• Siripiri

BIM April 2025

Bestämde mig i veckan för att idag blir sista dagen på p-piller! 
    Vår historia är knappt ett halvårs försökande förra året, 2 kemiska, ett tidig MF och avslutningsvis ett X i december. Sen dess har vi haft paus och jag ätit p-piller i 2 månader för att slippa mina jobbiga menser. Jag hoppas/tror jag kommer hinna med två BIM i april pga 26 dagars cykeln är standard, men vi ska inte börja försöka förens på andra cykeln. Brors helt på hur snabbt min cykel kommer igång, men har ju känt hur den fortsatt ^  pågå ^ trots p-piller. Iallafall när det kommer till jag vart sugen och haft pms😂 

I mitten av april ska jag till gynekologen och kolla läget, kanske spola den äggledare jag har kvar. 

BIM lista
    6/4 -Rumpetrollet
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    31/4 - Siripiri
  • Siripiri
    Siripiri skrev 2025-03-09 18:00:21 följande:

Bestämde mig i veckan för att idag blir sista dagen på p-piller! 
    Vår historia är knappt ett halvårs försökande förra året, 2 kemiska, ett tidig MF och avslutningsvis ett X i december. Sen dess har vi haft paus och jag ätit p-piller i 2 månader för att slippa mina jobbiga menser. Jag hoppas/tror jag kommer hinna med två BIM i april pga 26 dagars cykeln är standard, men vi ska inte börja försöka förens på andra cykeln. Brors helt på hur snabbt min cykel kommer igång, men har ju känt hur den fortsatt ^  pågå ^ trots p-piller. Iallafall när det kommer till jag vart sugen och haft pms😂 

I mitten av april ska jag till gynekologen och kolla läget, kanske spola den äggledare jag har kvar. 

6/4 -Rumpetrollet
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    31/4 - Siripiri
    30 menar jag, inte 31😂 

BIM lista

6/4 -Rumpetrollet

9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    30/4 - Siripiri
  • Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-09 19:11:52 följande:

Fint men samtidigt också tråkigt att vi hängt i så många trådar tillsammans. ❤️ Hoppas att det är vår tur nu! Hur gammal är du och varifrån landet kommer du?Kom på att jag själv startade tråden men glömde skriva kort om mig. Hade ett missfall i September, en bebis som föddes stilla i v39 i februari 2024. Sen har det gått trögt med att få ett plus. Så frustrerande när det är det enda man vill? Ser att din historia mot en bebis i famnen inte heller varit den lättaste. 

Nu är det vår tur! Tror på oss och på en Decemberbebis! 

Jaa det är tråkigt men så fint med stödet man får här♥️♥️ 
    hoppas det är vår tur denna våren ♥️ 
    Jag är 32 och bor på västkusten☺️ Dudå? 
    Din historia glömmer man inte i första taget.. det tuffaste man kan gå igenom gällande graviditet tror jag♥️ Min mamma berättade när jag låg sjukhuset efter mitt X att hon födde ett barn stilla i vecka 36. Såg på henne hur det fortfarande gör henne ledsen fast det är över 40 år sedan.. 

Men du hade inte fått någon direkt hjälp från vården eller hur var de? ♥️ 

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-10 08:47:25 följande:
    Verkligen, så fint! Känns bra att kunna bolla med andra också. Jag är 33 och bor i Norrland! 😊

Ja, det har varit och är fortfarande tufft. Det är nånting man kommer få bära med sig hela livet, precis som din mamma också fortfarande gör. ❤️

Nej precis. Ingen större hjälp. Får kontakta dom med hjälp när ett år har gått (från September räknat när vi fick missfallet). Känts som en enorm uppförsbacke. Försöker ändå vara positiv, nån gång kommer jag ha en bebis i min famn. En levande bebis. Då spelar ju vägen dit ingen roll - även om den är jobbig nu. 

Verkligen! man känner sig inte så ensam i ^ misären ^ .. ♥️ samt att prata om det med sin gubbe är inte riktigt samma som att prata med andra kvinnor. Orkar heller inte störa ens kompisar heller med allt detta 😅 några av dem har inte ens barn eller har inte försökt så då är det också svårt för dem att förstå vad man går igenom. Blir tokig när dem säger ^ ba slappna av, tänk inte så mycket ^ ??.. lätt för er att säga 😒 

ja♥️♥️ 

Tycker faktiskt det är enormt dåligt av vården.. jag köper det om man är typ 25, men med tanke på vad det står på 1177 gällande typ fertilitet efter 35 och större risk för kromosomfel osv är det kanske en god idé att ändå hjälpa någon som dig och mig som är 30+. 

