Berriesweet skrev 2025-03-11 14:18:53 följande:
Fick mens idag vilket känns skönt då jag visste att den var påväg pga temperaturdipp och negativa test. Dock har jag en så extrem mensvärk och ett väldigt heavy flow så det känns ändå extra ledsamt på något sätt, väldigt påtagligt att det liksom inte gick denna gången heller.
Jag tror att ägget befruktades denna cykeln, men inte riktigt fäste sig och därmed blödde jag ut det via mellanblödningar från ÄL + 6 fram tills idag, har alltså blött halva lutealfasen vilket aldrig skett tidigare.
Vet att mellanblödningar kan bero på progesteronbrist men har kollat det via blodprov och det är inget jag har.
Saker jag ska testa denna cykel som skiljer från förgående:
- Fertilitetsglidmedel, läst väldigt bra recensioner
- Concieve plus vitaminer
- Rödbetsjuice från ÄL+ 4 till 10 (ska hjälpa med implantation)
- Inget koffein
Vet att ovan kan låta som hokus pokus men vad gör man inte 😂
Conceive plus fertility support var en vinnare för oss med sonen 🥳
Även testat deras glidmedel men det var inte inblandat när sonen blev till då den ägglossningen överraskade oss 😅
Drack rödbetsjuice när vi försökte med första och gud vad jag kände att jag förtjänade ett plus 😂 så hemskt 😂 Gick över till extra c vitamin i lutealfasen istället och tror jag lyckades få en extra dag lutealfas både på rödbetsjuice och c vitamin men c vitamin var inte lika plågsamt 😅
Vi fick plus efter ett halvår utan koffein och jag kommer inte börja igen förrän jag är klar med barn och amning. Men Gud vad jag saknar en kopp kaffe 😍