• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Siripiri

Tog detta igår för har känns som att jag är i ÄL-träsket pga typ hoppade på mannen i förrgår 😂 skönt att den kom igång fort efter avslutandet av p-piller. Men vi ska inte försöka denna gången utan nästa ÄL blir i mitten på april efter jag vart hos gyn, hoppas på att få spola igenom den äggledaren jag har kvar😊 Idag har jag äl-smärtor på ^ rätt ^ sida med, inte på den borttagna så känns som kroppen vet att jag saknar äggledaren på höger för ägglossar typ aldrig på vänster annars. 

• Anonym (Lily96)
    elliibellii skrev 2025-03-22 02:19:49 följande:

Vilket märke/typ på ÄL-test har funkat bäst för er?
    Vad har varit mest pålitligt? 🌸

Jag kör med Clearblue Advanced digital. Har bara använt mig av dom så har inget att jämföra med. Tycker ändå att ÄL- symptom stämmer bra med glad gubbe så tror ändå att den är pålitlig 😊
  • Anonym (Ardna)

Cd 28 hände det äntligen! 😍 de började bli aningen starkare igår och på morgonen idag var de positiva 🥳
    Återstår att se om vi lyckas med någon mer babydance då vi är krasslig. Men jag är lycklig över positivt lh test iallafall 😍
  • Nanathalie
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-23 11:34:26 följande:
    Cd 28 hände det äntligen! 😍 de började bli aningen starkare igår och på morgonen idag var de positiva 🥳
    Återstår att se om vi lyckas med någon mer babydance då vi är krasslig. Men jag är lycklig över positivt lh test iallafall 😍
    Wooop! Äntligen 😀 
  • Elisand

Ni som testar med test och temp, hur snabbt efter positivt äl-test brukar ni kunna märka äl på tempen också? Fick positivt i förrgår men tempen var fortfarande låg imorse.

• Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-03-23 17:49:19 följande:

Ni som testar med test och temp, hur snabbt efter positivt äl-test brukar ni kunna märka äl på tempen också? Fick positivt i förrgår men tempen var fortfarande låg imorse.

Lite olika men har oftast haft ägglossning två dagar efter första positiva och då höjning på den tredje dagen efter. Men oftast har jag peak på dag två av testerna och tror jag ägglossar inom ett dygn från peak. Håller tummarna för ökning imorgon. 

Jag har så svårt att sova när jag tempar, drömmer flera gånger att jag vaknar och ser att klockan är rätt tid och drömmer ihop att tempen var ditt eller datt. Så verkligt att när jag vaknar på riktigt så tror jag redan att jag har tempar 😂

• Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-23 18:39:12 följande:

Lite olika men har oftast haft ägglossning två dagar efter första positiva och då höjning på den tredje dagen efter. Men oftast har jag peak på dag två av testerna och tror jag ägglossar inom ett dygn från peak. Håller tummarna för ökning imorgon. 

Jag har så svårt att sova när jag tempar, drömmer flera gånger att jag vaknar och ser att klockan är rätt tid och drömmer ihop att tempen var ditt eller datt. Så verkligt att när jag vaknar på riktigt så tror jag redan att jag har tempar 😂

Okej, tack! Jaa, hoppas. Börjar bli så trött på babymaking den här månaden, haha.. Och min man också för den delen. Tänkte igår att vad mycket jag längtar tills att sex bara är för lust och kul igen. Hoppas det kommer en sån tid tillbaka :o
  • Nanathalie
    Elisand skrev 2025-03-23 17:49:19 följande:

Inom 1-3 dygn. Vanligtvis kommer tempen snabbt, typ 1 dag efter. Denna gången 3 dagar efter, dock hade jag 3 dagars peak så kanske var därför. Håll i håll ut❤️
  • Anonym (Omega3)

Då fick jag min mens, vilket vad väntat efter flera negativa graviditetstester. Min kropp känns fortfarande inte bra efter missfall i januari. Imorgon blir det att ringa läkaren för ökning av min Letrozoldos som inte gav tillräckligt bra effekt förra månaden. 

Usch alltså, vilken resa det här är med att skaffa barn. Så många gånger jag vill ge upp. Just nu känns det mörkt för mig, inte så positivt betingat men jag kämpar på och tycker det är så skönt att möta andra här som kämpar med samma sak <3

Ändrar datum mitt namn i BIM listan:

BIM - Lista:
    31/3 - Nanathalie 
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

• Anonym (Ardna)
    Nanathalie skrev 2025-03-23 19:32:33 följande:
    Inom 1-3 dygn. Vanligtvis kommer tempen snabbt, typ 1 dag efter. Denna gången 3 dagar efter, dock hade jag 3 dagars peak så kanske var därför. Håll i håll ut❤️
    Har du verkligen peak i tre dagar eller positivt i tre dagar? Kanske kan du utlösa från den tiden som testen är allra starkast (peak) hur långt efter ägglossning kommer? 🥰
Svar på tråden BIM April 2025