• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Anonym (Lily96)
    Rhea skrev 2025-03-18 08:14:18 följande:

Nu hade jag en fast gubbe. Fattar ingenting...

Tar på morgonen för att bäst detektera östrogenet eftersom jag inte har trott att det var dags att testa LH ännu. Men...

I förrgår morse cirkel
    Igår morse blinkande
    Idag på morgonen fast

Hur kan det gå så snabbt? Borde inte den blinkande vara iaf 2 dagar. Vi hann inte då till det igår heller, och jag sa att det var lugnt. Om det går såhär fort kanske ägglossningen är över till i eftermiddag när vi har nästa chans.

Inget fertila sekret än iaf.... det här är så skumt.

Håller tummarna för er! Förhoppningsvis hinner ni få till det ikväll eller imorgon. För visst är det så att det är fast gubbe i 48h? Har för mig att jag läst det någonstans. 

Jag fick också fast gubbe imorse men har låga förhoppningar. Är hemma dunderförkyld och vi har bara fått till det 1gr den här veckan och då höll jag på att tuppa av haha

• Rhea
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-18 08:20:28 följande:
    Jag tror det är lugnt! Cb blir positivt tidigt i ökningen, så förmodligen gott om tid kvar 🤞🥰
    Okej hoppas!! 
    Anonym (Lily96) skrev 2025-03-18 08:29:33 följande:

Håller tummarna för er! Förhoppningsvis hinner ni få till det ikväll eller imorgon. För visst är det så att det är fast gubbe i 48h? Har för mig att jag läst det någonstans. 

Jag fick också fast gubbe imorse men har låga förhoppningar. Är hemma dunderförkyld och vi har bara fått till det 1gr den här veckan och då höll jag på att tuppa av haha

Tack ❤️❤️ Det blev en snabbis ändå haha, så hoppas att det kommer räcka. Ja, jag trodde också det men min förra cykel var det bara en dag typ, sen cirkel... vet inte vad jag har för racerhormoner haha

Åh nej vad segt!! Hoppas att du mår bättre ikväll!

• Annpor

Sitter och funderar över det här med väntan. Hur motiverar ni er själv varje månad efter negativa test? Har hamnat i en liten dipp och har svårt att se framtiden, är så nedslående med varje månads negativa besked. 

Hur försöker ni tänka och motivera er själva när det är som kämpigast? Själv hoppas jag att våren, ljuset och värmen ska hjälpa mig framåt. ☀️ 

• mothertotwo

Heeej alla{#emotions_dlg.flower}
    Tog en paus, men är tillbaka lite då och då. Blev nyfiken på hur det gått för alla. Har inte varit här sedan någon gång i januari. 

Jag vill så gärna skriva in mig i listan här, men får avvakta. Har ingen aning när min mens dyker upp. Kopplade för några dagar sedan att den inte kommit än. Men nu är den 17 dagar sen. Har heller inga symtom på något, därför har jag heller inte testat med något test utan tiden får utvisa helt enkelt. 

Börjar fundera på om jag är i klimakteriet. Har nattliga svettningar, klåda i underliv osv. Det har jag haft ett ganska bra tag nu. Men är bara 33 år gammal. Men tydligen går det. Blev rekommenderad att gå till en gynekolog för att kolla om jag har ägg kvar. Men kan man verkligen bara ringa en gynekolog och säga: Hej, kan jag komma på ultraljud, jag vill se om jag har ägg kvar?

känner mig lite kluven faktiskt. 

Jag skriver i listan ändå. 

28/3 - Omega3
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

• Elisand
    Annpor skrev 2025-03-18 15:32:22 följande:

Sitter och funderar över det här med väntan. Hur motiverar ni er själv varje månad efter negativa test? Har hamnat i en liten dipp och har svårt att se framtiden, är så nedslående med varje månads negativa besked. 

