• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • mammatilljames

James väljer kläder, både i lådorna (byter om 17 gånger.. Typ) och i affärer. Jackor, skor och tröjor är något han gillar extra! Han babblar som bara den.. Härmar varenda ord man säger. I fredags fyllde han 2 år också! Vi planerar inget syskon än på åtminstone 3-4 år! Vi är så nöjda än, och har ju gott om
    Tid än ;). Plugga klart är målet först innan nästa barn kommer på tal :)

• jakeline

Halloj tråden! det var minsann inte igår! Här har det flyttats till annan ort, dottern har hunnit fylla två och försöker potträna sig själv! ;) 

ni kan läsa mer om vår vardag här: eomeroaylinn.blogspot.com och min egen som finns här nedan. 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • FruganH

Har inte skrivit här på år och dar :) Agnes växer och frodas, om än i sin egen takt. Nu är hon 2 år och snart 3 månader. 84 cm och 10 kg "stor" ;) sitter på mobilen, så kan inte dela med mig av någon bild tyvärr.

Hon babblar konstant och pratar riktigt bra. Men jesus vilken bestämd, envis, fartfylld tjej. Känns ofta som att hälften hade räckt. Vi har fullt upp!
    Har haft mycket jobb kring maten, men det verkar som att det lossnar lite nu iallafall.

Tycker det är svårt det här med syskon. Känns som att Agnes är allt vi klarar av än så länge. All energi går åt där, hur ska man hinna/orka en till?! Jag som alltid velat ha två :/ Och tänk om det blir ett yrväder till :O Vet inte om jag klarar det. Fast det gör man väl om man väl är där.
    Ska det bli syskon så får vi nog börja försöka. Vill inte ha alltför många år emellan i så fall.. Vi får se helt enkelt.

• DöDryg

Hej allesammans!
    Var med i denna tråden med namnet: natalieh när jag väntade mitt första barn.
    Gick tillbaka några sidor och läste, det är så kul att se och läsa om de bebisarna som låg i allas magar när vi
    började skriva i denna tråden.
    Nu ska nummer två bakas, första äl har varit på besök efter att spiralen togs ut. Hoppas självklart på ett snabbt resultat men annars är försöken rätt trevliga också!

Nån fler som är på gång och bakar?

Mammas hjärta 11-04-26
  • sarasessi
    DöDryg skrev 2013-09-01 22:03:36 följande:
    Hej allesammans!
    Var med i denna tråden med namnet: natalieh när jag väntade mitt första barn.
    Gick tillbaka några sidor och läste, det är så kul att se och läsa om de bebisarna som låg i allas magar när vi
    började skriva i denna tråden.
    Nu ska nummer två bakas, första äl har varit på besök efter att spiralen togs ut. Hoppas självklart på ett snabbt resultat men annars är försöken rätt trevliga också!

Nån fler som är på gång och bakar?
    Hej! Vad roligt med bebisbak! Sambon och jag längtar efter ett syskon till Edvin och hade gärna börjat redan nu, men vi har bestämt oss att börja försöka i april/maj eftersom jag tar min lärarexamen nu i januari och vill hinna arbeta i ca ett år innan för att höja mitt SGI. Andra mål som vi har innan nästa bebis kommer är att flytta, köpa bil och att spara pengar inför ett framtida husköp. Du får uppdatera hur det går! :) Lycka till!  
  • Eleonor01

Min första äl fick jag förra månaden efter förlossningen 2011 :( har kämpat länge efter syskon. Konstigt att det var så lätt m första å detta ska vara så svårt :( har ätit pergotime för att få igång allt å nu e de slut å inget plus så det blir ett nytt besök på Kvinnokliniken inom kort. Hade varit kul m syskon :)

• Tiiinaa

Hej. Vad kul med lite liv i tråden igen. Härligt at höra om era syskonplaner även om det såklart måste vara jobbigt för er som vill men måste vänta och ännu jobbigare för er eleonor som vill men kroppen sätter stopp. Hoppas verkligen allt lossnar för er snart.

