• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • AngieF

Nu hoppar jag in i den här tråden efter mycket velande här hemma om vi skulle fortsätta försöka eller inte.

Jag (38 i sommar) och min man (32) har försökt få barn i ett år nu. Första månaderna tog vi det lite som det kom men sen började jag med ÄL stickor för att få mer koll. Det ledde dock till att min man fick sån prestationsångest att vi inte fick till det. I augusti -24 hittade vi heminseminering som vi testade och jag blev gravid direkt. Det slutade i ett rätt traumatiskt MA som drog igång enbart av de första pillerna så jag var totalt oförberedd på den extrema smärtan och kunde inte ta mig till sjukhuset på flera timmar.. 
    Efter det tog det ett tag innan mensen kom igång så vi gjorde inga riktiga försök den cykeln men andra cykeln efter MAt blev jag gravid igen men även den slutade i tidigt MF nu i januari-25. 

Sen dess har jag bara mått sämre och sämre av att försöka. En del i det tror jag ligger i att vi kommer närmre och närmre min första graviditets BF som skulle vara mitten av maj. Och det känns så hemskt att vi inte ens har en ny graviditet att fokusera och se fram emot💔
    Vi vet inte om vi orkar försöka så mycket längre till så om det inte blir något den här månaden kanske vi pausar bebisverkstaden några månader (eller helt ger upp) för att njuta lite av livet också. 

Jag har i alla fall troligtvis ägglossning idag eller imorgon så BIM borde vara runt 12e april så lägger till mig i listan.

BIM Lista:
    31/3 - Nanathalie 
    1/4 Silence 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    26/4 - Önskan97
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

• Elisand
    Rhea skrev 2025-03-29 00:49:46 följande:
    Åh jag vet... jag har inget bra svar, känns som att göra olika varje månad. Nu har jag bara försökt förtränga, men att shoppa tester och vänta på dom har defenitivt varit en annan strategi. ❤️ Snart så!!

Jag hade en liten blödning idag 10 DPO. Hade det förra gången också, så behöver inte vara nidblödning, även om det känns ganska troligt ändå... Får hoppas att den stannar kvar den här gången!
    Tack för stöttning. <3
    Hoppas det är en nidblödning! Är ju rätt i tid!!  Har du planerat när du vill testa?
  • Siripiri
    AngieF skrev 2025-03-29 10:10:11 följande:

Nu hoppar jag in i den här tråden efter mycket velande här hemma om vi skulle fortsätta försöka eller inte.

Jag (38 i sommar) och min man (32) har försökt få barn i ett år nu. Första månaderna tog vi det lite som det kom men sen började jag med ÄL stickor för att få mer koll. Det ledde dock till att min man fick sån prestationsångest att vi inte fick till det. I augusti -24 hittade vi heminseminering som vi testade och jag blev gravid direkt. Det slutade i ett rätt traumatiskt MA som drog igång enbart av de första pillerna så jag var totalt oförberedd på den extrema smärtan och kunde inte ta mig till sjukhuset på flera timmar.. 
    Efter det tog det ett tag innan mensen kom igång så vi gjorde inga riktiga försök den cykeln men andra cykeln efter MAt blev jag gravid igen men även den slutade i tidigt MF nu i januari-25. 

Sen dess har jag bara mått sämre och sämre av att försöka. En del i det tror jag ligger i att vi kommer närmre och närmre min första graviditets BF som skulle vara mitten av maj. Och det känns så hemskt att vi inte ens har en ny graviditet att fokusera och se fram emot💔
    Vi vet inte om vi orkar försöka så mycket längre till så om det inte blir något den här månaden kanske vi pausar bebisverkstaden några månader (eller helt ger upp) för att njuta lite av livet också. 

Jag har i alla fall troligtvis ägglossning idag eller imorgon så BIM borde vara runt 12e april så lägger till mig i listan.

BIM Lista:
    31/3 - Nanathalie 
    1/4 Silence 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    26/4 - Önskan97
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

Du har verkligen haft det lätt 😔♥️ Det är faktiskt skönt med en paus (pratar från erfarenhet) även om jag inte gått igenom i närheten av vad du gått igenom. 
    Har du fått något form av stöd/hjälp från vården? ♥️ 
  • Siripiri
    Siripiri skrev 2025-03-29 11:02:27 följande:
    Du har verkligen haft det lätt 😔♥️ Det är faktiskt skönt med en paus (pratar från erfarenhet) även om jag inte gått igenom i närheten av vad du gått igenom. 
    Siripiri skrev 2025-03-29 11:02:27 följande:
    Du har verkligen Inte * haft det lätt 😔♥️ Det är faktiskt skönt med en paus (pratar från erfarenhet) även om jag inte gått igenom i närheten av vad du gått igenom. 
  • Anonym (Ardna)
    AngieF skrev 2025-03-29 10:10:11 följande:

Borde ni inte vara berättigade ivf hjälp av regionen? För oss hjälpte det att det var dags för ivf för att vi skulle få vårt plus, bara några dagar efter årsdagen av ett missfall som också det tog ett år av aktiva försök att bli. Så jag är väl medveten om att man bara vill ge upp, men jag fann en tröst i när det närmade sig ivf att vi skulle få försöka på ett annat vis åtminstone. 

