är det, vet hur nervösa vi var.
    vet precis känslan med folk runtom en....vissa verkar bli gravida hur lätt som helst...några få vänner vet om våran situation, men dem kan aldrig riktigt  förstå hur det känns!! dem själv har lyckats snabbt....

• 28ochbarnlös
    ceebee skrev 2014-05-08 11:15:04 följande:
    Tack för era svar på min fråga! Verkar vara lite delade meningar med det där alltså. Jag har ju turen att ägglossa på varje cykel, även de utan Pergo nu så det är väl därför vi kör varannan antar jag.

Nu har maken i alla fall presterat sitt - så nu väntar vi nervöst på svar. 2-3 veckor skulle det ta... GAH! Är rädd att vi också kommer att hamna mitt i sommarstängd mottagning...men försökte vara lite förutseende och påpekade det till läkaren nu så får vi se om jag får ett recept för fler uttag än ett.

Känns så skönt att ha er i samma sits att dela det här med, känns inte som att andra förstår liksom. Min bästa vän föder närsomhelst och de blev gravida på försök nr 2..och alla andra vi känner har redan fått barn och går å värper på det andra... Känns verkligen som ett utanförskap detta! Trots att vi självklart skaffar barn för vår egen skull, men ändå....
    Jag har aldrig förstått meningen med att ta pergotime när man ägglossar själv. Varför gör man det? Det kan ju inte vara för att få flera ägg, för då får man ju inte ens försöka.
  • Moasmostermia

Vissa kan ta de för att få lite extra skjuss.

28ochbarnlös skrev 2014-05-09 14:28:21 följande:
    Jag har aldrig förstått meningen med att ta pergotime när man ägglossar själv. Varför gör man det? Det kan ju inte vara för att få flera ägg, för då får man ju inte ens försöka.

• ceebee
    28ochbarnlös skrev 2014-05-09 14:28:21 följande:
    Jag tror jag var lite otydlig i mitt tidigare inlägg..så här kommer en förklaring!

Jag har alltid haft oregelbunden mens. Den har kommit lite som den känt för, ibland har jag varit utan i 7-8 månader. Jag ägglossar alltså inte naturligt utan det är ju kroppen som "sköljer ur" ibland. MEN sen när jag och min man sökte hjälp för att skaffa barn i höstas (vi har inte använt skydd på 4-5 år) så fick jag prova Pergotime. Sen dess har jag ägglossat varje månad, trots att jag pausar varannan! :) Det var det jag menade.

Jag tar alltså pergo ena cykeln, paus nästa och sen pergo igen och så har det rullat på. Jag ska in i min fjärde kur nästa cykel förutsatt att makens simmare är OK. Denna gång är det dock 2 cyklers uppehåll med pergo, så vi får se hur det går denna gång - om det blir någon ÄL. Troligtvis finns det inget spår av Pergo kvar i kroppen min så det lär bli knepigt. Bävar inför att behöva ta Primolut för att få mens, gick upp säkert 4 kg av den...
  • 28ochbarnlös
    ceebee skrev 2014-05-09 16:07:48 följande:
    Jag tror jag var lite otydlig i mitt tidigare inlägg..så här kommer en förklaring! Jag har alltid haft oregelbunden mens. Den har kommit lite som den känt för, ibland har jag varit utan i 7-8 månader. Jag ägglossar alltså inte naturligt utan det är ju kroppen som "sköljer ur" ibland. MEN sen när jag och min man sökte hjälp för att skaffa barn i höstas (vi har inte använt skydd på 4-5 år) så fick jag prova Pergotime. Sen dess har jag ägglossat varje månad, trots att jag pausar varannan! :) Det var det jag menade. Jag tar alltså pergo ena cykeln, paus nästa och sen pergo igen och så har det rullat på. Jag ska in i min fjärde kur nästa cykel förutsatt att makens simmare är OK. Denna gång är det dock 2 cyklers uppehåll med pergo, så vi får se hur det går denna gång - om det blir någon ÄL. Troligtvis finns det inget spår av Pergo kvar i kroppen min så det lär bli knepigt. Bävar inför att behöva ta Primolut för att få mens, gick upp säkert 4 kg av den...

Ok! Då fattar jag Jag tror inte jag vill ta fler pergokurer efter den andra kuren som jag tar just nu. Blir stressad av hela grejen och alla läkarbesök.Om det inte blir någon graviditet får jag ta tag i att gå ner de kilon som behövs för att få min naturliga ägglossning. Troligtvis ca 8 kilon...(ner till 62) Är inte överviktig, men min kropp har satt stopp ändå. Kanske bäst att lyssna på den. Inte för att jag inte försökt innan, men jag gav upp för snabbt och det var svårt med suget. Men nu har jag metformin som hjälp på traven.
  • 28ochbarnlös

Vad kommer upp i instagramflödet idag? Inte mindre än två gravidmagar...lite frustrerande när man känner sig som den mest okvinnliga kvinnan i världen som inte ens kan ge sin man ett barn. Suck.

• Moasmostermia

Förstår dig, många runt om kring mig som ska ha barn. Man känner sig misslyckad..

28ochbarnlös skrev 2014-05-09 20:54:01 följande:
    Vad kommer upp i instagramflödet idag? Inte mindre än två gravidmagar...lite frustrerande när man känner sig som den mest okvinnliga kvinnan i världen som inte ens kan ge sin man ett barn. Suck.

• ceebee
    28ochbarnlös skrev 2014-05-09 20:54:01 följande:
    Usch vad jobbigt! Det är verkligen nedslående tycker jag...förstår precis vad du menar med att man känner sig okvinnlig. Det är hemskt! Rynkar på näsan
  • CattiM

Jag vet ju att det är löjligt att jag ens frågar.....BIM-3. Igår var det helt blankt....idag, ja jag vet inte. Spökstreck?!

( svårt att ta bild)

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.