• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • mammatilljames
    Eleonor01 skrev 2012-05-14 13:37:36 följande:
    Mammatilljames

Om ditt barn håller vikten fint så är det väl ok att göra så. Om han inte äter nu så får han vänta till nästa mål stilen men vad du ska tänka på är att ett så litet barn inte kan lära sig vad en konsekvens är. Alltså förstår han inte varför han inte får mat om han är hungrig där emellan.

Tror faktiskt att krånglet kan handlar om att han inte har tid att sitta stilla. Speciellt om de exempelvis har börjat gå.

Men glöm inte att de är för små för att förstå vad en konsekvens av sitt eget handlande är

Ja nu har vi inte varit och vägt, men vi ska snart göra det. Hittils har han alltid gått upp bra i vikt och följt sin kurva bra. Jag tror inte vikten är något problem, även om man just i denna stund blir lite orolig. För på längre sikt så äter han bra, och får i sig mat. Han äter ju både gröt, välling, frukt, majskrokar, yoghurt osv. Men just när det kommer till maten (nu sånhhär period som han varit i 200ggr, känns det som) så blir det lite knepigt. Ibland beror det på trötthet, tex om han inte sovit innan.. Och ja, då förstår jag.. Jag skulle inte heller orka äta om jag var halvsovandes.. Men nu pratar jag om de gånger han tar maten tex med handen och kastar iväg den. Jag vet att barn testar för att undersöka, och alla barn gillar ju att göra tvärtemot vad dom "ska". Men samtidigt är jag gaanska säker på att James förstår att om han inte äter sin mat, utan kastar iväg den, så får han ingen...

Dessutom har den "metoden"(eller vad man nu säger) gjort James väldigt matglad, de gånger han INTE är i sånhär period. Dvs att han äter mycket, (antagligen för att han vet att han inte får något om han krånglar) han äter i princip ALLT vi serverar, även om det är något helt nytt. Så därför tror jag att han förstår faktiskt.. Men ja, jag vet ju inte.. Jag tror han är aldelles för smart.

Innan vi började försöka göra lite såhär, så gav vi alltid massa alternativ. Vilket 9 av 10 gånger resulterade i att han fick gröt, och åt massor.. Ja, för han förstod nog att om han vägrar maten ger mamma mig gröt (som han älskar) eftersom det alltid var så.

• Maruid

Jag har filosofin att den som är hungrig äter. Så äter Ru inte ena måltiden så låter jag det vara och då äter hon oftast vid nästa tillfälle. Men vi har i alla fall märkt att det underlättar om hon själv får hjälpa till och hålla i skeden eller äta något med händerna. Men ibland (som igår) är det i princip matvägran både vid lunch och middag och då undrar man ju. Men är det bara dagar här och där så tänker jag inte så mycket på det.

Dock har vi i alla fall åsikten att om hon inte äter mat får hon inte heller frukt, riskakor eller något annat. Hon dricker dock fortfarande en del ersättning så det får hon som mellis om hon ätit dåligt.

• carwho

Nu är det ca 1 månad kvar till BF för min del, och till att Hilda ska bli storasyster! 11 Juni fyller hon 1 och jag räknar kallt med att hinna med både födelsedagskalas för henne och lite annat smått o gott. Hilda tog ju god tid på sig, myste i 14 extra dagar i magen så räknar med att denna baby oxå gör det För min del börjar det bli lite tungt nu...speciellt som Hilda börjat träna på att springa!! Tur att min sambo ska vara hemma nu några veckor, så får han springa efter henne  

Dagis blir det inte för Hilda förrän sen när vi måste....så räknar med att hon kommer vara 2,5 kanske. Får sätta Hilda samtidigt på dagis som Pyret i magen sen... Är mer än gärna hemma m ungarna, dem är ju bara små en gång

Ljuvliga H 110611 Pyret i magen BF 120620
  • down under

Den 9 Maj Blev min lilla skrutta 1 år!

