• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • FruganH
    Vix skrev 2012-04-09 15:01:19 följande:
    Har allas bebisar napp? Vår Irma är inte direkt intresserad av den. Har inget annat som substitut förutom att ammas. Börjar bli lite jobbigt nu. Grabbarna våra slutade ammas vid 8 månader men hon visar ingen anntydning till det. Har fått bort amningen på dagen men sen på kvällen och natten ska det "tankas kärlek".   

Agnes totalvägrade napp när hon var liten, så vi gav upp. Sen helt plötsligt vid typ 10,5 månaders ålder så blev den intressant och nu tycker hon verkligen om den Glad
    Hade samma "problem" som du, att det inte fanns något substitut för bröstet och amningen och det var bara så hon kunde komma till ro och somna (om vi inte gick med vagnen/åkte bil). Men nu kan hon somna med pappa om hon får snutta på nappen. Tycker det är jätteskönt, så hon får faktiskt ha den! Är jättebra att det finns alternativ till tutten Glad

Agnes ammar dock fortfarande nån gång per dag och nån gång per natt. Men det är ju helt okej tycker jag än så länge. Nu när hon äter bättre så ammar hon mindre och jag hoppas hon ska sluta självmant, men vi får väl se.   
  • carwho

4 April tog Hilda sina första steg! Imon fyller hon 10 månader
    Och hon bara går och går nu Lite ostadigt är det fortfarande,  men det tar sig 

Ett foto på Hilda, taget häromdagen kl 06.00 på morgonen. Helt ok och bli väckt så tidigt av en solstråle som hon Hjärta 

Ljuvliga H 110611 Pyret i magen BF 120620
  • skalbagge

Misswiren hur har det gått med bölden i munnen?

• jakeline
    FruganH skrev 2012-04-10 12:32:45 följande:
                            2011                            /                        2012

Igår fyllde vår lilla Agnes 1 år Glad
    Kan inte fatta att det gått ett år sedan man låg på BB med en liten nyfödd!

Idag har vi vart på BVC för vaccination.
    Agnes är 72,5 cm och väger 7620 gram. Hennes aptit har kommit tillbaka, så nu ökar hon bra i vikt igen!      

Grattis Agnes! (i efterskott) Vad kul att apptiten kommit tillbaka! 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • mammatilljames
    Misswiren skrev 2012-04-06 23:28:46 följande:
    Gokväll!

Har nyss kommit hem från akuten.
    Har märkt att lillen tar sig på högra sidan heela tiden. Ibland örat och ibland kinden. Drar sig i örat, bankar på kinden osv. Har tänkt att nu så..öroninflammation. Men med tanke på att han har rör och vi inte ser de rinner ngt så blev vi fundersamma. Bägge 2 kom tänka på att "det kan ju vara kindtänder på väg" så jag kände i munnen på honom och till min förvåning OCH rädsla upptäckte jag en stor hård knöl som täcker nästan hela käkbenet på honom. Ringde 1177 som ville vi skulle åka in. Väntat i 2,5 timme så får vi träffa en öronläkare?! Vafan lixom? Det är som att söka hjälp för skoskav och så får man en hjärnkirurg. Men visst. Som vi misstänkte kunde hon inte ett smack om saken utan gissade på cysta. Men samtidigt tyckte hon knutan va för hård för att vara cysta. Ja..vafan. Där står man som orolig förälder och hittar på 1000 saker inne i skallen, och så får man inget svar.
    Läkaren påkallade käkkirug som ej hade tid förrän imorgon bitti då han gärna ville kolla upp de. Jag är äckligt nervös och rädd inför kontrollen imorgon och tänker inte ens skriva här vad som försiggår i huvudet på mig..

Vafan asså. Som om inte min knappt 1 åriga son varit på sjukhus 30 ggr för mkt!
    Nej vad jobbigt.. Vet du, jag blir lite orolig nu.. För min son gör också sådär!!!!

Han håller sig för örat (han brukar göra det när han är trött, och gnugga sig i ögonen) och har börjat slå sig på kinden ibland.. Har funderat på öronflammation flera gånger, men han verkar inte ha ont eller märka något när vi känner/trycker på hans öra/öron, inte heller på kinden. Har dock inte känt efter i munnen. Ska göra det!!

Cysta, vad är det? Är det farligt? Har hört ordet förut, men aldrig förstått vad det är.

Hoppas ni får svar nu snabbt, och att det inte alls är något allvarligt.     
  • mammatilljames

Här är min lilla busunge, James, för några dagar sedan.

Nu har han lärt sig gå också! Han går mest hela tiden, men kryper såklart också. Får han bråttom slänger han sig ner och kryper (han springer fast på alla 4)..

Men jag har ett par frågor! Han är otroligt trottsig (11månader). Hela morgonen har han skrikit i ren ilska, för att han itne får som han vill. Det han vill är att vara i soffan (som på bilden) men inte lika stillsamt. Han ska krypa runt ÖVERALLT och ställa sig upp, utan att hålla i. Han klättrar även över till vardagsrumsbordet.. Jag blir så orolig att han ska ramla och slå sig, så jag är jättenoga med att säga NEJ. Men jag tror vi vart lite "dubbla"med det där.. För ibland får han vara i soffan.. Med oss! När vi ltåer han komma. Men han får inte vara där själv. Kanske för tidigt för honom att förstå det?

