• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • Eleonor01

Friida

Jepp syskonverkstan är igång här :) skulle tagit en pspruta i mars men struntade i det :) vår son tog sig på 8 försöket så vi vill vara ute i god tid. Blir ju iaf minst två år emellan misstänker vi.

Ett år den 18 maj för oss. Bakade tårtbottnar å minicupcakes idag. Närmare bestämt fyra uppsättningar bottnar å 150 minicupcakes. Här ska det firas! Tänkte ta m tårta å cupcakes till öppna när vi har ett års träff. Beställde även vimplar muggar servetter å dylikt idag på barnkalaset.se super bra sida tycker jag. Kan varmt rekommendera den!

Många grattis kramar till er alla där ute :)

• MammaTillS

Åh vilka fina bilder på fina barn :) så stora alla har blivit!

Här hemma har vi en stor tjej på 12 kg och 82 cm lång. Bm sa att hon var stor som en normal 1 1/2 åring haha ;)

Ett fyller hon den 28:de och gått har hon gjort i tre veckor nu.

Friida:

Här är vi också rejält sugna på syskon men väntar till efter sommaren tror jag. Om vi kan vänta haha vår tjej älskar också barn!

Angående dagis så börjar hon också den 13:de augusti och jag börjar jobba halvtid i september. Va fort det har gått!

• jakeline
    Friida11 skrev 2012-05-12 18:48:05 följande:
    Dagis start den 13 aug, känns lite läskigt men hon kommer säkert älska det, när planerar ni att era barn ska börja på dagis? 

Jag börjar känna längtan efter syskon åt vår underbara dotter, hon älskar barn och jag längtar efter ett till. Någon annan som är inne på dom banorna än :P ?

A har dagisstart 1 aug... tror inte det blir fler ungar här, men man ska aldrig säga aldrig!

här är det 1 årskalas om två veckor och jag ska baka en marängtårta enligt svärmorsrecept. Den är sååå sjukt god. :) Ska testbaka innan så den blir bra, sen blir det till att baka lite kakor och bullar tänkte jag.  
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • skalbagge

För Edvin blir det förskola först i januari 2013. Han ska vara hemma med sin pappa i höst, känns mer än braFlört

• Maruid

Här har vi en till som inte går än men idag märkte vi att hon står väldigt stadigt utan att hålla i sig så det är nog inte långt borta. Annars väntar vi på ettårsdag den 28 maj och har en väldigt nöjd och glad tjej numer. När vi började sätta in fasta rutiner, mycket utevistelse och skippade eftermiddagsvilan har vi en plötsligt en dotter som somnar utan bråk och som sover bra på nätterna utan ersättning. Så skönt!

Dagis börjar någonstans i augusti/september och jag ska försöka hitta jobb igen. Känns konstigt eftersom de senaste tre åren bokstavligt talat har varit en berg och dalbana i alla bemärkelser. Syskonverkstaden är inte igång än, kanske till våren men jag känner att jag inte orkar stressa just nu. Det hade varit kul med en liten men samtidigt börjar vi verkligen hitta våra former nu och det njuter jag gärna av ett tag till.

• mammatilljames

Hejsan på er :)

Nu har även min lilla kille hunnit fylla 1 år. Det gjorde han i torsdags (10e maj) och vi firade både då, och i lördags.Så det har ätits tårta, kakor och enkla sockerkakor. James älskade födelsedagstårtan (enkel jordgubbstårta, med jordgubbssylt i, och vaniljkräm, grädde på- riven mörk choklad och massa färska-skivade jordgubbar) och fick sig en liten bit. Sockerkakan var också en favorit. Men- nu är det slut med alla såna saker för vår del.      Tills jag fyller 30e maj.. Haha!

