• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Berriesweet
    Anonym (Anonym) skrev 2025-03-11 13:56:34 följande:

Hej! Ville bara kolla med er om ni kan ana en skugga. Är alldeles för tidig och vet att jag bör vänta ett par dagar till innan jag testar. Men har en känlsa att jag är gravid ink att jag har haft molvärkar nån vecka efter ägglossning vilket aldrig hänt innan! Har tagit Clear blue ultra tidigt förut och har varit helt blankt när jag inre varit gravid. Tacksam för svar!
    Jag ser definitivt en skugga! Ser lovande ut 😍
  • Anonym (Anonym)

Får hålla tummarna! Tack för ditt svar☺️☺️

• Berriesweet

Fick mens idag vilket känns skönt då jag visste att den var påväg pga temperaturdipp och negativa test. Dock har jag en så extrem mensvärk och ett väldigt heavy flow så det känns ändå extra ledsamt på något sätt, väldigt påtagligt att det liksom inte gick denna gången heller. 

Jag tror att ägget befruktades denna cykeln, men inte riktigt fäste sig och därmed blödde jag ut det via mellanblödningar från ÄL + 6 fram tills idag, har alltså blött halva lutealfasen vilket aldrig skett tidigare.

Vet att mellanblödningar kan bero på progesteronbrist men har kollat det via blodprov och det är inget jag har. 

Saker jag ska testa denna cykel som skiljer från förgående: 

- Fertilitetsglidmedel, läst väldigt bra recensioner 
    - Concieve plus vitaminer 
    - Rödbetsjuice från ÄL+ 4 till 10 (ska hjälpa med implantation) 
    - Inget koffein 

Vet att ovan kan låta som hokus pokus men vad gör man inte 😂

• Elisand
    Berriesweet skrev 2025-03-11 14:18:53 följande:

Fick mens idag vilket känns skönt då jag visste att den var påväg pga temperaturdipp och negativa test. Dock har jag en så extrem mensvärk och ett väldigt heavy flow så det känns ändå extra ledsamt på något sätt, väldigt påtagligt att det liksom inte gick denna gången heller. 

Jag tror att ägget befruktades denna cykeln, men inte riktigt fäste sig och därmed blödde jag ut det via mellanblödningar från ÄL + 6 fram tills idag, har alltså blött halva lutealfasen vilket aldrig skett tidigare.

Vet att mellanblödningar kan bero på progesteronbrist men har kollat det via blodprov och det är inget jag har. 

- Inget koffein 

Oj, aldrig hört det med rödbetsjuice. Kanske ska testa haha :)
  • Annpor
    Elisand skrev 2025-03-11 14:31:36 följande:
    Oj, aldrig hört det med rödbetsjuice. Kanske ska testa haha :)
    Spännande ändå med lite olika ?kurer. Själv försöker jag leva på som vanligt, äta regelbundet och varierat. Äter Folsyra och Omega 3 men inget annat. Funderar över det här med kaffe, hur har ni andra gjort med det? Någon som helt uteslutit som har bra erfarenheter av det? 🤗
  • Anonym (Ardna)
    Berriesweet skrev 2025-03-11 14:18:53 följande:

- Inget koffein 

Conceive plus fertility support var en vinnare för oss med sonen 🥳 
    Även testat deras glidmedel men det var inte inblandat när sonen blev till då den ägglossningen överraskade oss 😅 
    Drack rödbetsjuice när vi försökte med första och gud vad jag kände att jag förtjänade ett plus 😂 så hemskt 😂 Gick över till extra c vitamin i lutealfasen istället och tror jag lyckades få en extra dag lutealfas både på rödbetsjuice och c vitamin men c vitamin var inte lika plågsamt 😅
    Vi fick plus efter ett halvår utan koffein och jag kommer inte börja igen förrän jag är klar med barn och amning. Men Gud vad jag saknar en kopp kaffe 😍
  • Anonym (Ardna)

Jag tänkte följa tråden med största förhoppning på att min lutealfas ska rätta till sig själv innan vi börjar försöka med bim maj. Hade 6 dagars lutealfas sist och ska se hir kroppen beter sig innan vi ska börja med lutinus som jag fått recept på 🙏  

Hoppas det ska regna plus och fina julklappar 😍🙏

• Berriesweet
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-11 17:53:26 följande:
    Conceive plus fertility support var en vinnare för oss med sonen 🥳 
    Även testat deras glidmedel men det var inte inblandat när sonen blev till då den ägglossningen överraskade oss 😅 
    Drack rödbetsjuice när vi försökte med första och gud vad jag kände att jag förtjänade ett plus 😂 så hemskt 😂 Gick över till extra c vitamin i lutealfasen istället och tror jag lyckades få en extra dag lutealfas både på rödbetsjuice och c vitamin men c vitamin var inte lika plågsamt 😅
    Vi fick plus efter ett halvår utan koffein och jag kommer inte börja igen förrän jag är klar med barn och amning. Men Gud vad jag saknar en kopp kaffe 😍

Men gud vad kul att höra att du också har bra erfarenhet av concieve plus! 😍 Sitter och läser lite på amerikanska forum men inte hört så mycket om det i Sverige så känns ännu mer spännande nu! Angående glidmedlet så får jag inte överdrivet mycket ägglossningsflytningar så jag hoppas att det kanske kan hjälpa till spermierna lite på traven, sett att det fungerat för många 🤞🏼Om du har fler tips på vad som kanske funkade bra för dig senast du blev gravid så skriv gärna!

