Inlägg från: sarasessi |Visa alla inlägg
  • sarasessi

Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)

Mitt bf är 15 maj men det spelar inte så stor roll att det står 16 maj på listan. Nu har jag den här under favoriter iaf :)  

• sarasessi
    MissSindra skrev 2011-04-28 21:03:59 följande:
    Tjejer ni soom fått era små kan ni inte påbörja en lista med när de kom, när de var beräknade och sen typ vikt längd kön och namn =)  Är ju kul om man kan ha och se och jämföra. ;)
    Bra förslag!
  • sarasessi

Oh, stort grattis Skalbagge!! Vad roligt!! Vill se bild :) Längtar tills vi också får vår lille edvin eller lilla alma då om det blir en tjej :)

• sarasessi

Det blev en liten kille och vår älskade Edvin är här. Han föddes i fredags den 13 maj på bf-2 kl: 13.10, vägde 3440 gr och var 49 cm lång.

• sarasessi
    Lista över nyfödda:

Fröken Hanna - Agnes, född 9 april (BF 6 maj) 2260g, 46 cm.

Fröken Löken - Agnes, född 16 april (BF 9 maj) 2620g, 47 cm

La vie en rose - Julian, född 26 april (BF 29 april) 3335g, 52 cm

natalieh - Kingston, född 26 april ( BF 20 maj) 3205g, 49 cm.

Skalbagge- Edvin, född 30 april (BF 2 maj) 3280 g, 49 cm

Mary - Namnlös, född 1 maj (BF 7 maj) 3510g, 51 cm.

Cassie - Teo, född 2a maj (BF 9 maj) 3 760 gr, 50 cm

mammaE2011 - Flicka, född 3 maj (BF 10 maj) 2425g, 46 cm

Kottemor- Oscar, född 5 maj (BF 25 maj) 3100g, 50cm. 

EvaChristina - Elsa, född 7 maj (BF 10 maj) 2895g, 47 cm

Down under - Keylah, född 9 Maj (BF 9 Maj) 3540g, 49 cm

eelliinnaa-Meja,född 10 maj (BF 15 maj) 3770g.50 cm

sarasessi- Edvin, född 13 maj (BF 15 maj) 3440 gr, 49 cm
  • sarasessi
    Hej alla nyblivna mammor!

Tänkte att jag skulle hänga här jämt under föräldraledigheten men oj vad lite tid det känns som om jag har haft. När Edvin väl sover passar jag på och sätter igång en tvätt, diskar eller ringer något samtal. Har verkligen inte suttit många minuter på internet. Hur mår ni alla? Jag är så himla lättkänslig just nu. Känner mig så himla trött och utmattad men så lycklig på samma gång. Kan känna mig superlycklig ena stunden och andra stunden så bara gråter jag.

Här är han vår lille Edvin, idag 3 veckor och 1 dag :)

• sarasessi
    EvaChristina skrev 2011-06-05 14:56:17 följande:
    Sarasessi - jag känner likadant. Ena stunden känner jag mig lyckligast i världen, andra stunden undrar jag hur sjutton jag ska orka med detta.
    Skönt att höra att man inte är ensam!
  • sarasessi
    Tiiinaa skrev 2011-06-05 19:40:25 följande:
    Åh så söt han är din lille Edvin!! Jag vet man hinner inte sitta mer än några minuter åt gången och då hinner man ju bara läsa ikapp lite, inte skriva en massa som man gjorde förut..

De första två veckorna grät jag och skrattade lite omvartannat och ibland på samma gång, det var omtumlande..Man är lixom världens lyckligaste och samtidigt så blir man överväldigad. Men nu känner jag mig lite mer stabilare i mitt humör och börjar känna igen mitt forna jag, men visst är man känsligare överlag nu men det tycker jag nog bara om. Jag VILL känna alla känslor jag känner nu! Men jag har mycket svårare att titta på otäcka saker på tv nu, och är så är jag mycket mer nojjig över allt som kan hända. Min insektsfobi är värre än någonsin, varje gång jag ser något äckligt litet kryp tänker jag "du rör inte min son din lille jävel"!!! Haha..
    Ja, det kanske blir bättre om några veckor. Jag tycker främst att det är nätterna som är jobbigast. Då han vill äta väldigt ofta och det inte blir så mycket sömn emellan. På bvc sa dem att jag ska amma i 20 min och sedan vänta 3 timmar till nästa amnning men efter 1 1/2 eller 2 h så visar han tydligt att han är hungrig och skriker tills han får bröstet. Har försökt att trösta på andra sätt eftersom bvc sa att det inte handlar om hunger när det är så tätt inpå att jag ammadfe honom sist... men jag har verkligen försökt och det enda som hjälper är bröstet. *Suck* Söt din lille är med :) Fina ögon!! Ang din insektsfobi. Jag köpte insektsnät till barnvagnen på ullared...funkar finfint...dock ä det ju inte så många insekter än.

• sarasessi

Tack för alla svar angående amninen. Jag försöker hålla i af 2 timmar emellan nu men visar han väldigt tydligt att han vill ha bröstet så får han det. Det är ohållbart att inte ge honom när han är så ledsen. Vet inte om det var för att BVC inte ville at han skulle gå upp så snabbt i vikt som han gjort eller om det var för min skull när de tipsade om att vänta 3-4 timmar emellan amingarna. Edvin vägde 3440 gr när han föddes. På hembesöket när han var 11 dagar vägde han 3750 gr och på besöket på BVC när han var 19 dagar vägde han 4125 gr. De sa då till mig att det räcker att han går upp ca 150 gr i veckan för att de ska vara nöjda. Vet inte om det vr en pik!? Jaja..måste gå nu...Edvin vaknade precis!  

• sarasessi
    Mary skrev 2011-06-09 07:14:22 följande:
    I fallet spädbarn kan man knappast gå upp för mycket! Min Edvin har också gått upp mycket, men vi har bara fått beröm för det...

Igår blev jag dock lite ledsen för Edvin har fått svampinfektion i munnen och jag på bröstvårtorna. Tydligen är detta relativt vanligt... Någon annan som råkat ut för det någon gång? Jag upptäckte det rätt tidigt så förhoppningsvis kommer det gå lätt att behandla, men man blir lite orolig när man läser om fall där det återkommit hela tiden och även gått in i brösten, vilket tydligen ska göra sjukt ont, och att det ofta påverkar amningen negativt eftersom det gör ont :( Vill ju fortsätta nu när det fungerar! Men jag ska försöka att inte oroa mig för mycket... Lättare sagt än gjort när man precis blivit mamma och vill bebisen allt väl!
    Det är nog ingen fara och tror inte att din Edvin har ont av det (många Edvin i tråden nu!) men förstår att du tycker det är jobbigt. Hoppas det går snabbt att behandla. Oroa dig inte, du har ju inte gjort ngt fel men jag känner igen mig så väl med att man skuldbelägger sig själv precis som jag gjort med att jag känner mig kritiserad av BVC för att inte göra rätt med min son ex. förutom amningen så tyckte dem att jag torkade honom fel när jag bytte på honom och att det är det som har gjort att han blivit så röd! Kunde inte hålla tillbaka och började gråta på första besöket på BVC. Idag ska vi tillbaka och jag känner mig faktiskt lite smått orolig. (Observera att jag kanske överreagerar också, det kanske endast är mitt perspektiv, de menar troligtvis bara väl men jag vill ju min lilla Edvin det allra allra bästa!!!) 
Svar på tråden Bebisar från BF Maj 2011 tråden =)