Inlägg från: Anonym (Ardna) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ardna)

BIM April 2025

Berriesweet skrev 2025-03-11 14:18:53 följande:

Fick mens idag vilket känns skönt då jag visste att den var påväg pga temperaturdipp och negativa test. Dock har jag en så extrem mensvärk och ett väldigt heavy flow så det känns ändå extra ledsamt på något sätt, väldigt påtagligt att det liksom inte gick denna gången heller. 

Jag tror att ägget befruktades denna cykeln, men inte riktigt fäste sig och därmed blödde jag ut det via mellanblödningar från ÄL + 6 fram tills idag, har alltså blött halva lutealfasen vilket aldrig skett tidigare.

Vet att mellanblödningar kan bero på progesteronbrist men har kollat det via blodprov och det är inget jag har. 

Saker jag ska testa denna cykel som skiljer från förgående: 

- Fertilitetsglidmedel, läst väldigt bra recensioner 
    - Concieve plus vitaminer 
    - Rödbetsjuice från ÄL+ 4 till 10 (ska hjälpa med implantation) 
    - Inget koffein 

Vet att ovan kan låta som hokus pokus men vad gör man inte 😂

Conceive plus fertility support var en vinnare för oss med sonen 🥳 
    Även testat deras glidmedel men det var inte inblandat när sonen blev till då den ägglossningen överraskade oss 😅 
    Drack rödbetsjuice när vi försökte med första och gud vad jag kände att jag förtjänade ett plus 😂 så hemskt 😂 Gick över till extra c vitamin i lutealfasen istället och tror jag lyckades få en extra dag lutealfas både på rödbetsjuice och c vitamin men c vitamin var inte lika plågsamt 😅
    Vi fick plus efter ett halvår utan koffein och jag kommer inte börja igen förrän jag är klar med barn och amning. Men Gud vad jag saknar en kopp kaffe 😍
  • Anonym (Ardna)

Jag tänkte följa tråden med största förhoppning på att min lutealfas ska rätta till sig själv innan vi börjar försöka med bim maj. Hade 6 dagars lutealfas sist och ska se hir kroppen beter sig innan vi ska börja med lutinus som jag fått recept på 🙏  

Hoppas det ska regna plus och fina julklappar 😍🙏

• Anonym (Ardna)
    Berriesweet skrev 2025-03-11 19:12:00 följande:

Men gud vad kul att höra att du också har bra erfarenhet av concieve plus! 😍 Sitter och läser lite på amerikanska forum men inte hört så mycket om det i Sverige så känns ännu mer spännande nu! Angående glidmedlet så får jag inte överdrivet mycket ägglossningsflytningar så jag hoppas att det kanske kan hjälpa till spermierna lite på traven, sett att det fungerat för många 🤞🏼Om du har fler tips på vad som kanske funkade bra för dig senast du blev gravid så skriv gärna!

Haha rödbetesjuicen kommer vara plågsam, men vill verkligen testa efter allt jag läst 😂 Det hjälper verkligen mentalt för mig att man gör något annorlunda varje cykel. Tror det hjälper mer psykiskt än fysiskt om jag ska vara ärlig. Jag hade skrattat åt mig själv om jag för tre månader sedan fick reda på att jag skulle börja tvinga i mig själv rödbetsjuice för att ev öka inplantation 😂 men nu kan jag liksom tänka mig att testa allt så länge det inte skadar. Jag äter såklart normal kost och tränar regelbundet förövrigt :)

Hoppas att din lutealfas förblir normallängd nu så att du kan få ditt plus i maj 😍 håller tummarna för oss! 

Jag tror det som funkade för oss sist var att det var meningen det skulle bli då 🙏 
    Men började med conceive plus fertility support tre månader innan så vem vet. Tog också q10 och gör nu också. 
    Jag älskar sånt som rödbetsjuice, helt oskyldigt men inget att förlora på 🙃 Jag är extremt rädd för naturläkemedel då jag tycker man läser lika ofta att de slår fel som rätt. 

Men rödbetsjuice och äta bra skadar ju aldrig! Jag gjorde  också seed cycling och var/ är noggrann med mitt blodsocker. Började vara noga med att ta med mellanmål till jobbet. Slutade helt med kaffe och drog ner på socker. Såg till att röra på mig men slutade springa (tror det var onödigt att sluta med, men vi hade försökt länge och haft ett ma så vågade inte och då försvann nöjet med att springa).

