• Moasmostermia

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej. Startar denna så får ni som vill hänga på under årets lopp. Har pcos , min sambo och jag gör första försöket nu. börja idag med proimolut nor. Sedan blir de pergotime. Får se när den blir. Ser fram emot detta och hoppas att någongång under 2014 få ett plus som resulterar i en bebis 2015. Bara att hoppa in under årets lopp. Följa varandra och se hur allt utvecklar sig. Hej så länge!

• Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.
  • ceebee
    linda2345 skrev 2014-06-07 11:43:49 följande:

Jag har aaaaaldrig varit med om att negativa test visar ett litet streck. Mitt test i onsdags var svagare än i måndags. Men tror de beror på att jag va uppe å kissade ett par gånger den natten. Pröva testa igen! Och med ett annat märke kanske?:) jag tror det är något på gång:)
    Ja jag kanske får lov att göra det... usch vad förvirrad jag känt mig de här dagarna...vill ju som sagt bara veta. Känns väldigt frustrerande att inte veta vilken dag i cykeln jag är heller.
    Men jag testar igen imorgon eller på måndag. Tror det är bäst kanske att vänta ett par dagar för att i så fall öka chanserna på att hormonet ger utslag.
  • Gweny
    linda2345 skrev 2014-06-07 11:41:19 följande:
    Härmed förklarar jag mig gravid! :)

Grattis! !
  • linda2345

Shit vad nervös jag var imorse. Nervös över att kanske bli besviken. vad besviken man varit under resans gång. Visste ändå att jag skulle kunna hantera det. Men det är jobbigt att alltid hamna på ruta ett och aldrig ta sig fram. Men imorse tog jag mig fram! inte hela vägen, då oron över att inte kunna bli gravid har ersatts med oron att förlora detta lilla lilla foster.  Men jag är glad. Har en svår pcos och detta lilla mirakel kom till utan hjälp. Ge aldrig upp. 

• Gweny
    linda2345 skrev 2014-06-08 07:45:45 följande:
    Shit vad nervös jag var imorse. Nervös över att kanske bli besviken. vad besviken man varit under resans gång. Visste ändå att jag skulle kunna hantera det. Men det är jobbigt att alltid hamna på ruta ett och aldrig ta sig fram. Men imorse tog jag mig fram! inte hela vägen, då oron över att inte kunna bli gravid har ersatts med oron att förlora detta lilla lilla foster.  Men jag är glad. Har en svår pcos och detta lilla mirakel kom till utan hjälp. Ge aldrig upp. 

Härligt! När man inte tror det ska gå, så plötsligt! Var ju samma för mig. vet du bf? Grattis igen.
  • ceebee

Stort grattis!!!!!
  • 28ochbarnlös

Grattis!
    Så roligt, vi som plussat nu kommer ju inte ha långt mellan våra bf-datum. Någon som vill följas åt på facebook eller instagram (även ni som inte plussat givetvis)? Skicka personligt meddelande i så fall.
    Inte för att man går ut med graviditeten så här tidigt men det kommer ju Glad
  • Moasmostermia

Sista vul idag innan sommarstängt. Inget hade hänt. Endast slemhinnan som växt. Så nu är de uppehåll och ska över sommaren ta och försöka mig på en viktminskning. Beroende på om jag gått ner eller ej så är de trippelkur pergo eller sprutor som jag kommer köra med efter sommaren. Så lycka till alla som försöker och även till er som lyckas. Nu blir de lite semester även så från fl kikar in lite då och då men kommer inte ha så mkt aktivitet här. Trevlig sommar !! Kram på er.

• Kattungen

Hej hoppar in här! Längtar också efter ett plus! Slutade med ppiller i höstas men fick inte igång ÄL. Efter utredning äter jag nu medicin för högt prolaktinvärde, och cyklerna har börjat komma igång sedan 2 månader. Jag är 36, har inga barn sedan tidigare, så nu är det bara att hålla tummarna att det tar sig!! I maj var första gången jag fick utslag på ÄL-test och nu är det snart dags att börja testa igen. Det är ju jobbigt att hålla på och testa tycker jag, men jag måste få lite koll på min kropp 

kul att kanske få följa med er framöver och förhoppningsvis få ett plus!

• jemo2014

Nu har jag och min man gjort färdigt utredningen i alla fall. Alla blodprover var bra, hans spermaprov var helt normalt och mina äggledare visade sig vara på topp. Allt som står i vägen för oss är den där jäkla pcos:en jag har, alltså ingen ägglossning. Vi bestämde med fertilitetsläkaren att vi tar en paus över sommaren och sätter igång med nya hormoner i augusti. Vi skulle testa något nytt, inte Pergotime som förra gången, kommer dock inte ihåg vad det hette...

Det känns bra! Skönt med sommarlov från bebisplaner! Nu blir hösten spännande :)

• rudbeckian

Hej alla.
    Jag var hos gyn i måndags. Nästan ett år sedan jag träffade honom senast, då fick jag veta att jag även behövde levaxin och det har tagit tid att ställa in… Vid besöket hade jag ätit enkel pergotime och var på dag 13. Han sa att eventuellt hade ett ägg precis släppt, är det någon annan som gjort vul och sett det? Området såg "kollapsat" ut och inte lika runt. Kan det stämma? Han lät ju inte precis övertygande så därför blir jag tveksam... Övriga äggblåsor var runt 10 mm och då sa han bara att det inte kommer att bli något denna månaden. Kom mig inte för att fråga något mer heller… Det enda jag hade känt var att jag var svullen om magen i söndags, inga äl-flytningar eller nåt. 

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.