• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • linda2345
    ceebee skrev 2014-06-03 13:38:28 följande:
    Men åh! Vad är det som händer???  Verkar ju som att plussen fullkomligt trillar in!

Hade jag varit som ni (28ochbarnlös + linda2345) hade jag köpt ett digitalt test nyss! 

Vill så gärna testa, men har ingen som helst koll på varken äl eller bim denna cykel...tror tyvärr att allt är förskjutet rätt rejält. Om man ska gå på mina föregående cykler det senaste halvåret så är jag på äl+12 idag... Man kan ju hoppas att det är nåt smittsamt i den här gruppen, och att alla plötsligt plussar på löpande band. 

Jag vågar inte tro något än då jag ha lite mensvärk och strecket var så svagt. Har varit idag och köpt apotekets egna test. Ska testa digitalt test till helgen då de kan visa negativ om den där hormonnivån inte är tillräckligt högt. Tydligen fördubblas nivån varannan dag. Men som sagt, känns som mensen är påväg:(

Lite lustigt känns de då vi ska påbörja ivf till veckan.

Det är så härligt att höra att andra ha plussat, då vet man att det kan funka för eb själv med! Är övertygad om att vi alla komma få vårat efterlängtade plus snart !
  • 28ochbarnlös

Ceebee jag håller med. Alla kämpar så här inne, så jag hoppas det smittar av sig. Jag har testat mig fyra ggr nu (hehe jag vet, lite extremt) och jag är nästan helt säker på att jag är gravid. Så här såg det ut nyss

• ceebee
    linda2345 skrev 2014-06-03 13:47:58 följande:

Jag vågar inte tro något än då jag ha lite mensvärk och strecket var så svagt. Har varit idag och köpt apotekets egna test. Ska testa digitalt test till helgen då de kan visa negativ om den där hormonnivån inte är tillräckligt högt. Tydligen fördubblas nivån varannan dag. Men som sagt, känns som mensen är påväg:(

Lite lustigt känns de då vi ska påbörja ivf till veckan.

Det är så härligt att höra att andra ha plussat, då vet man att det kan funka för eb själv med! Är övertygad om att vi alla komma få vårat efterlängtade plus snart !
    Jag förstår att du är återhållsam med tron, jag känner samma sak. Går fullständigt in i väggen när jag ständigt tror mig vara gravid, känner liksom alla symptom som finns, och sen får jag mens bara nån dag senare... Så det är INTE kul. Menar inte att spä på den känslan, hoppas du inte tog illa upp.

Jag är fullkomligt gasig i magen och har så varit i nästan en vecka nu, och då inbillar jag mig såklart att det är gravidtecken, men jag är antagligen bara desperat som vanligt... Jag kanske också slår till med ett test i helgen om inte mensen kommit innan dess. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte kunna kontrollera min nyfikenhet längre än till dess, även om jag vet att det är högst osannolikt att jag är gravid.
  • ceebee
    28ochbarnlös skrev 2014-06-03 14:14:53 följande:
    Ceebee jag håller med. Alla kämpar så här inne, så jag hoppas det smittar av sig. Jag har testat mig fyra ggr nu (hehe jag vet, lite extremt) och jag är nästan helt säker på att jag är gravid. Så här såg det ut nyss

Haha, jag förstår att du testar hela tiden! Skulle jag göra också. Flört Jag kan inte föreställa mig att du inte skulle vara gravid när du fått så många streck...så jag smyger in ett litet grattis!! Glad Är genuint glad för er alla som plussat hittills, tycker det är så kul att det fungerar för er - som nån sa, man får ju hopp själv om att det även kommer hända mig så småningom. 

Tycker väldigt mycket om den här gruppen - ni är ett härligt stöd mitt i eländet! Hjärta
  • linda2345
    ceebee skrev 2014-06-03 15:12:00 följande:
    Jag förstår att du är återhållsam med tron, jag känner samma sak. Går fullständigt in i väggen när jag ständigt tror mig vara gravid, känner liksom alla symptom som finns, och sen får jag mens bara nån dag senare... Så det är INTE kul. Menar inte att spä på den känslan, hoppas du inte tog illa upp.

Jag är fullkomligt gasig i magen och har så varit i nästan en vecka nu, och då inbillar jag mig såklart att det är gravidtecken, men jag är antagligen bara desperat som vanligt... Jag kanske också slår till med ett test i helgen om inte mensen kommit innan dess. Om jag känner mig själv rätt så kommer jag inte kunna kontrollera min nyfikenhet längre än till dess, även om jag vet att det är högst osannolikt att jag är gravid.