Testade bisolvon några cykler men är tveksam. Jag har inte heller tydligt äggviteflytningar men i samband med utrednin så var jar precis på äl och fick beröm för att de fanns där inne vid ultraljudsyundersökningen. Sp trots att man inte ser dem kan de finnas på rätt ställe. 

Mitt senaste experiment nu när jag ska stabilisera cykeln är vinäger i samband med måltid, det ska minska svängningen i blodsockret. Det är faktiskt bättre än rödbetsjuice i smaken😅

• Anonym (Ardna)
    Berriesweet skrev 2025-03-12 21:24:18 följande:

Fint ändå det du skrev om att det var meningen att ni skulle få barn då, det är nog det jag oftast lutar mig tillbaka mot. Det som händer är det som ska hända ❤️

Så kul att höra allt du testat, och vad betryggande att det förmodligen finns mer ägglossningsflytningar där inne! 

Åh håller tummarna att vinägern ska göra susen 😍🤞🏼

Jo men det är verkligen så, väntan är för att just er bebis ska bli ❤️ 
    Jag var också orolig för att jag inte hade tydligt synliga flytningar så verkligen skönt att de ändå kan finnas där de behövs ☺️

Håller tummarna att ni inte har så lång väntan kvar 😍🙏

Jag läste faktiskt i min bok it starts with the egg och där stod också om vinäger, så ska testa och se om det kan hjälpa min ägglossNing att komma lite tidigare och få längre lutealfas 🙃
  • Anonym (Ardna)

Har velat så mycket fram och tillbaks om vi ska försöka den kommande ägglossningen (om den kommer, cd19 utan ökning på lh test). 

Förra månaden fick jag mens på 6 dpo. Tror jag ägglossade då Apple Watch var rekordhög 2dpo. Men ändå inte helt säker. 

Trots att jag aldrig trodde jag skulle tempa igen, bestämde jag mig idag för att börja igen. Så hinner jag få några mätningar innan positivt lh test, så kanske vi försöker ändå. 

Har fått lutinus utskrivet som jag känner att jag måste ta om det finns en chans att vi får ett ägg på groning. Men är livrädd att ta det för tidigt och riskera utomhavandeskap, därför jag vill tempa och se att jag faktiskt haft ägglossning innan jag börjar ta lutinus. 

Vi kom väl fram till att även om vi vöntar till bf januari kan det bli födelsedag på julafton. Och vad är ens chansen att det skulle ta sig på första försöket när både vårt ma och sonen tog ett år att få till? 

• Anonym (Ardna)
    Annpor skrev 2025-03-14 21:09:45 följande:
    Vad drygt att cykeln strular, mens 6 dpo är ju inte drömlaget. Har också en cykel som strular men för mig är det mer att den är så väldigt lång. Vad är Lutinus bra för?

Vi resonerade likadant kring bf, men för oss kändes det mest dumt att inte försöka under denna månad OM det nu skulle bli en graviditet med perfekta förutsättningar, och så har man inte ens försökt för att det var ?fel månad?. Så vi försöker, trots att det blir en Decenter bebis i så fall. ❄️ 

Ja kändes inte som drömmen ne 😅 men har precis fått tillbaka cykeln efter första barnet, så hoppas det ska rätta till sig. Lutinus ska hjälpa kroppen att hålla progesterinet uppe så att mensen inte kommer lika snabbt efter ägglossning. Hade lågt nör vi gjorde utredning innan första barnet också, så fick utskrivet direkt nu. 

Hoppas din cykel ska rätta till sig med primolut. Precis, man vill inte tänka efteråt att tänk om det hade varit så det funkat. Jag är född fyra veckor innan julafton och kan inte tänka mig att det skulle vara värre att vara född en vecka innan. Men vill helst inte julafton 😅

• Anonym (Ardna)
    Gissar att den närmar sig 😅 cd 22 idag utan positivt lh test. Trodde bil skulle bli mars en gång till, men verkar bli april. Följer utvecklingen som förra månaden än så länge. Jag hade hoppats på tidigare äl denna månaden 🙈
    Rhea skrev 2025-03-17 09:45:58 följande:

Är helt chockad!! Blinkande gubbe! Helt enligt appens beräkningar och inte alls sen som den brukar vara.