Haha rödbetesjuicen kommer vara plågsam, men vill verkligen testa efter allt jag läst 😂 Det hjälper verkligen mentalt för mig att man gör något annorlunda varje cykel. Tror det hjälper mer psykiskt än fysiskt om jag ska vara ärlig. Jag hade skrattat åt mig själv om jag för tre månader sedan fick reda på att jag skulle börja tvinga i mig själv rödbetsjuice för att ev öka inplantation 😂 men nu kan jag liksom tänka mig att testa allt så länge det inte skadar. Jag äter såklart normal kost och tränar regelbundet förövrigt :)

Hoppas att din lutealfas förblir normallängd nu så att du kan få ditt plus i maj 😍 håller tummarna för oss! 

• Anonym (Ardna)
    Berriesweet skrev 2025-03-11 19:12:00 följande:

Men gud vad kul att höra att du också har bra erfarenhet av concieve plus! 😍 Sitter och läser lite på amerikanska forum men inte hört så mycket om det i Sverige så känns ännu mer spännande nu! Angående glidmedlet så får jag inte överdrivet mycket ägglossningsflytningar så jag hoppas att det kanske kan hjälpa till spermierna lite på traven, sett att det fungerat för många 🤞🏼Om du har fler tips på vad som kanske funkade bra för dig senast du blev gravid så skriv gärna!

Haha rödbetesjuicen kommer vara plågsam, men vill verkligen testa efter allt jag läst 😂 Det hjälper verkligen mentalt för mig att man gör något annorlunda varje cykel. Tror det hjälper mer psykiskt än fysiskt om jag ska vara ärlig. Jag hade skrattat åt mig själv om jag för tre månader sedan fick reda på att jag skulle börja tvinga i mig själv rödbetsjuice för att ev öka inplantation 😂 men nu kan jag liksom tänka mig att testa allt så länge det inte skadar. Jag äter såklart normal kost och tränar regelbundet förövrigt :)

Hoppas att din lutealfas förblir normallängd nu så att du kan få ditt plus i maj 😍 håller tummarna för oss! 

Jag tror det som funkade för oss sist var att det var meningen det skulle bli då 🙏 
    Men började med conceive plus fertility support tre månader innan så vem vet. Tog också q10 och gör nu också. 
    Jag älskar sånt som rödbetsjuice, helt oskyldigt men inget att förlora på 🙃 Jag är extremt rädd för naturläkemedel då jag tycker man läser lika ofta att de slår fel som rätt. 

Men rödbetsjuice och äta bra skadar ju aldrig! Jag gjorde  också seed cycling och var/ är noggrann med mitt blodsocker. Började vara noga med att ta med mellanmål till jobbet. Slutade helt med kaffe och drog ner på socker. Såg till att röra på mig men slutade springa (tror det var onödigt att sluta med, men vi hade försökt länge och haft ett ma så vågade inte och då försvann nöjet med att springa).

Testade bisolvon några cykler men är tveksam. Jag har inte heller tydligt äggviteflytningar men i samband med utrednin så var jar precis på äl och fick beröm för att de fanns där inne vid ultraljudsyundersökningen. Sp trots att man inte ser dem kan de finnas på rätt ställe. 

Mitt senaste experiment nu när jag ska stabilisera cykeln är vinäger i samband med måltid, det ska minska svängningen i blodsockret. Det är faktiskt bättre än rödbetsjuice i smaken😅

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-11 15:36:47 följande:
    Spännande ändå med lite olika ?kurer. Själv försöker jag leva på som vanligt, äta regelbundet och varierat. Äter Folsyra och Omega 3 men inget annat. Funderar över det här med kaffe, hur har ni andra gjort med det? Någon som helt uteslutit som har bra erfarenheter av det? 🤗
    Att utesluta koffein har påverkat hur jag mår innan mens, inte alls lika mycket PMS, typ bara liiiiite dåligt tålamod en dag innan mens och mina bröst börjar inte ömma 7 dagar innan mens, utan kanske 2 dagar innan. Så det har påverkat mig positivt även om det inte lett till någon bebis än♥️ haft förhoppningar att det skulle mig mindre mensvärk, men tyvärr inte känt så mycket skillnad där. 
Svar på tråden BIM April 2025