Elisand skrev 2025-03-18 18:48:30 följande:
Senaste tre månaderna har verkligen varit deppiga för mig och jag är fortfarande fast i en lite negativ spiral, så jag funderar på samma..
Jag hoppas som du att våren ska vända något hos mig men vi får se. Det här kanske är konstigt men har ändå hjälpt mig förra månaden och den här månaden lite och det är att ladda ner appen one million babies och sätta in graviditeten redan. Så ser jag hur dagarna tickar på där. Blir väl kanske lite att låtsas som att man redan är gravid, men blir jag gravid den här månaden så räknas jag ju som det redan 😂 Lite knäpp får man ju vara i denna karusell. Det hjälpte mig att vända när mensen kom för, att lägga in den ?nya? graviditeten istället för att fastna i att det inte blev något. Haha, förstår ju hur sjukt det låter nu när jag skriver det men men. Tror dock den lilla hjälpen är ganska provisorisk om det fortsätter med misslyckade försök.
Min största hjälp att motivera är att vara med i de här trådarna faktiskt och få prata med folk som är i samma situation. Ensamheten tycker jag är värst just nu annars. Har pratat mycket med min syster innan, men nu märker jag hur hon tröttnar (även om hon verkligen försöker att inte visa det så). Och min bästa vän berättade här om dagen att hon är gravid igen, vilket också förstärker min ensamhetskänsla lite.
Annars är det nog bara det att längtan är sååå stor. Försöker tänka på hur det kommer vara att hålla bebis i famnen, hur alla tårar och all besvikelse kommer vara värt det. Att varje dag är en dag närmare det.
Hoppas den här månaden är vår allas ❤️
Annpor skrev 2025-03-18 15:32:22 följande:
Sitter och funderar över det här med väntan. Hur motiverar ni er själv varje månad efter negativa test? Har hamnat i en liten dipp och har svårt att se framtiden, är så nedslående med varje månads negativa besked.
Hur försöker ni tänka och motivera er själva när det är som kämpigast? Själv hoppas jag att våren, ljuset och värmen ska hjälpa mig framåt. ☀️
Det är faktiskt lite större chans att bli gravid på våren ☀️
Det som hjälpte mig med första barnet var att veta att jag hade klarat mig igenom så många negativa test och mens innan, varför skulle jag inte klara en gång till. Fördelen när man försöker för första barnet är att man kan få hjälp och stöd efter ett år (tidigare om man är över 35) och då blev det att det åtminstone blev närmare hela tiden. Att nu hade vi bara x antal försök att ta oss igenom på egen hand osv.
Men för mig hjälpte det också att inte kolla vad bf skulle bli, inte räkna efter när vi skulle vara i andra trinestern osv.
Och oavsett strategi så KLARAR man att fortsätta, även om man bryter ihop i mellan så plckoar man ihop sig och fortsätter. Varje månad av mens är värt det tillslut, och allt är en del av vägen. vi förlora en graviditet i vecka 12 på vägen till vår bebis och nu i efterhand skulle jag inte ändra en sak, för annars hade vi inte fått just vår son 🙏❤️