Ni blir iallafall gravida, hur ont missfall än gör så är det en början och ni kanske bara väntar på rätt lilla böna 🌱

• AngieF
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-29 11:12:39 följande:

Borde ni inte vara berättigade ivf hjälp av regionen? För oss hjälpte det att det var dags för ivf för att vi skulle få vårt plus, bara några dagar efter årsdagen av ett missfall som också det tog ett år av aktiva försök att bli. Så jag är väl medveten om att man bara vill ge upp, men jag fann en tröst i när det närmade sig ivf att vi skulle få försöka på ett annat vis åtminstone. 

Ni blir iallafall gravida, hur ont missfall än gör så är det en början och ni kanske bara väntar på rätt lilla böna 🌱

SIRIPIRI SKREV 2025-03-29 11:02:27 FÖLJANDE:

Jag vet inte hur man svarar två samtidigt så fick kopiera ena svaret😅 Tack för stöd, det här är ett sånt fint forum❤️ 

Det enda vi fick höra i januari efter andra missfallet var att vi var tvungna att vänta på ett till missfall innan vi kunde få missfallsutredning och att det måste gå 6 månader utan att bli gravid innan vi kan få göra fertilitetsutredning. Så för att vara berättigade till det sistnämnda måste vi försöka till typ juli eftersom jag ju blivit gravid två gånger senaste året.. 

Sen vet jag faktiskt inte hur sugna vi är på IVF med tanke på vad jag läst om hur måendet kan vara under hormonbehandlingen. Det känns redan som att vårt förhållande tärs av att jag blir milt deprimerad kring BIM. Men om det inte blir något denna cykel så måste jag ringa och prata med BM för att iaf se vad de säger och höra vilka alternativ vi har, innan vi ger upp.

Hoppas såklart att det ska bli något nu men känner mig dels rädd för ett plus för vad allt det skulle innebära samtidigt som jag är rädd för ett negativt resultat, samtidigt som jag är inställd på paus. Så det är väldigt mycket olika tankar och känslor just nu haha

• Siripiri
    AngieF skrev 2025-03-29 11:57:28 följande:

Jag vet inte hur man svarar två samtidigt så fick kopiera ena svaret😅 Tack för stöd, det här är ett sånt fint forum❤️ 

Det enda vi fick höra i januari efter andra missfallet var att vi var tvungna att vänta på ett till missfall innan vi kunde få missfallsutredning och att det måste gå 6 månader utan att bli gravid innan vi kan få göra fertilitetsutredning. Så för att vara berättigade till det sistnämnda måste vi försöka till typ juli eftersom jag ju blivit gravid två gånger senaste året.. 

Sen vet jag faktiskt inte hur sugna vi är på IVF med tanke på vad jag läst om hur måendet kan vara under hormonbehandlingen. Det känns redan som att vårt förhållande tärs av att jag blir milt deprimerad kring BIM. Men om det inte blir något denna cykel så måste jag ringa och prata med BM för att iaf se vad de säger och höra vilka alternativ vi har, innan vi ger upp.

Hoppas såklart att det ska bli något nu men känner mig dels rädd för ett plus för vad allt det skulle innebära samtidigt som jag är rädd för ett negativt resultat, samtidigt som jag är inställd på paus. Så det är väldigt mycket olika tankar och känslor just nu haha

(det är bara att trycka på citera på båda inlägget så kommer dem upp 😃) 

Det må drivas om FL på sina ställen, men när det kommer till stöd i dessa grupperna så är det verkligen det man får ♥️

Jag skulle nästan ljuga och säga att ni fått ett missfall till så ni får fertilitetsutredning! Jag ljög lite kring att vi försökte hela förra året och jag egentligen bara plussat tre gånger men det står fyra min journaler pga var några dagar sen en gång i höstas men hade inga testa tidigt kvar. Å jag verkar ju ha väldigt svaga ägg så har aldrig fått ett starkt streck efter BIM, förutom under sista veckan innan x-operationen. Var inga problem att få tid för fertilitetsutredning hos min gynekolog😊 

Förstår helt din känsla kring IVF, har ingen lust att gå igenom de heller.. 

Tycker du borde få progesteron utskrivet♥️ Äter du q10? 

Jag känner likadant för att få ett plus/inte få😅  

• Rhea
    Elisand skrev 2025-03-29 10:31:24 följande:
    Tack för stöttning. <3
    Hoppas det är en nidblödning! Är ju rätt i tid!!  Har du planerat när du vill testa?
    Hoppas! Jag tänkte nog börja 4 eller 5 april, har bim 6 april, men brukar alltid vara sen, så vill inte bli besviken heller. När tänkte du börja köra?
  • Elisand
    Rhea skrev 2025-03-29 17:09:54 följande:
    Hoppas! Jag tänkte nog börja 4 eller 5 april, har bim 6 april, men brukar alltid vara sen, så vill inte bli besviken heller. När tänkte du börja köra?
    Jag har som plan att testa på onsdag, det är väldigt tidigt äl+10 men det är min födelsedag så hoppas på världens bästa födelsedagspresent. 
  • Lillablommanivinden

Hej, jag och min man försöker få en sladdis innan 35. Två barn sedan tidigare som blivit till på första försöket. Denna månad blir tredje försöket, tagit ÄL prov och vi har prickat men det verkar inte vilja fastna (än). Frustrerande men hoppas att detta är månaden det vill ta sig! Hur känner ni för bf kring jul/årskifte? Vi ska försöka i ett år så jag känner att jag inte har råd att stå över en ägglossning, ett barn är lika välkommet på jul/nyår som när som helst <3

BIM Lista:

31/3 - Nanathalie 
    1/4 Silence 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    12/4 - AngieF