Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)
Nu har jag hittat hit Fröken Löken! :)
Är det vi två än så länge?
Hur är allt med er? Vilket datum var det er flicka föddes?
Nu har jag hittat hit Fröken Löken! :)
Är det vi två än så länge?
Hur är allt med er? Vilket datum var det er flicka föddes?
Coolt att vi tänkt oss samma namn :) Hur stora är oddsen för det? Men det är ju ett väldigt fint namn!
Vår Agnes föddes den 9 april, var beräknad till 6 maj. Hon föddes i v36+0, så en månad för tidigt.
Hon vägde 2260g när hon föddes (pga min havandeskapsförgiftning låg hon enl viktkurvan på -18% av "normal" vikt).
Hon gick nog ner ca 100g, men när vi åkte hem låg hon nästan på födelsevikten igen. Tre dagar senare var hon uppe på 2315 och i förra veckan hade hon gått upp till 2590 (ökat 300g på 5 dagar) :) Är så glad att det går åt rätt håll och det syns verkligen att hon lagt på sig :P
Annars funkar allt bra, har massor av mjölk och amningen funkar fint. Efter order från BB så matas Agnes var tredje timme (minst) men nu det senaste har hon sagt till oftare. Innan fick vi nästan alltid väcka henne när det var dags för mat. Hoppas på att hon fortsatt gå upp bra i vikt för då kanske vi kan sluta skriva upp när hon äter hela tiden och låta henne sköta det själv. Sköterskan från BVC tyckte nämligen det ev kunde gå bra om hon fortsätter öka i vikt.
Ska till BVC på torsdag, så vi får se :)
Då ska hon mätas också och det ska bli spännande att se det med!
Hur har det gått med allt för er?
Haha, samma här med bajsandet :) Men då vet man ju att dom får i sig gott om mat iallafall ;) Här sovs det oftast bra på nätterna och en hel del på dagarna med. Hon har börjat vara vaken lite längre stunder nu det senaste och det är ju kul så att man kan prata lite med henne och så :D
Hur går det förresten för er och vagnåkande? Agnes verkar inte gilla att åka vagn. Det går om hon är mätt och väldigt trött, men längre stunder vågar jag inte vara ute eftersom hon när som helst kan börja gallskrika. Funderade på om det är pga att hon är för tidigt född och inte riktigt är redo, men samtidigt så ligger hon och sover bra i sitt babynest hemma i soffan, så hon kan ju sova "själv". Det är iallafall lite jobbigt eftersom jag har hund som behöver komma ut. Nu har det gått bra när mannen varit hemma och kunnat gå med hunden, men jag börjar oroa mig och stressa över när jag ska vara själv med Agnes och hunden :/
Grattis natalieh och välkommen till bebistråden :) Skönt att allt gick bra för er!
Lät lite lustigt med dragkampen. Det var ju jättebra att det funkade!
Har ni kommit iordning hyfsat hemma nuoch börjat vänja er vid familjelivet? :)
Ok, jag börjar då.
Fröken Hanna - Agnes född 9 april (BF 6 maj) 2260g, 46 cm.
Grattis till alla bebisar tjejer! :)
Sitter och ammar Agnes och tänker på att hon blir fyra veckor idag, men att hon egentligen skulle kommit först igår (BF 6/5). Helt galet att hon redan varit här en månad!
Hon äter massor och hade vid senaste besöket på BVC lagt på sig 340g och växt 3 cm på en vecka :O Så nu väger hon 3100g och är 51 cm lång, stora tjejen ;)
Hoppas allt går bra för er andra!
Nån mer som är supervarm? Känner mig konstant överhettad och det krävs inte mycket ansträngning för att jag ska börja svettas.. Känns ju sådär lagom fräscht :(
Kan ju inte gå runt här hemma med tvärdrag heller med tanke på lillan.
Ibland får jag nästan panik när jag ammar eftersom jag är jättevarm och sen får en varm bebis på mig också. Känns som att jag ska smälta.. :S