• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Enlite sladdis

Nu är alla symptom på ägglossning här. MEN Clearblues gubbe blinkar bara. Är dock första månaden med dessa test så kanske att den kommer.  Vill så gärna bli gravid nu!

• Elisand
    Siripiri skrev 2025-03-24 17:49:26 följande:
    Ser ju lite ut som att det var i förrgår eller igår om jag tolkar den blåa linjen rätt 😊 

Såhär ser min ut, ägglossade i fredags, 21a 
    Ja, tänkte mest för att det inte ökade så mycket mellan 22 och 23/3, men att det gick över hur tempen varit längs cykeln imorse och därför ägglossning igår? Men måste väl ändå vänta 2 dagar till med högre temp för att bekräfta. Är första månaden jag fått till tempningen så är ny. Förra månaden fick jag feber precis kring ägglossning :(
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-03-24 19:55:32 följande:
    Ja, tänkte mest för att det inte ökade så mycket mellan 22 och 23/3, men att det gick över hur tempen varit längs cykeln imorse och därför ägglossning igår? Men måste väl ändå vänta 2 dagar till med högre temp för att bekräfta. Är första månaden jag fått till tempningen så är ny. Förra månaden fick jag feber precis kring ägglossning :(

Behöver ju inte ske ett jätte hopp, iallafall inte under dem månaderna jag tempade i höstas och vad jag sett på många andras charts☺️ Får du en dipp vid 4 dagar efter ÄL är det också vanligt av vad jag fått uppfattning av efter ha vart i dessa BIM-trådar ett tag nu! 

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-03-24 19:55:32 följande:

Jag tror inte premom räknar med tempen utan bara finns möjlighet att lägga in den. Tror den utgår från lh testens peak när den sätter ut ägglossning. 

Fertility friend använder alla dina data, lh test, flytningar och tempen, med huvudvikt på tempen. Den går att ställa på opk också så att den gör som premom och sätter ut efter lh test. Jag älskar fertility friends app, men använder också premom för att läsa tester. 

• Anonym (Silence)
    Lägger till mig. Hade ÄL 18/3 enligt tempen. 

BIM
    - Lista:
    31/3 - Nanathalie 
    1/4 Silence 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 
  • Elisand

Efter dagens temp har premom-appen bekräftat att äl var 23/3 och jag gissar att fertility friend kan bekräfta efter imorgon om tempen är hög då också.

Ett litet dilemma jag har (jättetöntigt egentligen jag vet..). Jag fyller år nästa vecka på äl+10. Det skulle ju vara den bästa födelsedagspresenten att plussa på sin födelsedag, men kanske är lite risky att testa då? Om det är negativt kommer jag antagligen bli väldigt besviken och är väl fortfarande lite osäkert om det kan visa något. Har bara test hemma som mäter 25mIU, så kanske borde unna mig själv att köpa ett testa-tidigt-test i så fall? 

• elliibellii
    Elisand skrev 2025-03-25 19:35:59 följande:

Efter dagens temp har premom-appen bekräftat att äl var 23/3 och jag gissar att fertility friend kan bekräfta efter imorgon om tempen är hög då också.

Ett litet dilemma jag har (jättetöntigt egentligen jag vet..). Jag fyller år nästa vecka på äl+10. Det skulle ju vara den bästa födelsedagspresenten att plussa på sin födelsedag, men kanske är lite risky att testa då? Om det är negativt kommer jag antagligen bli väldigt besviken och är väl fortfarande lite osäkert om det kan visa något. Har bara test hemma som mäter 25mIU, så kanske borde unna mig själv att köpa ett testa-tidigt-test i så fall? 

Åh det hade ju verkligen varit bästa presenten ❤️
    Inte ett dugg töntigt 😊

Du kan ju alltid köpa ett testa-tidigt så du har, känner du att du inte vågar chansa att bli besviken på din födelsedag kan du ju testa dagen efter 🌸
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-03-25 19:35:59 följande:

Håller tummarna! Vi har samma äl dag 🙃

Som du redan fått tips om kan du köpa ett test och göra som du könner för då. Det är ju tidigt fortfarande så kanske kan det kännas mer ok om det inte skulle visa något då än om det varit äl+14 tex. Håller tummarna att du får världens bästa födelsedagspresent även om du skulle ta det någon dag efter själva födelsedagen 🙏
  • Enlite sladdis

Suck . Ännu en dag med blinkande gubbe nu. Känns dock som att äl redan varit men att testen missade den. Blir sååå frustrerad

• Elisand
    elliibellii skrev 2025-03-26 02:01:06 följande:
    Åh det hade ju verkligen varit bästa presenten ❤️
    Inte ett dugg töntigt 😊

Du kan ju alltid köpa ett testa-tidigt så du har, känner du att du inte vågar chansa att bli besviken på din födelsedag kan du ju testa dagen efter 🌸
    Tack!! Bra tips! Jag gör nog så.
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-26 04:56:42 följande:
    Håller tummarna! Vi har samma äl dag 🙃

Som du redan fått tips om kan du köpa ett test och göra som du könner för då. Det är ju tidigt fortfarande så kanske kan det kännas mer ok om det inte skulle visa något då än om det varit äl+14 tex. Håller tummarna att du får världens bästa födelsedagspresent även om du skulle ta det någon dag efter själva födelsedagen 🙏
    Sant!! Har du nån plan på när du tänker börja testa eller inväntar du bim? 😇
Svar på tråden BIM April 2025