Ja, då är det bara att köra på! Vilka fler närmar sig ÄL? 😊

• Anonym (Ardna)
    Rhea skrev 2025-03-18 08:14:18 följande:

Nu hade jag en fast gubbe. Fattar ingenting...

Tar på morgonen för att bäst detektera östrogenet eftersom jag inte har trott att det var dags att testa LH ännu. Men...

I förrgår morse cirkel
    Igår morse blinkande
    Idag på morgonen fast

Hur kan det gå så snabbt? Borde inte den blinkande vara iaf 2 dagar. Vi hann inte då till det igår heller, och jag sa att det var lugnt. Om det går såhär fort kanske ägglossningen är över till i eftermiddag när vi har nästa chans.

Inget fertila sekret än iaf.... det här är så skumt.

Jag tror det är lugnt! Cb blir positivt tidigt i ökningen, så förmodligen gott om tid kvar 🤞🥰
  • Anonym (Ardna)
    Elisand skrev 2025-03-18 18:48:30 följande:

Senaste tre månaderna har verkligen varit deppiga för mig och jag är fortfarande fast i en lite negativ spiral, så jag funderar på samma..

Jag hoppas som du att våren ska vända något hos mig men vi får se. Det här kanske är konstigt men har ändå hjälpt mig förra månaden och den här månaden lite och det är att ladda ner appen one million babies och sätta in graviditeten redan. Så ser jag hur dagarna tickar på där. Blir väl kanske lite att låtsas som att man redan är gravid, men blir jag gravid den här månaden så räknas jag ju som det redan 😂 Lite knäpp får man ju vara i denna karusell. Det hjälpte mig att vända när mensen kom för, att lägga in den ?nya? graviditeten istället för att fastna i att det inte blev något. Haha, förstår ju hur sjukt det låter nu när jag skriver det men men. Tror dock den lilla hjälpen är ganska provisorisk om det fortsätter med misslyckade försök.

Min största hjälp att motivera är att vara med i de här trådarna faktiskt och få prata med folk som är i samma situation. Ensamheten tycker jag är värst just nu annars. Har pratat mycket med min syster innan, men nu märker jag hur hon tröttnar (även om hon verkligen försöker att inte visa det så). Och min bästa vän berättade här om dagen att hon är gravid igen, vilket också förstärker min ensamhetskänsla lite.

Annars är det nog bara det att längtan är sååå stor. Försöker tänka på hur det kommer vara att hålla bebis i famnen, hur alla tårar och all besvikelse kommer vara värt det. Att varje dag är en dag närmare det.

Hoppas den här månaden är vår allas ❤️

Annpor skrev 2025-03-18 15:32:22 följande:

Sitter och funderar över det här med väntan. Hur motiverar ni er själv varje månad efter negativa test? Har hamnat i en liten dipp och har svårt att se framtiden, är så nedslående med varje månads negativa besked. 

Hur försöker ni tänka och motivera er själva när det är som kämpigast? Själv hoppas jag att våren, ljuset och värmen ska hjälpa mig framåt. ☀️ 

Det är faktiskt lite större chans att bli gravid på våren ☀️ 

Det som hjälpte mig med första barnet var att veta att jag hade klarat mig igenom så många negativa test och mens innan, varför skulle jag inte klara en gång till. Fördelen när man försöker för första barnet är att man kan få hjälp och stöd efter ett år (tidigare om man är över 35) och då blev det att det åtminstone blev närmare hela tiden. Att nu hade vi bara x antal försök att ta oss igenom på egen hand osv. 

Men för mig hjälpte det också att inte kolla vad bf skulle bli, inte räkna efter när vi skulle vara i andra trinestern osv. 

Och oavsett strategi så KLARAR man att fortsätta, även om man bryter ihop i mellan så plckoar man ihop sig och fortsätter. Varje månad av mens är värt det tillslut, och allt är en del av vägen. vi förlora en graviditet i vecka 12 på vägen till vår bebis och nu i efterhand skulle jag inte ändra en sak, för annars hade vi inte fått just vår son 🙏❤️

• Anonym (Ardna)

Börjar ge upp på ägglossning, hade verkligen hoppats den skulle komma tidigare denna månaden. Förra månaden hade jag äl cd 26 och testen började öka så smått cd 24. Idag är jag på cd 24 och de är lika svaga som hela månaden tidigare 😫
    Jag förstår att den fortfarande kan komma men börjar misströsta. 

Svar på tråden BIM April 2025