mothertotwo skrev 2025-03-26 19:14:52 följande:
Annpor skrev 2025-03-26 17:36:00 följande:
Förstår frustrationen! Sist hade jag en cykel på 50 dagar innan nästa cykel började. Så frustrerande när det enda man vill är att bli gravid så så ska cykeln strula!
Hur har din cykel varit tidigare? För mig har den alltid varit mellan 32-34 dagar, men sen efter graviditet ifjol så är den lite mer oregelbunden.
Jag har fått Provera utskrivet och även Primolut, men har inte använt mig fullt ut av dessa än pga att jag fått biverkningar, extrem acne och nedstämdhet?.
Hoppas nu att min cykel ska ?rätta till sig? snart på egen hand, annars kommer jag kanske behöva prova dom ändå i denna cykel, trots biverkningar? Så kluven! Hoppas du får hjälp du också, och att du inte behöver få biverkningar ❤️
Svarar på er båda samtidigt :)
Har haft lång cykel förr, men det är inget som händer speciellt ofta och inte över 40 dagar. Får väl i alla fall räkna på 4 dagar till. Men tycker det är jätte märkligt att den inte kommer. Jag har t.o.m. slutat röka. Jag är inte rökare längre och inga hjälpmedel har behövts. Varit fri i två månader. Kanske detta som gör att man inte fått sin mens.
Sist jag var hos gyn gjorde dem ingenting. Men då var jag inte så här långt i menscykeln utan mens. Jag ska höra med gyn om dem kan skriva ut något. Är samtidigt lite nojjig i att att jag eventuellt kan befinna mig i klimakteriet hehe. Men nä, nu ska jag inte tänka på det.
Mina senaste menscyklar har sett ut så här:
30, 37, 35, 32, 31, 42, 31, 53, 37, 28, 50, 30, 26
När jag var hos läkaren och hade äl dag 25 pratade hon redan där att eventuellt stimulera ägglossning om det inte rättade sig självt. Hoppas du hittar en lösning 🙏
Tror inte du ska oroa dig för klimakteriet. Då tror jag cyklerna blir korta istället. Men kanske kan du ha något pcos liknande som gör att cykeln drar iväg ibland. Men det löser de ju ofta med stimulering och man ofta har gott om ägg istället 🙃
Hoppas de löser det, jag tyvker det är jobbigt om mina cykler ska vara 40-45 dagar, då hinner man ju inte ens tio försök på ett år 🙄