Anonym (Ardna) skrev 2025-03-14 17:54:09 följande:
Har velat så mycket fram och tillbaks om vi ska försöka den kommande ägglossningen (om den kommer, cd19 utan ökning på lh test).
Förra månaden fick jag mens på 6 dpo. Tror jag ägglossade då Apple Watch var rekordhög 2dpo. Men ändå inte helt säker.
Trots att jag aldrig trodde jag skulle tempa igen, bestämde jag mig idag för att börja igen. Så hinner jag få några mätningar innan positivt lh test, så kanske vi försöker ändå.
Har fått lutinus utskrivet som jag känner att jag måste ta om det finns en chans att vi får ett ägg på groning. Men är livrädd att ta det för tidigt och riskera utomhavandeskap, därför jag vill tempa och se att jag faktiskt haft ägglossning innan jag börjar ta lutinus.
Vi kom väl fram till att även om vi vöntar till bf januari kan det bli födelsedag på julafton. Och vad är ens chansen att det skulle ta sig på första försöket när både vårt ma och sonen tog ett år att få till?
Vad drygt att cykeln strular, mens 6 dpo är ju inte drömlaget. Har också en cykel som strular men för mig är det mer att den är så väldigt lång. Vad är Lutinus bra för?
Vi resonerade likadant kring bf, men för oss kändes det mest dumt att inte försöka under denna månad OM det nu skulle bli en graviditet med perfekta förutsättningar, och så har man inte ens försökt för att det var ?fel månad?. Så vi försöker, trots att det blir en Decenter bebis i så fall. ❄️