Min lilla Julian växer också massvis. 92 cm och 13 kg har han hunnit bli. En liten busig men go kille med massor av spring i benen. Han pratar massor och ställer måååånga frågor om och om igen. Han vill gärna att svaren ska vara lika entusiastiska varje gång så det tär på tålamodet men är såklart också väldigt roligt.

Vi väntar syskon i mars 2014. Är nu i vecka 14 och nörjar precis bli lite människa igen efter flera veckors kraftigt illamående så nu ser tillvaron ljusare ut. Det kommer alltså bli knappt 3 år mellan barnen vilket känns som en väldigt bra åldersskillnad.

• sarasessi
    Eleonor01 skrev 2013-09-02 05:57:53 följande:
    Min första äl fick jag förra månaden efter förlossningen 2011 :( har kämpat länge efter syskon. Konstigt att det var så lätt m första å detta ska vara så svårt :( har ätit pergotime för att få igång allt å nu e de slut å inget plus så det blir ett nytt besök på Kvinnokliniken inom kort. Hade varit kul m syskon :)
    Det måste vara otroligt jobbigt för er. Hoppas att pergotime sätter fart på kroppen och att ni snart får ert efterlängtade plus. Jag håller tummarna, uppdatera gärna om hur det går! *Kram* 
    Tiiinaa skrev 2013-09-02 11:26:54 följande:
    Hej. Vad kul med lite liv i tråden igen. Härligt at höra om era syskonplaner även om det såklart måste vara jobbigt för er som vill men måste vänta och ännu jobbigare för er eleonor som vill men kroppen sätter stopp. Hoppas verkligen allt lossnar för er snart.

Min lilla Julian växer också massvis. 92 cm och 13 kg har han hunnit bli. En liten busig men go kille med massor av spring i benen. Han pratar massor och ställer måååånga frågor om och om igen. Han vill gärna att svaren ska vara lika entusiastiska varje gång så det tär på tålamodet men är såklart också väldigt roligt.

Vi väntar syskon i mars 2014. Är nu i vecka 14 och nörjar precis bli lite människa igen efter flera veckors kraftigt illamående så nu ser tillvaron ljusare ut. Det kommer alltså bli knappt 3 år mellan barnen vilket känns som en väldigt bra åldersskillnad.
    Oh, vad roligt med syskon! Såg i en annan tråd som jag är med i att du väntade barn på nytt. Jag har för mig att tråden heter bebis 2014-2015 eller liknande, men det verkar som om de flesta redan har blivit gravida eller satsar på bebisbak redan nu. Jag har lite svårt att hänga med i grupper där det är många som skriver, är inte alltid så aktiv själv, så jag tappar ofta den röda tråden i tråden ;)

Ja, 2 år är en härlig med krävande ålder. Edvin är också väldigt pratglad och envis som bara den. Ibland tryter tålamodet och jag får ta ett djupt andetag för att orka, men det är galet hur han dagligen får oss att fullkomligt vika oss av skratt.   
  • DöDryg

Har lite frustration just nu, gjorde två test förra veckan. Båda svagt, svagt positiva. De skulle avläsas inom 5 min och ena strecket kom på 3 min och det andra på 4 min. Kändes liksom som att det var spökstreck eller att testet låg "för länge" . Men så å andra sidan så har jag varit sååå trött nån vecka nu, torr i munnen och molverk som tusan. Lite doft känslig med faktiskt. Ikväll blev jag plötsligt jätte illamående och känner mig såå spyfärdig.. gäspar & det molar i magen. Känner mig så gravid, men ändå så kan jag inte riktigt tro de och testen gjorde mig bara mer förvirrad. (Vet att jag måste ta och göra ett digitalt) men är så rädd för resultatet nu när jag känner mig g så gravid.. för tänk om jag inte är gravid. . Kanske aningen flummigt inlägg, kände bara att jag behövde få ut det liksom! Kul för de som redan väntar syskon, härligt för de som planerar och självklart en himmla massa hopp till de som kämpar !!