Hur försöker ni tänka och motivera er själva när det är som kämpigast? Själv hoppas jag att våren, ljuset och värmen ska hjälpa mig framåt. ☀️ 

Senaste tre månaderna har verkligen varit deppiga för mig och jag är fortfarande fast i en lite negativ spiral, så jag funderar på samma..

Jag hoppas som du att våren ska vända något hos mig men vi får se. Det här kanske är konstigt men har ändå hjälpt mig förra månaden och den här månaden lite och det är att ladda ner appen one million babies och sätta in graviditeten redan. Så ser jag hur dagarna tickar på där. Blir väl kanske lite att låtsas som att man redan är gravid, men blir jag gravid den här månaden så räknas jag ju som det redan 😂 Lite knäpp får man ju vara i denna karusell. Det hjälpte mig att vända när mensen kom för, att lägga in den ?nya? graviditeten istället för att fastna i att det inte blev något. Haha, förstår ju hur sjukt det låter nu när jag skriver det men men. Tror dock den lilla hjälpen är ganska provisorisk om det fortsätter med misslyckade försök.

Min största hjälp att motivera är att vara med i de här trådarna faktiskt och få prata med folk som är i samma situation. Ensamheten tycker jag är värst just nu annars. Har pratat mycket med min syster innan, men nu märker jag hur hon tröttnar (även om hon verkligen försöker att inte visa det så). Och min bästa vän berättade här om dagen att hon är gravid igen, vilket också förstärker min ensamhetskänsla lite.

Annars är det nog bara det att längtan är sååå stor. Försöker tänka på hur det kommer vara att hålla bebis i famnen, hur alla tårar och all besvikelse kommer vara värt det. Att varje dag är en dag närmare det.

Hoppas den här månaden är vår allas ❤️

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-03-18 18:48:30 följande:

Senaste tre månaderna har verkligen varit deppiga för mig och jag är fortfarande fast i en lite negativ spiral, så jag funderar på samma..

Jag hoppas som du att våren ska vända något hos mig men vi får se. Det här kanske är konstigt men har ändå hjälpt mig förra månaden och den här månaden lite och det är att ladda ner appen one million babies och sätta in graviditeten redan. Så ser jag hur dagarna tickar på där. Blir väl kanske lite att låtsas som att man redan är gravid, men blir jag gravid den här månaden så räknas jag ju som det redan 😂 Lite knäpp får man ju vara i denna karusell. Det hjälpte mig att vända när mensen kom för, att lägga in den ?nya? graviditeten istället för att fastna i att det inte blev något. Haha, förstår ju hur sjukt det låter nu när jag skriver det men men. Tror dock den lilla hjälpen är ganska provisorisk om det fortsätter med misslyckade försök.

Min största hjälp att motivera är att vara med i de här trådarna faktiskt och få prata med folk som är i samma situation. Ensamheten tycker jag är värst just nu annars. Har pratat mycket med min syster innan, men nu märker jag hur hon tröttnar (även om hon verkligen försöker att inte visa det så). Och min bästa vän berättade här om dagen att hon är gravid igen, vilket också förstärker min ensamhetskänsla lite.

Annars är det nog bara det att längtan är sååå stor. Försöker tänka på hur det kommer vara att hålla bebis i famnen, hur alla tårar och all besvikelse kommer vara värt det. Att varje dag är en dag närmare det.

Hoppas den här månaden är vår allas ❤️

Det är faktiskt lite större chans att bli gravid på våren ☀️ 

Det som hjälpte mig med första barnet var att veta att jag hade klarat mig igenom så många negativa test och mens innan, varför skulle jag inte klara en gång till. Fördelen när man försöker för första barnet är att man kan få hjälp och stöd efter ett år (tidigare om man är över 35) och då blev det att det åtminstone blev närmare hela tiden. Att nu hade vi bara x antal försök att ta oss igenom på egen hand osv. 

