Inlägg från: Enlite sladdis |Visa alla inlägg
  • Enlite sladdis

BIM April 2025

Ja då får man börja om då. Vi har varit tveksam hur vi skulle göra, men vi har kommit fram till att vi inte gör ett uppehåll. Efter mitt MA i januari så är längtan så enorm

• Enlite sladdis
    Annpor skrev 2025-03-09 19:15:41 följande:
    Exakt samma känslor i att få börja om här med. Vi känner samma, att vi inte heller gör uppehåll för tänk OM man skulle ha bästa förutsättningarna till ett plus just denna månad, och så har man inte ens försökt ?bara för att man inte ville ha barn sent på året?.

Vilken månad som helst på året är en fin månad för ett barn att födas ❤️. En Decemberbebis kan nog vara mysigt ändå, att få längta till något i slutet på året...
    Så skönt att inte vara ensam att tänka så. Jag är inte purung heller så känner mig stressad. 

Ju mer jag tänker på det så är de som du säger. En liten december bebis att längta till, något litet mysigt när de är som märjast!
  • Enlite sladdis

Här är äntligen mensen slut! Känns så skönt att kunna ta nya tag efter mitt MA i januari.

Men de är såå lång väntan. Ni som kör äl test, vilket test kör ni? Jag har tempat de andra gångerna jag försökt bli gravid, men är ingen ide nu. Har en bonusson som gör morgon mellan 4-6 på morgonen så går inte att få samma tid.

• Enlite sladdis

Härligt att läsa ändå hur vi alla kämpar på.

Jag kunde inte hållas mig så var och köpte ägglossningstest idag. Tog ett ikväll bara för att se hur de fungerade och tom cirkel.

Innan mitt ma så var allt som en klocka. Dag 14 ägglossning. Dag 28 mens. Men detta är ju första riktiga efter ma i januari. Så vi får se. Dag 11 idag

• Enlite sladdis

Nu är alla symptom på ägglossning här. MEN Clearblues gubbe blinkar bara. Är dock första månaden med dessa test så kanske att den kommer.  Vill så gärna bli gravid nu!

• Enlite sladdis

Suck . Ännu en dag med blinkande gubbe nu. Känns dock som att äl redan varit men att testen missade den. Blir sååå frustrerad

• Enlite sladdis

Äntligen! Nu kom fasta gubben. Lite senare än planerat. Men nu hoppas jag det vill fästa ett ägg.

Någon fler som har ägglossning nu?:)

• Enlite sladdis
    Loppan2025 skrev 2025-03-27 20:21:47 följande:

Är nog första månaden nu som jag fått äggviteflytningar. Har även mått illa sen igår vilket jag heller aldrig gjort innan 🙈 Villl verkligen hoppas och tro att det här är månaden jag plussar 

Håller verkligen tummarna! Jag har exakt samma nu. Fick positiva test igår på äl
  • Enlite sladdis

Här är de den lååånga väntan nu. Är osäker när de är bim men tror om ca 3-7 dagar 

Har redan testat med (ja lönlöst men känns bra😂) och analyserar symptom. Mått illa 2 eftermiddagar nu och även brösten är större. Bröstvårtorna blir styva hela tiden och vårtgården är gigantisk!

Snälla säg att jag inte är ensam att hålla på såhär😂

• Enlite sladdis
    nov91 skrev 2025-04-03 17:39:04 följande:
    Haha låter som att jag själv har skrivit det där 😂 du är inte ensam! Håller på likadant varje månad jag också och varje månad har jag gravid symptom och varje månad kommer mensen & grinandet. Riktig shit show 

Håller tummarna att dina symptom är ett plus! ☺️
    Vad skönt att jag inte är ensam!! Samma visa varje månad! Hoppas vi båda får plus denna månad🥰
  • Enlite sladdis

Jag är lite fundersam om babyplans testa tidigt kan ge spökstreck. Tyckte mig ana något imorse. Och nu kan jag garanterat ana något. Hoppas hoppas de inte är spök🙈

• Enlite sladdis
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-05 14:51:17 följande:
    Hoppas inte ditt är! Jag fick spök på ett av tre för några dagar sen, finns bild i tråden. Ta ett till så ser du om det är något! Håller tummarna 🤞🙏
    Får försöka hålla mig någon timme🙈 råkade kasta kisset direkt😂
  • Enlite sladdis

Jag ser ett svagt svagt streck på babyplans testa tidigt. Det är starkare än igår. Har testat säkert 6 test nu och ser något på alla. Såklart visar digitala ej gravid då de behöver med hcg. Åhh kan inte sluta hoppas det ska vara en graviditet nu efter mitt ma i januari.

Bifogar en bild men så svårt att se på den

• Enlite sladdis
    Anonym (Ardna) skrev 2025-04-06 08:13:17 följande:
    Dag 8-10 är de vanligaste implantationsdagarna, så än är du inte ute 🙏

Min mens kom idag 14 dpo 🥳 Denna cykeln var en vinst på sitt sätt, längre lutealfas och ingen pms. Känns som extra progesteron var precis det min kropp behövde. 
    Är så taggad att försöka igen. Får vi ett plus innan nyår så blir det bebis innan september -26, så det är vårt mål. Har tagit minst ett år att bli gravid tidigare med ma och sonen, så vågar inte hoppas att det ska ske de närmsta månaderna. Samtidigt som jag hoppas att progesteronet ska öka chanserna lite grann 🙏 Nåväl vårt lilla syskon kommer om och när det är meningen ❤️
    Vad skönt att det blir vinst på sitt sätt. Att kroppen reagerar positivt! Jag håller tummarna för dig i fortsatta resan????
  • Enlite sladdis
    MammaMG skrev 2025-04-06 07:52:26 följande:

Negativt test idag igen, 9dpo.
    Alla gånger jag har varit gravid innan så har jag fått svagt positivt mellan 8-10dpo, så börjar nog tro att det inte lyckats denna månad heller.
    Tempen hade också droppat imorse, så mensen är kanske på väg. Suck.

Annpor skrev 2025-04-06 08:41:41 följande:
    Exakt samma situation här för mig! ❤️
    Försöker ställa in mig på att det blir en 2026 bebis nu istället och att jag har mååååånga försök på mig att bli gravid, att det KOMMER att bli en 2026 bebis. 👶🏻  

Bara att vänta in en ny månad och mensen. 
    Hoppas för er båda att de bara är för tidigt ????

• Enlite sladdis
    Bellis9207 skrev 2025-04-06 11:18:58 följande:

Har testat med ÄL test i över två veckor nu, men inget positivt där! Är det vanligt att man inte får det men ändå får ägglossing? är 10 dagar kvar till bim! Är ni några här som har väldigt sen ÄL? Eller så har den helt enkelt uteblivit denna månad 😮?💨

Jag fick positiva test dag 19 istället för 13 denna månad.
  • Enlite sladdis

Det har blivit väldigt mycket starkare under dagen. Så nu får jag nog inse att vi lyckats. Jag har i 18 år sagt "aldrig en bebis i december" nu känns det så rätt. (Min äldsta är 18)

Jag håller tummarna för er alla och att fler ansluter till bf december 

Test imorse, klockan 13 och nu 22

Svar på tråden BIM April 2025