28ochbarnlös skrev 2014-05-09 14:28:21 följande:
Jag har aldrig förstått meningen med att ta pergotime när man ägglossar själv. Varför gör man det? Det kan ju inte vara för att få flera ägg, för då får man ju inte ens försöka.
Jag tror jag var lite otydlig i mitt tidigare inlägg..så här kommer en förklaring!
Jag har alltid haft oregelbunden mens. Den har kommit lite som den känt för, ibland har jag varit utan i 7-8 månader. Jag ägglossar alltså inte naturligt utan det är ju kroppen som "sköljer ur" ibland. MEN sen när jag och min man sökte hjälp för att skaffa barn i höstas (vi har inte använt skydd på 4-5 år) så fick jag prova Pergotime. Sen dess har jag ägglossat varje månad, trots att jag pausar varannan! :) Det var det jag menade.
Jag tar alltså pergo ena cykeln, paus nästa och sen pergo igen och så har det rullat på. Jag ska in i min fjärde kur nästa cykel förutsatt att makens simmare är OK. Denna gång är det dock 2 cyklers uppehåll med pergo, så vi får se hur det går denna gång - om det blir någon ÄL. Troligtvis finns det inget spår av Pergo kvar i kroppen min så det lär bli knepigt. Bävar inför att behöva ta Primolut för att få mens, gick upp säkert 4 kg av den...