Men för mig hjälpte det också att inte kolla vad bf skulle bli, inte räkna efter när vi skulle vara i andra trinestern osv. 

Och oavsett strategi så KLARAR man att fortsätta, även om man bryter ihop i mellan så plckoar man ihop sig och fortsätter. Varje månad av mens är värt det tillslut, och allt är en del av vägen. vi förlora en graviditet i vecka 12 på vägen till vår bebis och nu i efterhand skulle jag inte ändra en sak, för annars hade vi inte fått just vår son 🙏❤️

• Valentines

Fick idag äntligen tillbaka min mens efter min MA i februari så hoppar in i listan tillsammans med er andra och hoppas att det blir vår månad ❤️

28/3 - Omega3
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

• Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-03-18 18:37:23 följande:

Heeej alla{#emotions_dlg.flower}
    Tog en paus, men är tillbaka lite då och då. Blev nyfiken på hur det gått för alla. Har inte varit här sedan någon gång i januari. 

Jag vill så gärna skriva in mig i listan här, men får avvakta. Har ingen aning när min mens dyker upp. Kopplade för några dagar sedan att den inte kommit än. Men nu är den 17 dagar sen. Har heller inga symtom på något, därför har jag heller inte testat med något test utan tiden får utvisa helt enkelt. 

Börjar fundera på om jag är i klimakteriet. Har nattliga svettningar, klåda i underliv osv. Det har jag haft ett ganska bra tag nu. Men är bara 33 år gammal. Men tydligen går det. Blev rekommenderad att gå till en gynekolog för att kolla om jag har ägg kvar. Men kan man verkligen bara ringa en gynekolog och säga: Hej, kan jag komma på ultraljud, jag vill se om jag har ägg kvar?

känner mig lite kluven faktiskt. 

Jag skriver i listan ändå. 

28/3 - Omega3
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

Välkommen tillbaka! 

Det är ju bara skriva på 1177 eller ringa och boka tid, tycker jag du ska göra asap! Är det lång väntetid kan du ju även beställa blodprov privat via testmottagningen.se så länge, det är supersmidigt och du kan välja ut enstaka prover eller paket :) Kan du kolla FSH och AMH och kanske sköldkörtelhormoner. 

• Anonym (Lily96)

Jag upplever det som dig- att det är nedslående varje gång man får negativt och/eller när mensen kommer.

De senaste månaderna har jag levt i veckointervaller. Mens- ägglossning. Ägglossning till mens. Nedräkning till varje delmoment i cykeln. Enorm längtan, hopp och besvikelse. Det hjälpte mig då, men är ohållbart för mig i längden. Tar för mycket på psyket, lusten och livskvalitén. 

Försöker hålla ett sundare förhållningssätt. Bara testa ÄL och inte räkna DPO, logga symptom eller testa i förtid- även om det är det enda jag VILL göra😅
    Gillar dock att läsa om andras DPO symptom ect hehe🤓

Försöker göra sunda livsval generellt och inte tänka att det ska vara kopplat till graviditet(slutade dricka kaffe när vi började försöka, nu dricka måttligt). Försöker se saker ur ett bredare perspektiv och inte tänka på vilken månad bebis kanske kommer, blir så knäckt annars. 

Mitt bästa tips för motivation är alltså att hitta ett förhållningssätt som fungerar för en själv. Som förebygger och minimerar besvikelsen. Höj livskvaliteten ytterligare, mer glädje och lyckohormoner. Gör saker som får en att må bra. Tro på ödet (även om ödet behöver hjälp på traven ibland) ❤️

• Anonym (Ardna)

Börjar ge upp på ägglossning, hade verkligen hoppats den skulle komma tidigare denna månaden. Förra månaden hade jag äl cd 26 och testen började öka så smått cd 24. Idag är jag på cd 24 och de är lika svaga som hela månaden tidigare 😫
    Jag förstår att den fortfarande kan komma men börjar misströsta. 

Svar på tråden BIM April 2025