• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • Vix

På söndag fyller vår lilla sessa 1år. Vad har ni gett era små i födelsedagspresent?

(¯`°?.¸ ♡Mamma till världens underbaraste barn, Hampus¸ Filip & Irma ♡ ¸.?°´¯)
  • mammatilljames
    Vix skrev 2012-05-07 21:58:49 följande:

På söndag fyller vår lilla sessa 1år. Vad har ni gett era små i födelsedagspresent?

Vi köpte jacka, skor och några par byxor/bodysar..

Han är aldelles förälskad i sina nya skor. Han vill ha dom på sig hela tiden, även om han är inne. Om han inte har dom på, så leker han med dom.  
  • Misswiren

Hej alla.

Oj vad det händer saker.

Lilleman blev 1 år förra veckan. Går alldeles för snabbt.

Just nu sitter jag på förlossningen i Lund och har gjort det sedan 01:00 (klockan är nu 11:00). Lillasyster ska få sin dotter och jag är här för att finnas vid deras sida.

• tresmåfina

misswiren:spännande! lycka till

ja jättekul att se alla sötnosar!

Elliot fyllde 1 år i lördags.. galet fort sprang det året förbi!!

Här är han på sin födelsedag i lördags morse med den traditionella födelsedagsmössan på

I lekparken med brorsorna (finns ju så mkt gott att smaska i sig där )

Trion:

Grattis till alla ettåringar & blivande ettåringar
    ~ Nemo -05, Romeo -07, Elliot -11 ~
  • skalbagge

Jaa ni alla glada mammor, det var evigheter sen jag hängde med här i tråden. Nu har jag suttit länge pch tittat på alla härliga bilder på era småFlört Jag har haft fullt upp med min C uppsats men är äntligen färdig, känns verkligen underbart ska jag tala om! 30/4 blev min härliga gobit 1 år!!!! Ojojoj vad det här förstå året har sprungit iväg. Här kommer lite bilder på min underbara lilla Edvin som är en riktigt fartfylld liten kille. 9120 gram och 75 cm lång är han. Liten och naggande gooooGlad

Vad är det för svart som går framför mig hela tiden? 

Älskar kottar!

Kalasfin (skjortan var ren i cirka 5 min, sen blev den full med hallon som inte gick bort i tvätten, den är alltså märkt med "1 årskalasrester" för alltid hehe)  

Ställer upp på en bild mitt i jagandet efter farmors katt=)

• Misswiren

Fina bilder alla.

Är hemma från förlossningen nu.
    Efter detta är jag skiträdd föda igen.

Aldrig sett eller upplevt ngt liknande tidigare. Att se sin syster i sån smärta och rädsla och allt blod hon förlorade. Hon såg död utrop britsen när dom sydde henne efter ett massivt klipp. Hon förlorade massa blod och hamnar i ett kritiskt tillstånd.

Idag mår hon bättre tack gode Gud och vi ska snart tillbax och hälsa på lilla miraklet.

Har varit på försenad 1 års kontroll för lilleman. 8 tänder som är ute och 6 på gång (aj aj). Han är 75 cm lång och väger 9086 gram. Vi blev tillsagda att ge honom fetare mat eftersom han går upp så lite i vikt. Vid 10,5 månad vägde han 8910 gram.
    Undrade sållet vad fetare mat innebär..då fick jag svar att ge honom vår egna mat mer och mindre burkmat eftersom dom innehållet så lite fet och näring. Paff blev jag eftersom det är sånt snack från tillverkarnas sida att det är såå bra!
    Nä. Slut på burkmat!
    Ingen spruta blev de heller pga han går på penicillin. Så blev uppskjutet.

Nu ska jag iväg Och snusa bebis!

