• Rhea

BIM April 2025

Hej hej igen!

Har varit med sen januaritråden, men det här blir vårt tredje försök för att jag har haft väldigt långa oregelbundna cykler. (PCO)

Är 34 år och min partner 42, vi har inga barn sen tidigare.

Hoppas att vi får många plus den hör månaden ❤️ har en bra känsla!!

BIM-lista

5/4 - Elisand
    6/4 -Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 Hoppaspånr3 
    14/4 - Loppan2025
    30/4 - Siripiri

• Rhea

Är helt chockad!! Blinkande gubbe! Helt enligt appens beräkningar och inte alls sen som den brukar vara.

Ja, då är det bara att köra på! Vilka fler närmar sig ÄL? 😊

• Rhea
    Elisand skrev 2025-03-17 12:51:08 följande:
    Tog första äl-testet för månaden idag, men bara väldigt svagt streck. :)
    Håller tummarna att den kommer snart ????, är så drygt när den segar och har sig!
  • Rhea
    Rhea skrev 2025-03-17 15:16:44 följande:
    Håller tummarna att den kommer snart ????, är så drygt när den segar och har sig!
    Oj det blev massa frågetecken ist för en emoji 
  • Rhea
    Anonym (Lily96) skrev 2025-03-17 15:35:11 följande:

Härligt, skönt när appen har rätt! Vilken app använder du?

Jag fick blinkande gubbe på CB-test i lördags (tidigare än min app beräknat) och den fortsätter blinka - eller dansa som min sambo säger😂

Gissar på ÄL imorgon (18/3) eller onsdag (19/3). 

Haha roligare med dansande gubbe!

Jag har Flo, gratisversionen, men tycker den är så störig med alla premiumfunktioner. 
  • Rhea

Nu hade jag en fast gubbe. Fattar ingenting...

Tar på morgonen för att bäst detektera östrogenet eftersom jag inte har trott att det var dags att testa LH ännu. Men...

I förrgår morse cirkel
    Igår morse blinkande
    Idag på morgonen fast

Hur kan det gå så snabbt? Borde inte den blinkande vara iaf 2 dagar. Vi hann inte då till det igår heller, och jag sa att det var lugnt. Om det går såhär fort kanske ägglossningen är över till i eftermiddag när vi har nästa chans.

Inget fertila sekret än iaf.... det här är så skumt.

• Rhea
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-18 08:20:28 följande:
    Jag tror det är lugnt! Cb blir positivt tidigt i ökningen, så förmodligen gott om tid kvar 🤞🥰
    Okej hoppas!! 
    Anonym (Lily96) skrev 2025-03-18 08:29:33 följande:

Håller tummarna för er! Förhoppningsvis hinner ni få till det ikväll eller imorgon. För visst är det så att det är fast gubbe i 48h? Har för mig att jag läst det någonstans. 

Jag fick också fast gubbe imorse men har låga förhoppningar. Är hemma dunderförkyld och vi har bara fått till det 1gr den här veckan och då höll jag på att tuppa av haha

Tack ❤️❤️ Det blev en snabbis ändå haha, så hoppas att det kommer räcka. Ja, jag trodde också det men min förra cykel var det bara en dag typ, sen cirkel... vet inte vad jag har för racerhormoner haha

Åh nej vad segt!! Hoppas att du mår bättre ikväll!

• Rhea

Och då var ÄL över för denna gång...

Vi fick bara till det en gång och nu är jag sur på mannen för att han planerade så dåligt. Har jag rätt att vara sur?? Finns det hopp med bara en gång i bagaget?

Är så besviken!!

• Rhea
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-19 18:19:59 följande:
    Klart det finns en chans! håller tummarna att det var just den dansen som behövdes 🙏🤞
    Hoppas!!! Tack ❤️❤️
    Anonym (Lily96) skrev 2025-03-19 18:55:40 följande:

En omgång kan mycket väl räcka! Min svägerska blev gravid på första dejten. Vem vet, kanske det är er tur nu? 
    Meeeen jag förstår att du är besviken, man vill ju maxa ALLA chanser! Jag hade också blivit sur hehe🤭

Jag är också lite besviken? Så typiskt att åka på influensa när man är som mest fertil... Men jag är tacksam att min kille ville ligga ändå haha. 3 gr fick vi iallafall till det så hoppas hoppas hoppas att det blir något och att inte bacillerna hindrar kroppen🤞🏻

Haha skönt att höra att man inte är orimlig! Ja jag hoppas verkligen att det räckte. Ja egentligen är det bara en gång som krävs haha

Men gud vad bra jobbat ändå med influensa och allt!! Håller tummarna för er! 