Jag är jättesugen på 1 liten till. Verkligen sugen. Jag kan tänka mig att bli gravid nu.. Men, vi har faktiskt pratat om det o bestämmt (om inget annat sker, eller att vi ändrar oss) att vänta ungefär 2 år. Jag börjar plugga nu i höst, och det måste bli klart nångång (känns som att halva mitt liv framför mig består av plugg..) och sen måste jag ut. Jag kommer bli aldelles för bekväm annars. Nu i Sep- har jag gått hemma i 2 år.. Och det är som att jag glömt hur man arbetar eller går i skolan i veckorna.. Så, det är prio 1 nu för mig.. Men som sagt, om ca 2 år ska vi börja försöka på bebis nr2. James är en liten "oops"    , men han blev till direkt efter att jag slutade med p-piller.  Det bästa som kunde hända!

Just nu känns våran lilla busunge som aldelles lagom för oss. Helt perfekt. Han är ibland som 2-3 barn, så vi har inte bråttom. Men tanken av honom lekandes med sitt syskon är ju för fin.. Man blir ju lite tårögd faktiskt, av att bara tänka på det!

Ja, nä nu ska vi ta och kolla på en film, jag och Sambon. Idag har vi grillat, och setat ute på ett soldäck och ätit för första gången i år. Gud så gott med grillat!!     

• mammatilljames

Nu är James inne i en sånhär krångel period igen, när det gäller maten. Han vill gärna inte öppna munnen, han ställer sig upp i stolen ( bältet öppnar han själv..)blir arg, skriker och slår bort skeden.. Inte vid alla mål, men oftast lunch och middag.. Idag var han dock trött, så det var förståeligt, men han var likadan igår, när han inte var trött utan hade sovit.

Ni som har/haft samma problem, hur underlättar ni då? Hur får ni i dom mat ändå ?

Jag tyckte lite synd om honom idag eftersom han var helt slut, så han fick gröt (som han älskar..) men annars brukar jag faktiskt försöka lära honom att "äter man inte, får man vänta tills nästa mål". Så att han lär sig att han får den mat som serveras och inte flera alternativ, tex gröt.     

• Eleonor01

Mammatilljames

Om ditt barn håller vikten fint så är det väl ok att göra så. Om han inte äter nu så får han vänta till nästa mål stilen men vad du ska tänka på är att ett så litet barn inte kan lära sig vad en konsekvens är. Alltså förstår han inte varför han inte får mat om han är hungrig där emellan.

Tror faktiskt att krånglet kan handlar om att han inte har tid att sitta stilla. Speciellt om de exempelvis har börjat gå.

Men glöm inte att de är för små för att förstå vad en konsekvens av sitt eget handlande är

• MammaTillS
    mammatilljames skrev 2012-05-14 12:20:34 följande:
    Nu är James inne i en sånhär krångel period igen, när det gäller maten. Han vill gärna inte öppna munnen, han ställer sig upp i stolen ( bältet öppnar han själv..)blir arg, skriker och slår bort skeden.. Inte vid alla mål, men oftast lunch och middag.. Idag var han dock trött, så det var förståeligt, men han var likadan igår, när han inte var trött utan hade sovit.

Ni som har/haft samma problem, hur underlättar ni då? Hur får ni i dom mat ändå ?

Jag tyckte lite synd om honom idag eftersom han var helt slut, så han fick gröt (som han älskar..) men annars brukar jag faktiskt försöka lära honom att "äter man inte, får man vänta tills nästa mål". Så att han lär sig att han får den mat som serveras och inte flera alternativ, tex gröt.     

Vi har också haft krångel med just middag och lunch här ett tag, men idag fick jag reda på problemet. Hon ska äta själv!

Så nu har hon en sked och jag en som jag får stoppa in emellan.

Har fungerat super!

Mycket mat hamnar dock på golvet men det tar hundarna hand om haha ;)
  • mammatilljames
    MammaTillS skrev 2012-05-14 13:38:41 följande:

Vi har också haft krångel med just middag och lunch här ett tag, men idag fick jag reda på problemet. Hon ska äta själv!
    Så nu har hon en sked och jag en som jag får stoppa in emellan.
    Har fungerat super!
    Mycket mat hamnar dock på golvet men det tar hundarna hand om haha ;)

Det har hjälpt här också ibland. Men inte nu.. Han vill inte sitta ner i stolen, och han vill inte öppna munnen.
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)