Ja, det där med gravidtetstecken är ju himla individuellt. En del känner iingenting överhuvudtaget. Och vissa får alla symtom. Graviditetssymtom kan ju tyvärr förknippas med symtom vid mens. Förutom att mensen inte kommer.

Ska testa nu varje dag och se om strecket blir starkare. Kommer inte kunna hålla mig.

Har du pcos? Vad ha du fått för behandlingar?
  • ceebee
    linda2345 skrev 2014-06-03 15:51:14 följande:

Ja, det där med gravidtetstecken är ju himla individuellt. En del känner iingenting överhuvudtaget. Och vissa får alla symtom. Graviditetssymtom kan ju tyvärr förknippas med symtom vid mens. Förutom att mensen inte kommer.

Ska testa nu varje dag och se om strecket blir starkare. Kommer inte kunna hålla mig.

Har du pcos? Vad ha du fått för behandlingar?
    Ja jag har PCOS, har fått primolut i höstas och sen pergo 3 kurer varannan cykel fram till nu. Maken har precis fått svar på sitt spermaprov som visade på viss nedsatt rörlighet, så han ska lämna ett nytt prov då det tydligen kan bli dåligt prov av stressen att lämna ett på plats. Får väl se hur det går nästa gång.

Nä - systrarna mina har inte känt något vid sina graviditeter, de har PCOS båda två. Så jag tror inte att jag hör till den skaran som känner något, tror faktiskt att jag brukar bli lite halvkrasslig i magen innan mens. Nu har jag ju inte haft pergotime sen 3 kurer tillbaka, så det är väl högst otroligt att jag skulle haft äl själv...
  • Gweny

28ochbarnlös>> Det är ju ingen tvekan, streck som streck, vågar mig på ett Grattis!

ceebee>> Jag fick reda på i början av året att jag har PCO, dock har jag barn sen innan, men inte varit påverkad av det då vad jag märkt gällande cykler och bli med barn. Däremot humöret och annat... nu denna gången, så var det däremot inga äl, långa oregelbunda cykler och massa omogna ägg när dem kollade. Väntade på att börja med pergotime, men så kom detta helt oväntat!! 

• 28ochbarnlös
    ceebee skrev 2014-06-03 15:14:36 följande:
    Haha, jag förstår att du testar hela tiden! Skulle jag göra också. Flört Jag kan inte föreställa mig att du inte skulle vara gravid när du fått så många streck...så jag smyger in ett litet grattis!! Glad Är genuint glad för er alla som plussat hittills, tycker det är så kul att det fungerar för er - som nån sa, man får ju hopp själv om att det även kommer hända mig så småningom. 

Tycker väldigt mycket om den här gruppen - ni är ett härligt stöd mitt i eländet! Hjärta
    Ja jag hade nog blivit knäpp om jag inte hade någon att prata med som fattar vad det är man går igenom.
    Men om jag som inte ens hade äl eller mens på 7 månader kan bli gravid på andra kuren pergotime så finns det ju mycket hopp för er med lite lättare pcos.
  • EnBoll

uote=73367634][quote-nick]28ochbarnlös skrev 2014-06-03 14:14:53 följande:[/quote-nick]Ceebee jag håller med. Alla kämpar så här inne, så jag hoppas det smittar av sig. Jag har testat mig fyra ggr nu (hehe jag vet, lite extremt) och jag är nästan helt säker på att jag är gravid. Så här såg det ut nyss [/quote]

grattis!

• linda2345
    ceebee skrev 2014-06-03 16:11:52 följande:
    Ja jag har PCOS, har fått primolut i höstas och sen pergo 3 kurer varannan cykel fram till nu. Maken har precis fått svar på sitt spermaprov som visade på viss nedsatt rörlighet, så han ska lämna ett nytt prov då det tydligen kan bli dåligt prov av stressen att lämna ett på plats. Får väl se hur det går nästa gång.

Nä - systrarna mina har inte känt något vid sina graviditeter, de har PCOS båda två. Så jag tror inte att jag hör till den skaran som känner något, tror faktiskt att jag brukar bli lite halvkrasslig i magen innan mens. Nu har jag ju inte haft pergotime sen 3 kurer tillbaka, så det är väl högst otroligt att jag skulle haft äl själv...

Då måste din pcos gått i arv. Jag har ingen i min släkt som har haft/har pcos. Men det verka ju väldigt hoppfullt att dina systrar kunnat bli gravid:) så du ha alla chanser. Dom flesta med pcos blir ju gravida tillslut. Vägen är bara olika lång.

Testade igen imorse med minipris-tester. Fick ett svagt svagt streck efter 4 min..och sedan blev de starkare å starkare. Dock ett tag efter tiden gått ut (5 min) . Sjukt förvirrad. Vågar inte hoppas.
Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.