Inlägg från: jakeline |Visa alla inlägg
  • jakeline

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

vilken liten sötnos! 

mammaE2011 skrev 2011-05-06 11:54:25 följande:

3 maj föddes vår lilla flicka i vecka 38+6
    46 cm lång och vägde 2425g
    Blev inskriven på KK den 2 maj och utskriven från BB eftervård igår den 5 maj.
    Malmö

~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-05-23 01:51:38 följande:
    Vaken och ammar (igen).. Vad händer egentligen? När jag fick klartecken från BVC att sluta väcka Agnes var 3e timme för mat så sov hon 5 timmar i sträck (iallafall en gång/natt) de första 2 nätterna. Efter det återgick hon till att amma var 3e timme igen.
    Men igår började det ändras. Då gick det max 2 timmar mellan uppvaken och hittills inatt har hon vaknar en gång i timmen..
    Självklart får hon amma om hon är hungrig, men mest verkar hon bara vilja snutta.
    Är lite rädd att jag blir helt knäpp om det fortsätter såhär länge till.. :(
    Hon tar absolut inte napp. Har försökt massa gånger sen hon var 2v och hon suger inte på tummen heller.
    Självklart gör man ju allt för sitt barn, men vet inte hur länge man orkar med sömnbristen. Gråter ibland för att jag är så trött och är rädd att bara ramla ihop snart. Somnar nästan när jag sitter och ammar vilket gör mig rädd, även om jag sitter i sängen.
    Försöker såklart ta igen sömnen på dagen när hon sover, men dels blir det inte så långa stunder då heller på sista tiden och dels så har jag (konstigt nog) väldigt svårt att komma till ro och somna på dagarna :(
    Sorry för gnället, men måste få ur mig det någonstans...
    det kan vara ett utvecklingssprång och hon suger för att öka mjölkproduktionen. Det är inte helt ovanligt att de vill ligga vid bröstet ofta då. Det brukar ge med sig på några dagar. 
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Bönan BF. 110520♥*~
  • jakeline

Äntligen får jag joina er! Aylinn föddes i morse 8:02 efter 12 h på förlossningen. BF+3, 3360g och 51 cm lång.

• jakeline
    Lista över nyfödda:

Fröken Hanna - Agnes, född 9 april (BF 6 maj) 2260g, 46 cm.

Fröken Löken - Agnes, född 16 april (BF 9 maj) 2620g, 47 cm

La vie en rose - Julian, född 26 april (BF 29 april) 3335g, 52 cm

natalieh - Kingston, född 26 april ( BF 20 maj) 3205g, 49 cm.

Skalbagge- Edvin, född 30 april (BF 2 maj) 3280 g, 49 cm

Mary - Namnlös, född 1 maj (BF 7 maj) 3510g, 51 cm.

Cassie - Teo, född 2a maj (BF 9 maj) 3 760 gr, 50 cm

Jean- Colin fodd 2 Maj (BF 2 Maj) 3488 g, 51.5 com

mammaE2011 - Flicka, född 3 maj (BF 10 maj) 2425g, 46 cm

Kottemor- Oscar, född 5 maj (BF 25 maj) 3100g, 50cm. 

mariesu - Nova, född 5 maj (BF 6 maj) 3290 g, 51,5 cm

therojasfamily - Elliot, född 5 maj (BF 13 maj) 3610g, 50 cm

MiDi - Alex, född 6 maj (BF 6 maj) 3220 g, 51 cm

EvaChristina - Elsa, född 7 maj (BF 10 maj) 2895g, 47 cm

Down under - Keylah, född 9 Maj (BF 9 Maj) 3540g, 49 cm

eelliinnaa-Meja,född 10 maj (BF 15 maj) 3770g.50 cm

sarasessi- Edvin, född 13 maj (BF 15 maj) 3440 gr, 49 cm

Therre- Mira, född 15 maj (BF 7 maj) 3786g, 51 cm

Madeleinelouise Filip, född 20 maj BF28 maj, 3170 g, 49 cm

jakeline - Aylinn, född 24 maj (BF 20 maj), 3360g, 51 cm
  • jakeline
    Tiiinaa skrev 2011-05-24 17:25:02 följande:
    ÅÅh grattis! så underbart söt!!
    tackar! Känns helt overkligt just nu... :P 
  • jakeline
    TeosMamma skrev 2011-05-25 08:06:33 följande:
    Åh grattis jakeline! Jättekul och vilken supersöt liten tjej!!! Aylinn är ett jättefint namn, har ni kommit på det själv? Jag har inte hört det förr, men superfint, verkligen Flört

