• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • 7barnsmamman87
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-14 21:46:43 följande:

Ja kändes inte som drömmen ne 😅 men har precis fått tillbaka cykeln efter första barnet, så hoppas det ska rätta till sig. Lutinus ska hjälpa kroppen att hålla progesterinet uppe så att mensen inte kommer lika snabbt efter ägglossning. Hade lågt nör vi gjorde utredning innan första barnet också, så fick utskrivet direkt nu. 

Hoppas din cykel ska rätta till sig med primolut. Precis, man vill inte tänka efteråt att tänk om det hade varit så det funkat. Jag är född fyra veckor innan julafton och kan inte tänka mig att det skulle vara värre att vara född en vecka innan. Men vill helst inte julafton 😅

Jag tar också lutinus. Hjälper mig att inte blöda hela lutelfasen. Har tagit i tre månader nu, så blödningarna har gett sig men fortfarande ingen bebis.

Hade bestämt att hoppa över den här gången pga jul men nu känner jag som er andra. Tänk om det här är månaden? Har en dotter född 22/12 och visst, hon tycker det är tråkigt. Men lider hon? Nej 😂

28/3 - Omega3
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    30/4 - Siripiri

• Rhea

Är helt chockad!! Blinkande gubbe! Helt enligt appens beräkningar och inte alls sen som den brukar vara.

Ja, då är det bara att köra på! Vilka fler närmar sig ÄL? 😊

• Elisand
    Rhea skrev 2025-03-17 09:45:58 följande:

Är helt chockad!! Blinkande gubbe! Helt enligt appens beräkningar och inte alls sen som den brukar vara.

Tog första äl-testet för månaden idag, men bara väldigt svagt streck. :)
  • Rhea
    Elisand skrev 2025-03-17 12:51:08 följande:
    Tog första äl-testet för månaden idag, men bara väldigt svagt streck. :)
    Håller tummarna att den kommer snart ????, är så drygt när den segar och har sig!
  • Rhea
    Rhea skrev 2025-03-17 15:16:44 följande:
    Håller tummarna att den kommer snart ????, är så drygt när den segar och har sig!
    Oj det blev massa frågetecken ist för en emoji 
  • Anonym (Lily96)

Härligt, skönt när appen har rätt! Vilken app använder du?

Jag fick blinkande gubbe på CB-test i lördags (tidigare än min app beräknat) och den fortsätter blinka - eller dansa som min sambo säger😂

Gissar på ÄL imorgon (18/3) eller onsdag (19/3). 

• Anonym (Ardna)
    Gissar att den närmar sig 😅 cd 22 idag utan positivt lh test. Trodde bil skulle bli mars en gång till, men verkar bli april. Följer utvecklingen som förra månaden än så länge. Jag hade hoppats på tidigare äl denna månaden 🙈

• Rhea
    Anonym (Lily96) skrev 2025-03-17 15:35:11 följande:

Härligt, skönt när appen har rätt! Vilken app använder du?

Jag fick blinkande gubbe på CB-test i lördags (tidigare än min app beräknat) och den fortsätter blinka - eller dansa som min sambo säger😂

Gissar på ÄL imorgon (18/3) eller onsdag (19/3). 

Haha roligare med dansande gubbe!

Jag har Flo, gratisversionen, men tycker den är så störig med alla premiumfunktioner. 
  • Rhea

Nu hade jag en fast gubbe. Fattar ingenting...

Tar på morgonen för att bäst detektera östrogenet eftersom jag inte har trott att det var dags att testa LH ännu. Men...

I förrgår morse cirkel
    Igår morse blinkande
    Idag på morgonen fast

Hur kan det gå så snabbt? Borde inte den blinkande vara iaf 2 dagar. Vi hann inte då till det igår heller, och jag sa att det var lugnt. Om det går såhär fort kanske ägglossningen är över till i eftermiddag när vi har nästa chans.

Inget fertila sekret än iaf.... det här är så skumt.

• Anonym (Ardna)
    Rhea skrev 2025-03-18 08:14:18 följande:

Nu hade jag en fast gubbe. Fattar ingenting...

Tar på morgonen för att bäst detektera östrogenet eftersom jag inte har trott att det var dags att testa LH ännu. Men...

I förrgår morse cirkel
    Igår morse blinkande
    Idag på morgonen fast

Hur kan det gå så snabbt? Borde inte den blinkande vara iaf 2 dagar. Vi hann inte då till det igår heller, och jag sa att det var lugnt. Om det går såhär fort kanske ägglossningen är över till i eftermiddag när vi har nästa chans.

Inget fertila sekret än iaf.... det här är så skumt.

Jag tror det är lugnt! Cb blir positivt tidigt i ökningen, så förmodligen gott om tid kvar 🤞🥰
Svar på tråden BIM April 2025