Bara några dar innan kom tand 3 och 4 och hon var på ett jäkla humör och sov inte alls på nätterna..
    Men nu har det äntligen gått över.
    Vi var till bvc för vaccination nu i veckan men det blev inget för hon just blivit förkyld, ska dit igen nästa torsdag. Hon var iaf 74 cm lång och vägde 9060g och huvud 45cm. Lillskruttan..
    Hon springer omkring som en galning här hemma och babblar o babblar och älskar att bära på en strumpa eller en sko, sötisen.      

• down under

Hon blir ju storasyster snart oxå.. lite mindre än 2 månader kvar till BF... Tiden går verkligen fort när man har 2 andra barn att ta hand om! Hinner inte med!

Känns lite läskigt att bli 3 barns mamma med nr 2 och 3 så pass nära varandra.. stora killen blir 4 i Augusti,
    Hur ska det gå? Får inte sova mycket som det är nu, tänk en liten bebis på det... ojojoj!  

• jakeline

Grattar min lilla Aylinn idag på 1årsdagen! 

Hon stoltserar nu med hela 72 cm över havet och är 8,4 kg lätt! Vår lilla fislort. Tog ett steg imorse, men det går trögt på promenadfronten. 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • FruganH
    jakeline skrev 2012-05-28 11:50:03 följande:
    Nu har äntligen min lilla skrutta börja tulta runt själv där hemma! :) Passade på att göra detta på mors dag och allt! ;) Snacka om tajming.

Se själva här: eomeroaylinn.blogspot.se/2012/05/nu-har-hon-f... 

Så söt hon är! Glad

Agnes tog första stegen förra tisdagen! ungefär 13,5 månad var hon då.  
    Nu går hon flera meter själv, till och med i sandlådan går det bra. Så det går fort när det väl lossnar Skrattande 
  • FruMadde4barnTätt

hej , hoppas alla mår bra!
    vilka fina bilder!

Här går Filip sedan han var 11,5 månad gammal och nu går han hela tiden, han fyllde 1 år den 20 maj.

Grattis till alla som fyllt 1 år!

ha en bra dag!Glad 

• mammatilljames

James går sen han var 10månader, och nu springer han (13mån den 10e Juni). Han är jätteduktig och leker jättemycket självständigt. Idag var han hos sin mormor hela dagen, från lunch till ca 18.30, pga att vi flyttade. Han hade varit snäll och glad, hela tiden. Ätit massor med mellis och middag.. Inte gråtit en enda gång! Varit toknöjd med andra ord. Så himla roligt att det går bra, trodde faktiskt han skulle sakna mig och gråta lite.. Men inte det inte.. Det var nog roligt att få en hel dag med mormor. Han träffar sin mormor varje dag, och har gjort sen han föddes.. Så dom är väldigt nära!

Nu har vi med andra ord, för första gången haft riktig barnvakt. Innan har det bara varit någon snabbis, ca 1,5timme högst. Nu hade vi så mycket att göra, så man tänkte inte såå mycket. Saknade honom såklart, och ringde och kollade 2-3 gånger om allt gick bra. Mötte även på dom 3-4 gånger så vi hade ändå kontakt :) Kändes bra!

Så imorgon ska James få sova i sitt egna nya rum, för första gången.. Tror det kommer gå hur bra som helst. Han sover hela nätterna igen nu! Plus att det kanske blir lite nya upplevelser i nya lägenheten, då blir han nog utmattad :).. Eller för nytt, kanske det kan bli? Jag vet inte. Återstår att se helt enkelt.

Vi var på BVC i torsdags, på 1 års kontroll. Dagen efter sprutorna för vaccinet kom det feber, 39grader som mest (och det är det högsta han haft, och han var sååå hängig, trött och bara grät 1 hel dag i princip). Morgonen efter var det som bortblåst. Han vägde 10085g och var 80cm lång!! Stor och fin kille, som hade ökat superbra i vikt. På viktkurvan låg han 3streck under medel när han föddes (2885g) och nu vid 1 år, mitt på medelstrecket. Och det är ju aldelles perfekt. Bättre än förväntat tillochmed. Längden var nu 2streck över medel. Men han har alltid varit lite över medel på längden (51 cm vid födsel). Så allt var jättebra:)

Hur mår era småttingar? Vad gör ni med dom nu på dagarna i det här underbara sommarvädret? Hur klär ni dom, när det är ca 22grader?

Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)