• Betis

Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.

Hej tjejer. Jag hoppar in här om det är OK? Fick diagnosen PCOS i juli föra året och jag o min sambo har försökt sedan dess. Allt känns hopplöst och jag får ingen pergotime pga övervikt. Men varför ska gyn hänga upp sig på det? Jag menar jag mår bra och även min kropp (om man bortser från PCOSen såklart) känner mig deppig och steril. Vad ska man göra för att få hjälp? Gyn vet ju om att det är svårare för oss med PCOS att gå ner i vikt än majoriteten utav "normala" kvinnor...

• Betis

Tack för svar. Men jag är inte så stor som jag kanske fick det till att låta. Är en fd sportbrud och har mycket muskler kvar som används väl på jobbet. Jag får höra med min gyn imorgon. Är det någonannan här inne som känner av sin PCOS i form utav humörsvängningar?

• Betis

Känner mig si så där idag. Var hos gyn igår och fick reda på varför jag har haft sjuka smärtor i min vänstra äggstock. Domen blev "en cysta". Chocken var extrem och även tårarna. Min gynekolog sa att det var en spindelvävs cysta som kommer att försvinna av sig själv. Den ska tydligen ha uppkommit pga en rubbad ägglossning. Ska på återbesök 9/9 och om cystan är borta så ska jag få börja en kur metformin och pergotime. (Fick diagnosen PCOS för ett år sedan och tog provers 1 gång och har haft regelbunden cykel sedan dess. Men inget resultat)

Svar på tråden Då kör vi, försök till att de blir en bebis 2014.