• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • Maruid

Det har bara blivit så att Ru alltid äter protein och grönsaker. Helt enkelt för att vi själva äter på samma sätt och dels för att hon ofta avfärdat exempelvis pasta och ris medan hon ätit grönsakerna utan problem.

Men jag tror att man inte ska se varken sitt eget eller barns ätande en måltid i taget utan analysera det under ett par dagar eller kanske en vecka. Jag har en systerson som vid vissa måltider i princip bara äter protein och vid en annan måltid äter han bara kolhydrater. Så det jämnar helt enkelt ut sig.

Ett tips med egen mat är att titta på hans favorit burk. Kolla ingredienserna på baksidan och gör en liknande variant med samma ingredienser. Konsistensen kommer du inte få till eftersom burkmaten oftast är stabiliserad med rismjöl. Jag har ofta gjort så när jag inte har inspiration och vet vad jag ska laga. Själv har jag också gjort mycket spagetti och köttfärssås här och det är en av rätterna som Ru i princip alltid äter utan problem. I början mixade jag den mycket och nu har jag låtit det bli mer och mer bitar. Nu äter hon hela små makaroner utan problem.

• MammaTillS

Maryveken: Åh vilken fin mage! Och grattis till flickan! Känner du någon skillnad denna graviditet (tänkte med tanke på annat kön)?

Vi börjar bli rejält sugna på syskon här! ;)

Igår släppte det helt för dottern och nu har hon börjat gå! Dock kryper hon om det ska gå fort :)

• Maryveken

Tack!! :)

Jag har känt stor skillnad faktiskt :) Magen har varit "längre", mindre halsbränna,  jag har fått foglossningar, det sparkas betydligt mycket mer nu men i början var det tvärtom. Jag sover bättre men det kliar ofta på kroppen (?) Jag får dock lika lätt SD. Jag är sugen på helt andra saker än med Vilde och jag är inte lika.. kåt? Hahaha!

Vad härligt att hon går! Jag bara väntar på att Vilde ska våga släppa taget och gå ett par steg. Nu går han runt med allt han kan styra framför sig. Tunga stolar, lapmor, BRIO vagnen, barnvagnen, katten mm. 

• FruMadde4barnTätt

Maryveken
    fin mageGlad 

vi är hemma igen från en underbar vecka i turkiet Glad

• jakeline

tjoho! Här har magsjukan härjat... maken och jag klarade oss. A kräktes en gång men har varit dålig i magen hela veckan, men storebror var riktigt illa därann... Först idag kan äta normalt igen... Han insjuknade söndags natt... Inte så kul sista vecka som mammaledig vill jag lova... Fick verkligen gå tillbaka till små smakportioner till treåringen och äta ofta men lite... Så fort han drack typ en klunk dricka för mycke tkom det upp igen. Känner mig rätt slut nu. 

Imorgon åker jag på kryssning med 18 andra tjejor. :) Mest småbarnsmammor. Ska bli sjukt skoj!

Slänger in en bild på familjen från idag... lämnar ju över stafettpinnen till maken från onsdag. :P

~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline

njuter ni av vårvädret eller? ;) Här har man nu jobbat en vecka, känns okej ändå. Har sommartider just nu så jag slutar redan 16 istället för 16:40. Sweet. :) 

Lillfisan står där man ställer henne nu, men vågar ännu inte släppa taget själv om hon inte gör det av misstag. ;)

hon står gärna och shejkar lite innan hon sätter sig ner. ;) 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Tiiinaa

Hej Tråden. Nu var det ett tag sedan jag skrev. Igen.

Åh vad stora alla blivit nu! Så fina!

Julian är numera 9800 gram tung och är 78 cm lång.

Den 26 april blev ju min plutt 1 år så nu har vi även hunnit med1-årskalas.

Öppnar paket

Tårtan

smakar sin första tårta!

"Efterfest" med nöjd familj :)

• mammatilljames

Vilka fina guldklimpar ni har! Nu är det 3 dagar kvar tills min lilla kille också blir stor, 1 helt år. Så nästa lördag, vankas det barnkalas här hemma mitt i flyttens stök.. Sen har vi min födelsedag och en flytt på schemat också.. Ja mycket just nu! Längtar verkligen till sommaren när vi får bara slappna av, njuta av värmen och dom sista veckorna som mammaledig (eller ledig iallafall) innan man börjar plugga till hösten IGEN.

Ska dock bli väldigt skönt, har gått i hemma 2år i september så jag behöver verkligen komma tillbaka nu känner jag! Jag har blivit aldelles för bekväm av att bara gå hemma.. Det är så man blir lite rastlös, trotts att man har en riiiktig buse som alltid vill leka..

Så från och med 1Juni, får lillfisen sitt första egna rum.. Får se hur det går! =) Jag hoppas det funkar bra, som jag läst att det gör för dom allra flesta andra.

Och sist jag skrev var James inne på nån matvägran-period. Den är helt över nu. Så himla skönt. Han äter i stort sett allt. Han verkar verkligen älska maten han får. Någonting han är helt såld på är Broccoli, och blomkål (ibland potatis också) med ost och skinksås. Det fullkomligt vräker han i sig. Köttbullar i tomatsås med makaroner var också riktigt smaskigt tyckte han.. Så hemmagjord mat är den enda han får nu. Och han äter som sagt det han blir serverad. Jättesköönt.        

Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)