Och sen vill han gärna skrika några minuter, när jag ska natta honom (apropå det, hur nattar ni era barn? Vi vaggar i famnen, med en speciell filt han älskar, och välling samtidigt, till natten. Likadant utan välling på dagarna). Och att försöka få honom att somna själv i sin säng.. Är omöjligt. Jag trodde inget var det. Men det finns inte en sportmacka att det ska funka! Han skriker tills han knappt får luft. Vi har testat allt.Att gå in varje gång han gråter/är ledsen, emn låter han vara om han bara gnyr. 5min metoden (att vi låter han vara u 5min, sålänge han inte gallskriker) och tassmetoden (vet dock inte om vi gjort rätt?) men alltså INGET går. Han måste verkligen vara typ inlindad i den här "mysfilten" och vaggas till sömns, i min eller min sambos famn. Det är inte särskillt jobbigt, eller svårt. ÄN. Men det förvärrar verkligen nätterna. Han kan ju absolut inte somna om själv när han vaknar.. Eftersom vaggas i famnen är det enda. Nattetid funkar     det att vagga sängen- vi har vyssanlull tassar- men det känns som detta "problem" ALDRIG tar slut. I snart ett år, har vi vart trötta. Jag vet att det tillhör småbarnstiden, men alltså.. Många barn somnar ju om av sig själva i varje fall, somnar själva på kvällen eller kanske sover hela nätterna..      

• Misswiren

Hej alla.

Vi har varit på sjukhuset 3 ggr nu, och fortfarande inga svar.

Ska dit igen nästa vecka och kolla upp ordentligt med olika läkare.

Vissa säger cysta, andra säger möjligen på tok för tidiga kindtänder, vissa har inte en aning..så man är väldigt yr här - OCH orolig.

Sitter här och planerar en mkt roligare sak iaf - Caspians födelsedag. Helt galet 1 år!

Ska bjudas på massa gott och stort kalas..kul! :))     

• Maruid
    mammatilljames skrev 2012-04-12 09:38:37 följande:

Här är min lilla busunge, James, för några dagar sedan.

Nu har han lärt sig gå också! Han går mest hela tiden, men kryper såklart också. Får han bråttom slänger han sig ner och kryper (han springer fast på alla 4)..

Men jag har ett par frågor! Han är otroligt trottsig (11månader). Hela morgonen har han skrikit i ren ilska, för att han itne får som han vill. Det han vill är att vara i soffan (som på bilden) men inte lika stillsamt. Han ska krypa runt ÖVERALLT och ställa sig upp, utan att hålla i. Han klättrar även över till vardagsrumsbordet.. Jag blir så orolig att han ska ramla och slå sig, så jag är jättenoga med att säga NEJ. Men jag tror vi vart lite "dubbla"med det där.. För ibland får han vara i soffan.. Med oss! När vi ltåer han komma. Men han får inte vara där själv. Kanske för tidigt för honom att förstå det?

Och sen vill han gärna skrika några minuter, när jag ska natta honom (apropå det, hur nattar ni era barn? Vi vaggar i famnen, med en speciell filt han älskar, och välling samtidigt, till natten. Likadant utan välling på dagarna). Och att försöka få honom att somna själv i sin säng.. Är omöjligt. Jag trodde inget var det. Men det finns inte en sportmacka att det ska funka! Han skriker tills han knappt får luft. Vi har testat allt.Att gå in varje gång han gråter/är ledsen, emn låter han vara om han bara gnyr. 5min metoden (att vi låter han vara u 5min, sålänge han inte gallskriker) och tassmetoden (vet dock inte om vi gjort rätt?) men alltså INGET går. Han måste verkligen vara typ inlindad i den här "mysfilten" och vaggas till sömns, i min eller min sambos famn. Det är inte särskillt jobbigt, eller svårt. ÄN. Men det förvärrar verkligen nätterna. Han kan ju absolut inte somna om själv när han vaknar.. Eftersom vaggas i famnen är det enda. Nattetid funkar     det att vagga sängen- vi har vyssanlull tassar- men det känns som detta "problem" ALDRIG tar slut. I snart ett år, har vi vart trötta. Jag vet att det tillhör småbarnstiden, men alltså.. Många barn somnar ju om av sig själva i varje fall, somnar själva på kvällen eller kanske sover hela nätterna..      

Ja, nattningarna är inte lätta här heller. På dagen är det oftast inga problem men på kvällen är det ett rent skämt. Jag försöker desperat med alla trick i alla böcker. Just nu försöker jag införa rutiner för både natt och dag med samma tider för uppstigning, lunch, läggning etc. Men i alla böcker står det; "lägg ditt barn i sängen sömnigt men vaket". Och visst har jag provat. Det resulterar i att hon kryper runt, ställer sig upp, klappar händer och jag vet inte vad. Och går jag därifrån och stänger dörren så gråter hon efter en stund och stannar vi borta längre gallskriker hon tills hon inte kan andas. Och i min värld är det sannerligen inget sätt att få någon att somna på.

Just nu har vi försökt i tre dagar med rutiner men igår kväll var det värre än någonsin och jag känner mig både arg och upprörd. Vi bråkar om allt känns det som. När jag skulle ge henne lunch så bara matvägrar hon, vad jag än ger henne, det gör ingen skillnad om det är mat eller frukt eller risifrutti eller gud vet vad.

Och BVC är rena skämtet. Alla gånger jag tagit upp att vi har problem med kvällarna, att hon inte kommer i ro trots mysbelysning, kramar, kel, ingen TV... Så säger tanten bara, "det är helt normalt, helt normalt. Det löser sig". Tar jag upp det med min mamma eller min man eller någon annan i min närmsta krets och menar att andra barn faktiskt somnar själva och sover hela natten så säger dem bara att det inte är sant och att folk överdriver. Ja, tack för hjälpen. Det är ju konstruktiv till tusen att tro att alla andra har fel eller ljuger.

Känner mig helt ärligt väldigt ensam i detta och totalt misslyckad. Så nej, några råd har jag verkligen inte men jag kan i alla fall säga så mycket som att du är inte ensam.
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)