• MissSindra

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Bebbarna har nu böörjat komma. =)

BF Maj 2011 {#emotions_dlg.flower}

1

La vie en rose -  första barnet 
    Skalbagge - första barnet 
    Emma86 -  första barnet
    JosefineK - första barnet

2
    Jean - 1:a barnet 
    Fröken Löken -  första barnet 
    Misswiren - andra barnet 
    Therre -  2:a barnet 

3
    gosensgos -  4:e barnet 
    Dezert Roze -  2:a välsignelsen
    Minna71 -  1:a barnet
    Xcuseme - 3:e barnet
    NinnaLilltroll - 1:a barnet

4
    MiDi  andra underverket 
    LiAnna -  1:a barnet 
    Lovis79 -  1:a barnet 
    Jane C-  2:a barnet 
    mariesu -  3:e barnet 
    Nojnen - 1:a barnet

5

6
    novamedfamilj - 2:a barnet 
    gulliguld  2: barnet 
    FrökenHanna -  1:a barnet 
    Kittycut- 1:a barnet

7
    LillEm  1:a barnet 

8
    Elisss andra barnet 
    Tidförbarn75 -  2:a miraklet
    Sofi79 - andra barnet 
    Angi07- 5:e barnet

9
    Mary -  1:a barnet 
    Downn under -  2:a barnet 
    Sabina87-  2:a barnet 
    ellabella76- 4:e barnet 
    Barbabelle -  första barnet
    Cassie - 1:a barnet

10
    Cina1978 - , andra barnet
    Vix -  3:e barnet 
    Jenpuh -  1:a barnet 
    Tussilagot - 1:a barnet
    MammaE2011 - 1:a barnet

11
    Tove83 - förrsta barnet. 
    Jojo7809- , första barnet
    minya - andra barnet
    werkestam . 1:a barnet

12
    Ljuslängtan3030 -  1:a barnet 
    smultr0n -  2:a barnet 

13
    JaneEyre -  1: barnet 
    Maggan08 - 1:a barnet 
    frau M -  2:a barnet. 
    therojasfamily -  3:e barnet 

14
    eelliinnaa-  1:a barnet 
    Lovelyy -  2:a barnet

15
    TUVA04 - 2:a barnet
    Itzumo - 2:a barnet
    käärlek - 2:a barnet
    Joanna84 -  1:a barnet 
    Anna8505 -  1:a barnet
    Euphoriah - 1:a barnet

16

sarasessi - 1:a barnet 
    Ewima -  2:a barnet
    emeliemarietherese -  2:a barnet
    Ellenkicki - 1:a barnet

17
    Annizen1 -  1:a barnet
    Majja82 - 1:a barnet

18
    Maddelu-  1:a barnet
    vintervärld -  1:a barnet
    sockernos82 - 2:a barnet

19

20

Kevin Molly - , 4:e barnet 
    Carpe momentum -  2:a barnet
    Moi mokulat -  2:a barnet
    natalieh - 1:a barnet
    jakeline -  2:a barnet 

21 
    OoSOLINoO -2:a barnet
    Fliona - 3:e barnet
    Ladylovelylocks -  1:a barnet 
    Sta Cecilia - 1:a barnet

22
    Lakriz - 1:a barnet
    Madeleinelouise - 4:e barnet
    Maj09 - 2:a barnet
    Misssindra 3:e barnet

23
    QueenEM - 1:a barnet

24
    LadyA01 -  1:a barnet
    Jennie85 - , 1:a barnet
    Ofeigur - 

25
    Talare -1:a barnet
    Rose-Marie 3:e barnet
    Kottemor-  3:e barnet

26
    Emmagumsan - 2:a barnet

27
    Rose - 2:a Barnet
    Mamma Maj08 - 2:a barnet

28
    2barnsmammaaa - , 3:e barnet
    Bella11- 2:a barnet
    Annine82 - 1:a barnet
    Neith - 1:a barnet

29
    murunen - 1:a barnet
    gladsessa - 2:a barnet

30
    HiHi  3:e barnet
    Marelis - första barnet

31
    SannaSanna - 1.a barnet

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-04-20 20:02
    Snacktråden www.familjeliv.se/Forum-2-113/m54133732.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2011-05-02 08:24
    Fyll endast i "lista" på barnen som kommit inte gamla Bf lista.

Just nu är det bara 1 barn som är inskrivet i listan =)

• Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
  • FruganH

Hittade en sida på nätet där man kunde fylla i viktuppgifter i ett diagram (fast utan BVCs kurvor). Blev inte så roligt att se Obestämd

• Eleonor01

Fruganh

När jag var ett år vägde jag 7 kg. Jag matvägrade å va också ofta sjuk. Det enda min mamma fick i mig var majsvälling å mannagrynsgröt. Detta höll i sig länge för min del men det är inget som har satt sina spår idag iaf :) äter hon inget själv typ banan om hon får en sån bit???

• FruganH

Eleonor01:

Får hon äta själv leker hon bara med maten eller slänger den på golvet. Ibland kan hon äta lite. Nu är det ju såklart värre eftersom hon precis varit sjuk, men det är så jobbigt att vi inte ens har EN enda sak som vi vet att vi får i henne.
    En måltid kan det funka med nyponsoppa, nästa gång hon ska äta går det inte alls..