Idag har jag en mönstergrabb här hemma, han är bara glad och trivs med livet, sååå skönt! 

usch EvaChristina, lät inte alls kul, hoppas du får krya på dig fort!{#emotions_dlg.flower}
    nej hittade det på facebook... :P Men hon stavade med ett N så vi lade till ett. :P Lite vanligare än brorsan som är ensam om att heta Éomer, men det matchar så bra! fast det är bara typ 5 i sverige som heter Aylinn.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    Fröken Löken skrev 2011-05-25 10:14:25 följande:
    Jakeline det är ett jättefint namn! Hade oxå velat ha nåt lite ovanligare men sambon ville inte det så vi fick kompromissa ;)
    jag har tur och har en karl som tänker som jag. :P och accepterar de namn jag kommer på... mest för att han inte har så mycket att komma mer än hur vi ska stava dem... :P 

Nu sussar sessan en sväng, är ensam hemma för make och storebror har åkt ut en sväng ensamna. Har lyckats duscha och känner mig som en ny människa. Har haft en liten vampyr vid bröstet typ hela morgonen. :P Men det är ju bara bra! Amningen funkar än så länge superbra. Kan bero på att jag känner mig så mycket "säkrare" den här gången. Nu ska jag passa på att läsa lite/slumra i soffan.  
    ~*♥ mewithpeanuts.blogspot.com ♥*~ Stolt mamma till Éomer f. 081229 ♥ Aylinn f. 110524♥*~
  • jakeline
    FruganH skrev 2011-05-26 03:54:02 följande:
    Fröken Löken: Agnes har lett på "riktigt" i kanske 1-2 veckor. I början var Det sällan, men nu blir det allt oftare. Det kommer säkert alldeles snart :) Dom frågade om det på läkarbesöket på BVC vis 6 veckor, så det kanske brukar komma runt den tiden. Men alla barn är ju olika!

Är förresten sååå glad just nu! Efter 4 nätter i rad där Agnes vaknat en gång i timmen sov hon 4,5 timmar första passet idag! Känner mig som en ny människa nu när jag fått sova drygt 4 timmar i sträck :)
    Antar att hon hade en period där hon ville öka på mjölkproduktionen och det har hon ju verkligen lyckats med! När jag passade på att sova middag med Agnes idag så läckte jag ner hela mig och nu när jag vaknade hade jag läckt igenom inlägget i BHn och fått en stor fin fläck i sängen :/

Så, jag skulle vilja ha lite råd från er andra. Jag ammar Agnes från ett bröst/amningstillfälle (eftersom hon blir mätt på ett bröst) och det är det andra bröstet som läcker igenom efter en stund, alltså det som inte tömts av Agnes. Ska jag börja pumpa det andra bröstet efter amning/när jag känner att mjölken rinner till?
    Eller ska jag låta det vara? Vet ju att det kanske kan öka mjölkproduktionen om jag pumpar, men det är ju skitjobbigt om det ska rinna så in i helsike!
    Mjölkuppsamlare funkar inte så bra. Det ät ju lufthål i dom, vilket jag oftast glömmer och då läcker det ut när jag böjer mig. Det är ju dessutom omöjligt att sova med dom av den anledningen... Så vad tror ni? Pumpa eller låta det vara? :)

Oj, sorry för långt inlägg. Hoppas nån orkar läsa ;)
    jag använde mig av uppsamlare. Du kan ju pumpa ut lite så du slipper känna dig spänd om bröstet, och spara till en dag då det kan behövas. Pumpar du ut lite så slipper du läcka lika mycket. 

Här maratonammade vi igår. Typiskt när man själv började känna sig redo för kvällen och sängen så vägrade hon komma till ro utan bröst. Men jag fick till liggamningen iaf. Känns lite läskigt när de är så små, som om man skulle kväva dem med brösten liksom, men hon verkar gilla det, och det är smidigt för det är lätt att slappna av själv och slumra till medan hon käkar.

Bjussar på en syskonbild... Storebror är också bebis, bara så ni vet. :P han sa det...

• jakeline
    down under skrev 2011-05-28 15:30:43 följande:
    Har äntligen lyckats förminska mina bilder så jag kan ladda upp dom här.. Här är Keylah 5 dar..
    Tiden går, hon blir 3 veckor på måndag..

Stolt storebror!

finingar
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)