• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Enlite sladdis

Ja då får man börja om då. Vi har varit tveksam hur vi skulle göra, men vi har kommit fram till att vi inte gör ett uppehåll. Efter mitt MA i januari så är längtan så enorm

• Siripiri

Bestämde mig i veckan för att idag blir sista dagen på p-piller! 
    Vår historia är knappt ett halvårs försökande förra året, 2 kemiska, ett tidig MF och avslutningsvis ett X i december. Sen dess har vi haft paus och jag ätit p-piller i 2 månader för att slippa mina jobbiga menser. Jag hoppas/tror jag kommer hinna med två BIM i april pga 26 dagars cykeln är standard, men vi ska inte börja försöka förens på andra cykeln. Brors helt på hur snabbt min cykel kommer igång, men har ju känt hur den fortsatt ^  pågå ^ trots p-piller. Iallafall när det kommer till jag vart sugen och haft pms😂 

I mitten av april ska jag till gynekologen och kolla läget, kanske spola den äggledare jag har kvar. 

BIM lista
    6/4 -Rumpetrollet
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    31/4 - Siripiri
  • Siripiri
    Siripiri skrev 2025-03-09 18:00:21 följande:

Vår historia är knappt ett halvårs försökande förra året, 2 kemiska, ett tidig MF och avslutningsvis ett X i december. Sen dess har vi haft paus och jag ätit p-piller i 2 månader för att slippa mina jobbiga menser. Jag hoppas/tror jag kommer hinna med två BIM i april pga 26 dagars cykeln är standard, men vi ska inte börja försöka förens på andra cykeln. Brors helt på hur snabbt min cykel kommer igång, men har ju känt hur den fortsatt ^  pågå ^ trots p-piller. Iallafall när det kommer till jag vart sugen och haft pms😂 

I mitten av april ska jag till gynekologen och kolla läget, kanske spola den äggledare jag har kvar. 

6/4 -Rumpetrollet
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    31/4 - Siripiri
    30 menar jag, inte 31😂 

BIM lista

6/4 -Rumpetrollet

9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    30/4 - Siripiri
  • Annpor
    Siripiri skrev 2025-03-09 18:00:21 följande:

BIM lista
    6/4 -Rumpetrollet
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    31/4 - Siripiri

Fint men samtidigt också tråkigt att vi hängt i så många trådar tillsammans. ❤️ Hoppas att det är vår tur nu! Hur gammal är du och varifrån landet kommer du?Kom på att jag själv startade tråden men glömde skriva kort om mig. Hade ett missfall i September, en bebis som föddes stilla i v39 i februari 2024. Sen har det gått trögt med att få ett plus. Så frustrerande när det är det enda man vill? Ser att din historia mot en bebis i famnen inte heller varit den lättaste. 

Nu är det vår tur! Tror på oss och på en Decemberbebis! 

• Annpor
    Enlite sladdis skrev 2025-03-09 17:11:02 följande:

Ja då får man börja om då. Vi har varit tveksam hur vi skulle göra, men vi har kommit fram till att vi inte gör ett uppehåll. Efter mitt MA i januari så är längtan så enorm

Exakt samma känslor i att få börja om här med. Vi känner samma, att vi inte heller gör uppehåll för tänk OM man skulle ha bästa förutsättningarna till ett plus just denna månad, och så har man inte ens försökt ?bara för att man inte ville ha barn sent på året?.

Vilken månad som helst på året är en fin månad för ett barn att födas ❤️. En Decemberbebis kan nog vara mysigt ändå, att få längta till något i slutet på året...
  • Loppan2025

Hoppar också in här 😊

Håller tummarna ätt april är våran månad 

BIM lista

6/4 -Rumpetrollet

9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri
  • Berriesweet

Hej! 

Hoppas det är okej att jag hoppar in! 23 år gammal, vi går in på 4e försöket så fort jag får mens. Är på cykeldag 26 idag (ÄL + 12) och beräknad mens på torsdag men negativa test fortfarande så känns som jag är ute denna cykeln 🥹 Skönt att få bolla och prata med andra som är i samma situation, det är verkligen tufft att få negativa test när längtan är så stor! 

Använder ägglossningsstickor och BBT 🥰

6/4 -Rumpetrollet
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri

Svar på tråden BIM April 2025