Vad spännande, nu börjar den långa väntan till BIM. Hoppas att vi båda får plus trots halvbra förutsättningar!

• Rhea
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-23 11:34:26 följande:
    Cd 28 hände det äntligen! 😍 de började bli aningen starkare igår och på morgonen idag var de positiva 🥳
    Återstår att se om vi lyckas med någon mer babydance då vi är krasslig. Men jag är lycklig över positivt lh test iallafall 😍
    Äntligen!! Heja heja!
  • Rhea
    Elisand skrev 2025-03-27 22:35:22 följande:

Ahh hur får man tiden att gå fortare? Hatar den här väntan när man inte kan göra eller påverka något? Beställt lite grejer från apoteket nu istället och ett testa-tidigt-test är med där i beställningen. 

Åh jag vet... jag har inget bra svar, känns som att göra olika varje månad. Nu har jag bara försökt förtränga, men att shoppa tester och vänta på dom har defenitivt varit en annan strategi. ❤️ Snart så!!

Jag hade en liten blödning idag 10 DPO. Hade det förra gången också, så behöver inte vara nidblödning, även om det känns ganska troligt ändå... Får hoppas att den stannar kvar den här gången!
  • Rhea

Idag känns det som att jag har gått upp en storlek i alla mina kläder.. allt sitter åt och gör ont. Vill bara slita av mig allt och gömma mig i ett stort tält så ingen ska se mig. Känns verkligen som pms. Och jag som kanske skulle börja testa imorgon, kommer nog inte göra det för kommer bara bli besviken :( 

• Rhea
    Elisand skrev 2025-03-29 10:31:24 följande:
    Tack för stöttning. <3
    Hoppas det är en nidblödning! Är ju rätt i tid!!  Har du planerat när du vill testa?
    Hoppas! Jag tänkte nog börja 4 eller 5 april, har bim 6 april, men brukar alltid vara sen, så vill inte bli besviken heller. När tänkte du börja köra?
  • Rhea
    Elisand skrev 2025-03-29 17:42:36 följande:
    Jag har som plan att testa på onsdag, det är väldigt tidigt äl+10 men det är min födelsedag så hoppas på världens bästa födelsedagspresent. 
    Åh jag håller tummarna!! Och grattis i förskott!🥳🥳
  • Rhea
    mothertotwo skrev 2025-03-31 16:15:08 följande:

Hej tjejer, måste bara beklaga mig lite!

Dag 61 i denna menscykel!! Vad är det som händer med min kropp. Detta är det längsta jag gått utan mens genom alla år som jag haft mens. Förutom när jag varit gravid då. 

Fick pytte lite rosa igår när jag torkade mig. Men det var så himla lite och det försvann direkt. Inga tecken på någonting ännu. Jag har äntligen gyn på onsdag!! Jag ser framemot detta besök! 61 dagar... herrejävlar! Har varit med om vid två tillfällen genom alla år att den legat på 59 dagar. Nu har det blivit rekord för mig. Detta är sååå drygt!

Usch vad drygt!! Jag hade runt 50 dagar i januari, det är så irriterande. Bra att du går och kollar upp, det gjorde jag med. Det var "bara" stress, men så skönt att bli lugnad med det! Hoppas att den kommer snart!!
  • Rhea

Håller tummarna för alla som är i testningstider!! Hoppas hoppas hoppas ❤️

Jag har fått lite tecken på att mensen är på väg och en sjungande PMS, så jag tror att jag är körd för denna månad tyvärr :( 

• Rhea

Vad tråkigt att höra om alla som också har fått sin mens. Jag koinar klubben idag. Är så besviken att det inte blev 2025-bebis för oss... men men, vad ska man göra. Bara att tänka att det var menat såhär och att det blir bra som det blir. Vi ses i majtråden, stor kram. ❤️

Svar på tråden BIM April 2025