• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Rhea

Hej hej igen!

Har varit med sen januaritråden, men det här blir vårt tredje försök för att jag har haft väldigt långa oregelbundna cykler. (PCO)

Är 34 år och min partner 42, vi har inga barn sen tidigare.

Hoppas att vi får många plus den hör månaden ❤️ har en bra känsla!!

BIM-lista

5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri

• Berriesweet
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 21:13:33 följande:

Jag tror det som funkade för oss sist var att det var meningen det skulle bli då 🙏 
    Men började med conceive plus fertility support tre månader innan så vem vet. Tog också q10 och gör nu också. 
    Jag älskar sånt som rödbetsjuice, helt oskyldigt men inget att förlora på 🙃 Jag är extremt rädd för naturläkemedel då jag tycker man läser lika ofta att de slår fel som rätt. 

Men rödbetsjuice och äta bra skadar ju aldrig! Jag gjorde  också seed cycling och var/ är noggrann med mitt blodsocker. Började vara noga med att ta med mellanmål till jobbet. Slutade helt med kaffe och drog ner på socker. Såg till att röra på mig men slutade springa (tror det var onödigt att sluta med, men vi hade försökt länge och haft ett ma så vågade inte och då försvann nöjet med att springa).

Testade bisolvon några cykler men är tveksam. Jag har inte heller tydligt äggviteflytningar men i samband med utrednin så var jar precis på äl och fick beröm för att de fanns där inne vid ultraljudsyundersökningen. Sp trots att man inte ser dem kan de finnas på rätt ställe. 

Mitt senaste experiment nu när jag ska stabilisera cykeln är vinäger i samband med måltid, det ska minska svängningen i blodsockret. Det är faktiskt bättre än rödbetsjuice i smaken😅

Fint ändå det du skrev om att det var meningen att ni skulle få barn då, det är nog det jag oftast lutar mig tillbaka mot. Det som händer är det som ska hända ❤️

Så kul att höra allt du testat, och vad betryggande att det förmodligen finns mer ägglossningsflytningar där inne! 

Åh håller tummarna att vinägern ska göra susen 😍🤞🏼

• Anonym (Omega3)

Hej på er ❤️

Jag håller tummarna för er i tråden! Snart är det vår tur 🤗

Jag hoppar in även om jag har BIM 28/3, hoppas det är okej Jag är 32 och min sambo 29. vi har försökt sedan i juli 2024 och blev gravida i december med Letrozol pga misstänkt PCOS men fick tyvärr missfall i januari. Jag har haft en mens i februari och hoppade då på Letrozol. Gjorde follikelkoll 4/3 och hade då en ledande äggblåsa på 15mm. Fick ägglossning för en dag sedan som kändes kraftig så hoppas Letrozolen gör underverk och att det blir något. 

Vilken resa det här är, jag hoppas vi alla får vårt efterlängtade plus och att det leder till en frisk bebis. Kram! 

28/3 - Omega3
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri

• Anonym (Ardna)
    Berriesweet skrev 2025-03-12 21:24:18 följande:

Fint ändå det du skrev om att det var meningen att ni skulle få barn då, det är nog det jag oftast lutar mig tillbaka mot. Det som händer är det som ska hända ❤️

Så kul att höra allt du testat, och vad betryggande att det förmodligen finns mer ägglossningsflytningar där inne! 

Åh håller tummarna att vinägern ska göra susen 😍🤞🏼

Jo men det är verkligen så, väntan är för att just er bebis ska bli ❤️ 
    Jag var också orolig för att jag inte hade tydligt synliga flytningar så verkligen skönt att de ändå kan finnas där de behövs ☺️

Håller tummarna att ni inte har så lång väntan kvar 😍🙏

Jag läste faktiskt i min bok it starts with the egg och där stod också om vinäger, så ska testa och se om det kan hjälpa min ägglossNing att komma lite tidigare och få längre lutealfas 🙃
  • Enlite sladdis

Här är äntligen mensen slut! Känns så skönt att kunna ta nya tag efter mitt MA i januari.

Men de är såå lång väntan. Ni som kör äl test, vilket test kör ni? Jag har tempat de andra gångerna jag försökt bli gravid, men är ingen ide nu. Har en bonusson som gör morgon mellan 4-6 på morgonen så går inte att få samma tid.

• Elisand
    Enlite sladdis skrev 2025-03-13 14:42:11 följande:

Här är äntligen mensen slut! Känns så skönt att kunna ta nya tag efter mitt MA i januari.

