• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Rhea

Och då var ÄL över för denna gång...

Vi fick bara till det en gång och nu är jag sur på mannen för att han planerade så dåligt. Har jag rätt att vara sur?? Finns det hopp med bara en gång i bagaget?

Är så besviken!!

• Anonym (Ardna)
    Rhea skrev 2025-03-19 18:01:16 följande:

Vi fick bara till det en gång och nu är jag sur på mannen för att han planerade så dåligt. Har jag rätt att vara sur?? Finns det hopp med bara en gång i bagaget?

Är så besviken!!

Klart det finns en chans! håller tummarna att det var just den dansen som behövdes 🙏🤞
  • Anonym (Lily96)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-19 13:59:17 följande:

Börjar ge upp på ägglossning, hade verkligen hoppats den skulle komma tidigare denna månaden. Förra månaden hade jag äl cd 26 och testen började öka så smått cd 24. Idag är jag på cd 24 och de är lika svaga som hela månaden tidigare 😫
    Jag förstår att den fortfarande kan komma men börjar misströsta. 

Segt att vänta in ÄL så många dagar, jag hade blivit tokig. Hur lång cykel har du vanligtvis? 😊

Är så besviken!!

En omgång kan mycket väl räcka! Min svägerska blev gravid på första dejten. Vem vet, kanske det är er tur nu? 
    Meeeen jag förstår att du är besviken, man vill ju maxa ALLA chanser! Jag hade också blivit sur hehe🤭

Jag är också lite besviken? Så typiskt att åka på influensa när man är som mest fertil... Men jag är tacksam att min kille ville ligga ändå haha. 3 gr fick vi iallafall till det så hoppas hoppas hoppas att det blir något och att inte bacillerna hindrar kroppen🤞🏻

• Anonym (Ardna)
    Anonym (Lily96) skrev 2025-03-19 18:55:40 följande:
    Segt att vänta in ÄL så många dagar, jag hade blivit tokig. Hur lång cykel har du vanligtvis? 😊

Är så besviken!!

En omgång kan mycket väl räcka! Min svägerska blev gravid på första dejten. Vem vet, kanske det är er tur nu? 
    Meeeen jag förstår att du är besviken, man vill ju maxa ALLA chanser! Jag hade också blivit sur hehe🤭

Jag är också lite besviken? Så typiskt att åka på influensa när man är som mest fertil... Men jag är tacksam att min kille ville ligga ändå haha. 3 gr fick vi iallafall till det så hoppas hoppas hoppas att det blir något och att inte bacillerna hindrar kroppen🤞🏻

Mina cykler kunde dra iväg såhär innan jag blev gravid med vårt barn men ägglossningen höll sig oftast cd 14-18. Nu är jag bara på andra cykeln efter att mensen kom tillbaka efter graviditeten, så egentligen inget konstigt att cyklerna är lite off. Men ändå stressande om detta är det nya normala. Även om jag inte räknat med ägglossning cd 14 denna månaden så hade jag hoppats på någon dag tidigare än förra månaden. 

Influensa behlver Inte ställa till det. Men var noga med att mata mannen med febernedsättande så inte spermierna blir för varma. 
  • Enlite sladdis

Härligt att läsa ändå hur vi alla kämpar på.

Jag kunde inte hållas mig så var och köpte ägglossningstest idag. Tog ett ikväll bara för att se hur de fungerade och tom cirkel.

Innan mitt ma så var allt som en klocka. Dag 14 ägglossning. Dag 28 mens. Men detta är ju första riktiga efter ma i januari. Så vi får se. Dag 11 idag

• Rhea
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-19 18:19:59 följande:
    Klart det finns en chans! håller tummarna att det var just den dansen som behövdes 🙏🤞
    Hoppas!!! Tack ❤️❤️
    Anonym (Lily96) skrev 2025-03-19 18:55:40 följande:

Haha skönt att höra att man inte är orimlig! Ja jag hoppas verkligen att det räckte. Ja egentligen är det bara en gång som krävs haha

Men gud vad bra jobbat ändå med influensa och allt!! Håller tummarna för er! 

Vad spännande, nu börjar den långa väntan till BIM. Hoppas att vi båda får plus trots halvbra förutsättningar!

• elliibellii
    Hellu på er kämpar!{#emotions_dlg.flower}

Är gift, både jag och min man är båda 31, inga barn sedan tidigare, inleder försök nr 9 om 1,5v ungefär, men vill gärna vara med och se hur det går för er andra tills dess Skäms

BIM - Lista:
    28/3 - Omega3
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    19/4 - elliibellii
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 
  • Anonym (Ardna)

Håller tummarna för er som är vid äl, snart väntar ni för att testa 🤞

Jag börjar misströsta, testen är fortfarande svaga på cd 26. Förra månaden hade jag äl cd 26.
    Hoppas äl kommer och tom en mens efter om det ska behövas, hellre det än en bortfallsblödning. 

Svar på tråden BIM April 2025