Mammas hjärta 11-04-26
  • sarasessi
    DöDryg skrev 2013-09-18 22:31:19 följande:
    Har lite frustration just nu, gjorde två test förra veckan. Båda svagt, svagt positiva. De skulle avläsas inom 5 min och ena strecket kom på 3 min och det andra på 4 min. Kändes liksom som att det var spökstreck eller att testet låg "för länge" . Men så å andra sidan så har jag varit sååå trött nån vecka nu, torr i munnen och molverk som tusan. Lite doft känslig med faktiskt. Ikväll blev jag plötsligt jätte illamående och känner mig såå spyfärdig.. gäspar & det molar i magen. Känner mig så gravid, men ändå så kan jag inte riktigt tro de och testen gjorde mig bara mer förvirrad. (Vet att jag måste ta och göra ett digitalt) men är så rädd för resultatet nu när jag känner mig g så gravid.. för tänk om jag inte är gravid. . Kanske aningen flummigt inlägg, kände bara att jag behövde få ut det liksom! Kul för de som redan väntar syskon, härligt för de som planerar och självklart en himmla massa hopp till de som kämpar !!
    Håller tummarna! :)
  • DöDryg
    sarasessi skrev 2013-09-21 17:46:24 följande:
    Håller tummarna! :)
    tack! det visade sig att jag behövde inte vara så orolig för det där digitala. Kom fram ett fint plus, så här är det en glad familj nu. :)
    Mammas hjärta 11-04-26
  • sarasessi
    DöDryg skrev 2013-09-21 19:44:07 följande:
    tack! det visade sig att jag behövde inte vara så orolig för det där digitala. Kom fram ett fint plus, så här är det en glad familj nu. :)

Stort grattis! Vad roligt :) Lycka till!
  • sarasessi

Hej alla mammor med barn födda 2011!

Nu är det äntligen dags för oss att ge oss på att försöka få till ett syskon till Edvin. Jag fick min mens idag, så nu inväntar jag äl 2 jan och hoppas att det går ganska snabbt och utan mf på vägen även denna gång. Sonen blev till på andra försöket, men tar ingenting förgivet denna gång utan hoppas och håller tummarna för fullt. Vi längtar så!

Någon mer som har syskon på g eller ska börja försöka snart? Och för er som redan har syskon, tog det ungefär lika lång tid att bli gravida som med ert första/tidigare graviditeter?

God jul på er :)

• sarasessi

Hej alla mammor med barn födda 2011!

Nu är det äntligen dags för oss att ge oss på att försöka få till ett syskon till Edvin. Jag fick min mens idag, så nu inväntar jag äl 2 jan och hoppas att det går ganska snabbt och utan mf på vägen även denna gång. Sonen blev till på andra försöket, men tar ingenting förgivet denna gång utan hoppas och håller tummarna för fullt. Vi längtar så!

Någon mer som har syskon på g eller ska börja försöka snart? Och för er som redan har syskon, tog det ungefär lika lång tid att bli gravida som med ert första/tidigare graviditeter?

God jul på er :)

• Eleonor01

Vi har försökt m syskon i snart två år :( med sonen var det inga problem men nu vill inte min kropp funka :( kämpar på så gott vi kan. håller tummarna för er. God jul på er alla

• sarasessi
    Eleonor01 skrev 2013-12-20 06:58:07 följande:
    Vi har försökt m syskon i snart två år :( med sonen var det inga problem men nu vill inte min kropp funka :( kämpar på så gott vi kan. håller tummarna för er. God jul på er alla

Vilken kamp! Har ni varit på utredning? Försökt med ivf? Kram och god jul
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)