Men de är såå lång väntan. Ni som kör äl test, vilket test kör ni? Jag har tempat de andra gångerna jag försökt bli gravid, men är ingen ide nu. Har en bonusson som gör morgon mellan 4-6 på morgonen så går inte att få samma tid.

Jag har kört test från gravidkollen förra månaden och har kvar till den här månaden också. Appen premom är ju guld för man kan ta bild på testerna och följa progressionen där!
  • Anonym (Ardna)

Har velat så mycket fram och tillbaks om vi ska försöka den kommande ägglossningen (om den kommer, cd19 utan ökning på lh test). 

Förra månaden fick jag mens på 6 dpo. Tror jag ägglossade då Apple Watch var rekordhög 2dpo. Men ändå inte helt säker. 

Trots att jag aldrig trodde jag skulle tempa igen, bestämde jag mig idag för att börja igen. Så hinner jag få några mätningar innan positivt lh test, så kanske vi försöker ändå. 

Har fått lutinus utskrivet som jag känner att jag måste ta om det finns en chans att vi får ett ägg på groning. Men är livrädd att ta det för tidigt och riskera utomhavandeskap, därför jag vill tempa och se att jag faktiskt haft ägglossning innan jag börjar ta lutinus. 

Vi kom väl fram till att även om vi vöntar till bf januari kan det bli födelsedag på julafton. Och vad är ens chansen att det skulle ta sig på första försöket när både vårt ma och sonen tog ett år att få till? 

• Annpor
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-14 17:54:09 följande:

Har velat så mycket fram och tillbaks om vi ska försöka den kommande ägglossningen (om den kommer, cd19 utan ökning på lh test). 

Förra månaden fick jag mens på 6 dpo. Tror jag ägglossade då Apple Watch var rekordhög 2dpo. Men ändå inte helt säker. 

Trots att jag aldrig trodde jag skulle tempa igen, bestämde jag mig idag för att börja igen. Så hinner jag få några mätningar innan positivt lh test, så kanske vi försöker ändå. 

Har fått lutinus utskrivet som jag känner att jag måste ta om det finns en chans att vi får ett ägg på groning. Men är livrädd att ta det för tidigt och riskera utomhavandeskap, därför jag vill tempa och se att jag faktiskt haft ägglossning innan jag börjar ta lutinus. 

Vi kom väl fram till att även om vi vöntar till bf januari kan det bli födelsedag på julafton. Och vad är ens chansen att det skulle ta sig på första försöket när både vårt ma och sonen tog ett år att få till? 

Vad drygt att cykeln strular, mens 6 dpo är ju inte drömlaget. Har också en cykel som strular men för mig är det mer att den är så väldigt lång. Vad är Lutinus bra för?

Vi resonerade likadant kring bf, men för oss kändes det mest dumt att inte försöka under denna månad OM det nu skulle bli en graviditet med perfekta förutsättningar, och så har man inte ens försökt för att det var ?fel månad?. Så vi försöker, trots att det blir en Decenter bebis i så fall. ❄️ 
  • Annpor

Fick Primolut utskrivet idag för att ta x2 dag som ska ge mer regelbunden cykel (28-30 dagar) istället för nu på uppemot 48 dagar. Någon som provat detta? 

• Anonym (Ardna)
    Annpor skrev 2025-03-14 21:09:45 följande:
    Vad drygt att cykeln strular, mens 6 dpo är ju inte drömlaget. Har också en cykel som strular men för mig är det mer att den är så väldigt lång. Vad är Lutinus bra för?

Vi resonerade likadant kring bf, men för oss kändes det mest dumt att inte försöka under denna månad OM det nu skulle bli en graviditet med perfekta förutsättningar, och så har man inte ens försökt för att det var ?fel månad?. Så vi försöker, trots att det blir en Decenter bebis i så fall. ❄️ 

Ja kändes inte som drömmen ne 😅 men har precis fått tillbaka cykeln efter första barnet, så hoppas det ska rätta till sig. Lutinus ska hjälpa kroppen att hålla progesterinet uppe så att mensen inte kommer lika snabbt efter ägglossning. Hade lågt nör vi gjorde utredning innan första barnet också, så fick utskrivet direkt nu. 

Hoppas din cykel ska rätta till sig med primolut. Precis, man vill inte tänka efteråt att tänk om det hade varit så det funkat. Jag är född fyra veckor innan julafton och kan inte tänka mig att det skulle vara värre att vara född en vecka innan. Men vill helst inte julafton 😅

Svar på tråden BIM April 2025