Det kommer du ♥️ min förhoppning är att progesteronbrist är mitt problem och ska börja med såna vagitorier efter ÄL. 

• Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-11 15:36:47 följande:
    Spännande ändå med lite olika ?kurer. Själv försöker jag leva på som vanligt, äta regelbundet och varierat. Äter Folsyra och Omega 3 men inget annat. Funderar över det här med kaffe, hur har ni andra gjort med det? Någon som helt uteslutit som har bra erfarenheter av det? 🤗
    Att utesluta koffein har påverkat hur jag mår innan mens, inte alls lika mycket PMS, typ bara liiiiite dåligt tålamod en dag innan mens och mina bröst börjar inte ömma 7 dagar innan mens, utan kanske 2 dagar innan. Så det har påverkat mig positivt även om det inte lett till någon bebis än♥️ haft förhoppningar att det skulle mig mindre mensvärk, men tyvärr inte känt så mycket skillnad där. 
  • Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-03-18 18:37:23 följande:

Heeej alla{#emotions_dlg.flower}
    Tog en paus, men är tillbaka lite då och då. Blev nyfiken på hur det gått för alla. Har inte varit här sedan någon gång i januari. 

Jag vill så gärna skriva in mig i listan här, men får avvakta. Har ingen aning när min mens dyker upp. Kopplade för några dagar sedan att den inte kommit än. Men nu är den 17 dagar sen. Har heller inga symtom på något, därför har jag heller inte testat med något test utan tiden får utvisa helt enkelt. 

Börjar fundera på om jag är i klimakteriet. Har nattliga svettningar, klåda i underliv osv. Det har jag haft ett ganska bra tag nu. Men är bara 33 år gammal. Men tydligen går det. Blev rekommenderad att gå till en gynekolog för att kolla om jag har ägg kvar. Men kan man verkligen bara ringa en gynekolog och säga: Hej, kan jag komma på ultraljud, jag vill se om jag har ägg kvar?

känner mig lite kluven faktiskt. 

Jag skriver i listan ändå. 

28/3 - Omega3
    5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

Välkommen tillbaka! 

Det är ju bara skriva på 1177 eller ringa och boka tid, tycker jag du ska göra asap! Är det lång väntetid kan du ju även beställa blodprov privat via testmottagningen.se så länge, det är supersmidigt och du kan välja ut enstaka prover eller paket :) Kan du kolla FSH och AMH och kanske sköldkörtelhormoner. 

• Siripiri
    elliibellii skrev 2025-03-22 02:19:49 följande:

Vilket märke/typ på ÄL-test har funkat bäst för er?
    Vad har varit mest pålitligt? 🌸

Jag gillar apoteas egna ☺️
  • Siripiri

Tog detta igår för har känns som att jag är i ÄL-träsket pga typ hoppade på mannen i förrgår 😂 skönt att den kom igång fort efter avslutandet av p-piller. Men vi ska inte försöka denna gången utan nästa ÄL blir i mitten på april efter jag vart hos gyn, hoppas på att få spola igenom den äggledaren jag har kvar😊 Idag har jag äl-smärtor på ^ rätt ^ sida med, inte på den borttagna så känns som kroppen vet att jag saknar äggledaren på höger för ägglossar typ aldrig på vänster annars. 

• Siripiri
    Elisand skrev 2025-03-24 12:52:03 följande:

Kan den här ökningen betyda att jag hade ägglossning igår? Fast det inte ökat så mycket 😅

Ser ju lite ut som att det var i förrgår eller igår om jag tolkar den blåa linjen rätt 😊 

Såhär ser min ut, ägglossade i fredags, 21a 
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-03-24 19:55:32 följande:
    Ja, tänkte mest för att det inte ökade så mycket mellan 22 och 23/3, men att det gick över hur tempen varit längs cykeln imorse och därför ägglossning igår? Men måste väl ändå vänta 2 dagar till med högre temp för att bekräfta. Är första månaden jag fått till tempningen så är ny. Förra månaden fick jag feber precis kring ägglossning :(

Behöver ju inte ske ett jätte hopp, iallafall inte under dem månaderna jag tempade i höstas och vad jag sett på många andras charts☺️ Får du en dipp vid 4 dagar efter ÄL är det också vanligt av vad jag fått uppfattning av efter ha vart i dessa BIM-trådar ett tag nu! 

Svar på tråden BIM April 2025