• jakeline

är det bara min dotter som inte går ännu?! Shiit... :P Har ju en liten fegis här hemma... :P Hon har ju precis kommit på att hon kan stå utan att hålla i sig i något. Hade ju tänkt att hon skulle gå vid det här laget, men icke. Jaja, hon har två veckor på sig till 1 årsdagen... ;) 

Så har man jobbat en vecka, känns lite konstigt att åka hemifrån på morgonen och lämna ungarna hemma, men de har det så bra så med pappa.  

~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • tresmåfina

misswiren: usch va hemskt, så tråkigt att det blev en sån traumatisk upplevelse..men skönt iaf att det gick såpass väl..och bebis mår bra?
    Ang barnmat så började Elliot rata burkarna vid 8 mån ungefär (o älskade dem innan dess) men han har alltid varit en "rund" bebis oavsett om han ätit burkar eller samma mat som oss   Nu äter han bara "vår mat" o helst själv..  Han har aldrig druckit välling..äter gröt.. På 1års kollen va han 78 cm o 10,8 kg.
    jakeline: nej inte bara din   E går ff runt med hjälp av möbler osv. När han sen släpper av "misstag" o tar något steg så blir han livrädd när han kommer på det  Han är "senast" av bröderna just när det gäller att gå själv utan stöd men jag har absolut ingen panik för det jag har börjat jobba en dag i veckan (måndagar, började nu i måndags) o då är min man hemma med barnen. hade sån ångest dagen innan, inte för att lämna dem med honom såklart men för att jag trivs så bra med mitt liv här hemma o tiden gick alldeles för fort..Gråter Men måste säga att det är nog väldigt bra att jag går in en dag i veckan nu så blir det inte sån omställning  i höst.

~ Nemo -05, Romeo -07, Elliot -11 ~
  • jakeline
    tresmåfina skrev 2012-05-10 08:21:22 följande:
    jakeline: nej inte bara din   E går ff runt med hjälp av möbler osv. När han sen släpper av "misstag" o tar något steg så blir han livrädd när han kommer på det  Han är "senast" av bröderna just när det gäller att gå själv utan stöd men jag har absolut ingen panik för det jag har börjat jobba en dag i veckan (måndagar, började nu i måndags) o då är min man hemma med barnen. hade sån ångest dagen innan, inte för att lämna dem med honom såklart men för att jag trivs så bra med mitt liv här hemma o tiden gick alldeles för fort..Gråter Men måste säga att det är nog väldigt bra att jag går in en dag i veckan nu så blir det inte sån omställning  i höst.
    mm storebror gick när han var 13 månader. Pappan la honom i bootcamp inför stundande förskolestart. Men jag tycker att lillasyster har varit så tidig med annat och har ju stått och gått med stöd så länge nu så det börjar bli "dags". Ja jag vet att man inte ska stressa dem...  

på ett helt annat ämne så vann jag en novelltävling igår! :-O så förvånad, men självklart glad! Kommer lägga upp novellen på bloggen i 3-4 delar inom kort om det är någon som är intresserad.  
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • Friida11

Oj vad länge sedan man var in här.. :) 

Åh tänk att våra små mirakel blir eller har blivit redan 1år.. kan inte förstå att tiden bara springer iväg på det viset :)

Här hemma har vi en 9200gr tung och 74cm lång tjej som blir 1år den 16 Maj, så här planeras det för fullt inför 1års klaset. Livet som mamma är helt fantastiskt och man kunde inte önska sig annat!! Lilla skruttan är dock en liten fegis så hon går med stöd mot soffan eller bordet men inte med sin gåvagn det är FÖR läskigt för damen :) Hon står själv ett par sek men inte mer än så, hon får ta god tid på sig :) 

Dagis start den 13 aug, känns lite läskigt men hon kommer säkert älska det, när planerar ni att era barn ska börja på dagis? 

Jag börjar känna längtan efter syskon åt vår underbara dotter, hon älskar barn och jag längtar efter ett till. Någon annan som är inne på dom banorna än :P ?

Frida Isabell 16/5-2011 <3 Mamma älskar dig!!
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)