Anonym (Ardna) skrev 2025-03-29 11:12:39 följande:
Borde ni inte vara berättigade ivf hjälp av regionen? För oss hjälpte det att det var dags för ivf för att vi skulle få vårt plus, bara några dagar efter årsdagen av ett missfall som också det tog ett år av aktiva försök att bli. Så jag är väl medveten om att man bara vill ge upp, men jag fann en tröst i när det närmade sig ivf att vi skulle få försöka på ett annat vis åtminstone.
Ni blir iallafall gravida, hur ont missfall än gör så är det en början och ni kanske bara väntar på rätt lilla böna 🌱
SIRIPIRI SKREV 2025-03-29 11:02:27 FÖLJANDE:
Du har verkligen haft det lätt 😔♥️ Det är faktiskt skönt med en paus (pratar från erfarenhet) även om jag inte gått igenom i närheten av vad du gått igenom.
Har du fått något form av stöd/hjälp från vården? ♥️
Jag vet inte hur man svarar två samtidigt så fick kopiera ena svaret😅 Tack för stöd, det här är ett sånt fint forum❤️
Det enda vi fick höra i januari efter andra missfallet var att vi var tvungna att vänta på ett till missfall innan vi kunde få missfallsutredning och att det måste gå 6 månader utan att bli gravid innan vi kan få göra fertilitetsutredning. Så för att vara berättigade till det sistnämnda måste vi försöka till typ juli eftersom jag ju blivit gravid två gånger senaste året..
Sen vet jag faktiskt inte hur sugna vi är på IVF med tanke på vad jag läst om hur måendet kan vara under hormonbehandlingen. Det känns redan som att vårt förhållande tärs av att jag blir milt deprimerad kring BIM. Men om det inte blir något denna cykel så måste jag ringa och prata med BM för att iaf se vad de säger och höra vilka alternativ vi har, innan vi ger upp.
Hoppas såklart att det ska bli något nu men känner mig dels rädd för ett plus för vad allt det skulle innebära samtidigt som jag är rädd för ett negativt resultat, samtidigt som jag är inställd på paus. Så det är väldigt mycket olika tankar och känslor just nu haha