Det är väl mest psykiskt tärande för mig. Förstår inte hur jag ska orka med om det här ska fortsätta länge till..
    Hade inte vart så orolig om hon iaf följde sin egen kurva.. Eftersom hon alltid vägt lite, så är det ju förståeligt att hon är tunn, men det känns ju inte bra om hon blir ännu tunnare..

• mammatilljames
    FruganH skrev 2012-06-28 20:21:45 följande:
    Hittade en sida på nätet där man kunde fylla i viktuppgifter i ett diagram (fast utan BVCs kurvor). Blev inte så roligt att se Obestämd

Vart kan man hitta den där? Kan du skicka länk?

Tråkigt att det blir sådär med vikten.. Vad kan man göra liksom :(? 
  • carwho

I måndags 25/6 blev Hilda storasyster till Arvid !! 
    51 cm och 4240 gram var lillebror

Här är ett foto på när Hilda kramas med sin lillebror, hon säger "aaaaaaaaaiiii" alltid när hon ger en kram, så även på fotot
    Hon är väldigt snäll med Arvid, nyfiken och vill vara nära och med hela tiden. Det är Arvid som får alla kramarna från Hilda nu Hjärta

Helt plötsligt blev Hilda så stor......  
    Ljuvliga H 110611 Pyret i magen BF 120620
  • jakeline
    carwho skrev 2012-06-30 14:28:02 följande:
    I måndags 25/6 blev Hilda storasyster till Arvid !! 
    51 cm och 4240 gram var lillebror

Här är ett foto på när Hilda kramas med sin lillebror, hon säger "aaaaaaaaaiiii" alltid när hon ger en kram, så även på fotot
    Hon är väldigt snäll med Arvid, nyfiken och vill vara nära och med hela tiden. Det är Arvid som får alla kramarna från Hilda nu Hjärta

Helt plötsligt blev Hilda så stor......  
    grattis! 

Här har vi semster och befinner oss hos farfarn. jag fick bara två veckor så det gäller att ta tillvara på dagarna. ;) A pratar mindre nu en vad hon gjorde för ett tag sedan. Hon säger mamma, pappa, farfar (!) och är väldigt bestämd när hon vill ha något. Man vet direkt när hon är hungrig till exempel. Hon vill helst äta själv, är hon på det humöret så är det ingen idé att försöka truga i henne. ;) Så jäklarns envis! :P Men så länge hon äter vill man ju inte klaga. Hon springer och klättrar upp på precis allt om tillfälle ges. Hittade henne dansandes till Allsången på vardagsrumsbordet i tisdags... :P 

SÅ här nöjd var hon med middagen idag. :) 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • FruganH

Hoppas ni alla har en härlig sommar (trots att vädret varit rätt dåligt, här iallafall).

Agnes har återigen blivit sjuk. Blev förkyld förra söndagen och frisknade till nu i helgen. Så idag kommer det feber, igen. Jag blir jättenojig över dethär, trots att jag i vanliga fall inte oroar mig så lätt. Men nu har hon i princip varit konstant sjuk hela sommaren!

Och då har vi ändå hållit oss borta från mycket folk för att undvika att hon smittas (eller smittar andra nu när hon varit sjuk) men ändå kommer det nytt hela tiden! Hur tusan ska det gå när hon börjar förskolan? Hon lär ju vara konstant sjuk Rynkar på näsan Borde ju bli ännu värre då när hon i princip befinner sig i en bakteriehärd varje dag Obestämd

Maten går fortfarande inte bra. Om det beror på sjukdomarna eller tvärtom vete tusan, men ska kontakta BVC iallafall, för jag vill ha in en extravägning innan 1,5 års kollen. Behöver veta om det vänder.

Sen i måndags har jag även slutat amma. Innan ammade hon på kvällen/natten, men jag tyckte att det räckte nu när hon var 15 månader. Hoppades att hon skulle äta bättre, men inte än så länge iallafall. Och nu när hon blivit sjuk återigen så börjar jag vackla angående amningen. Om hon ammar så VET jag ju att hon får i sig något iallafall.
    Men nu när jag bestämt mig för att sluta känns det inte bra att börja igen heller. Vill ju passa på nu under semestern så att jag och maken kan hjälpas åt.       

• jakeline

Halloj! hoppas att ni har det bra... Här är det bara bra, jobbar och står i... Dottern börjar förskola nästa vecka... läskigt att de är så stora redan. 

En bild från i lördags:

Vi var på fest med 50-talstema... :) 
    ~*♥ mammajakeline.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • sarasessi

Oj, här var det längesen man var inne! Hoppas att allt är bra med er och era små!? Här är Edvin snart 17 månader. Edvin har börjat förskola och stormtrivs. Han har börjat trotsa mot mig som bara den (trodde trotsåldern visade sig i tvåårsåldern först? *puh*), men är annars en väldigt glad, busig och sprallig lite kille som älskar alla typer av musikleksaker, att dansa, leka "prata i telefon" och att leka jage! Hade varit kul att se lite nya bilder på era små.

Ta hand om er och hoppas att ni får en härlig höst! Kram Sara & Edvin

Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)