• Anonym (Paula)

Varför gillar så många Trump?

I mitt umgänge så vet jag inte en enda person som skulle rösta på Donald Trump om vi skulle fått rösta. Det skulle nog mer som högst märkligt att ens utgå från att någon skulle tycka något annat. 

Nu har jag även många kristna vänner och bekanta också?. präster. Ingen av dessa skulle ens föreslå att man skulle göra det svårare att få göra abort t ex. 

Men min känsla är att han kommer att vinna valet igen. Frågan är vad dessa människor ser som jag och mina vänner missar helt? 

• Svar på tråden Varför gillar så många Trump?
  • Tow2Mater
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-15 01:39:24 följande:
    Många av dessa barn har autism, psykisk ohälsa och över hälften ångrar sitt ingrepp statistiskt. Dom behöver inte heller föräldrars samtycke gällande just detta. Det är en av de mest galna ideer samhället drivit fram.

Efter utredning ska det vara möjligt från 18år och framåt, inte en dag tidigare.
    Visst är det galet.

I Sverige får man väl inte ens sterilisera sig innan man är 25 år. Som jämförelse.
  • nihka
    Anonym (Göran.) skrev 2024-11-14 19:30:50 följande:

De flesta människor är mer eller mindre hjärntvättade av den ?goda? sidan.  

Det finns dem som INTE är hjärntvättade som tänker självständigt. Dessa människor ställer sitt hopp till personer som Trump?

Rätt eller fel????

Ja vad gjorde Trump under de 4 åren.  Hur blev USA?
    vad hände efter Trump? Hur blev USA?

Återigen så hjärntvättas folket. 

jag tycker Trump gjorde några bra saker. Men detta blev aldrig omtalat.  Det finns en agenda som är bestämd. Trump  är inte en del av den agendan. Eller är han det? 

vem vet i dagens fula värld. 

Svar: fel.

Alla som inte gillar Trump är inte "hjärntvättade". Den som tror att alla som inte gillar Trump är hjärntvättade är nog den hjärntvättade i så fall.

Trump är bara en person med väldigt mycket pengar och väldigt låg moral där det sistnämnda hjälper det förstnämnda på traven rejält. Han kommer bli den första presidenten i USAs historia som är en dömd brottsling. Givetvis är det många som inte vill ha personer som anser sig stå över lagen på viktiga poster.
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Xenia
    Anonym (Sokrates) skrev 2024-11-15 01:26:52 följande:
    barn under 10 år är småbarn.
    Men man könskorrigerar inte barn under 10 år. Det vore oetiskt av läkare att göra detta.

Menar du att man gör det i USA? Har du länk.
  • Xenia
    Anonym (Nyheternas fel) skrev 2024-11-15 01:39:24 följande:
    Många av dessa barn har autism, psykisk ohälsa och över hälften ångrar sitt ingrepp statistiskt. Dom behöver inte heller föräldrars samtycke gällande just detta. Det är en av de mest galna ideer samhället drivit fram.

Efter utredning ska det vara möjligt från 18år och framåt, inte en dag tidigare.
    Över hälften? Har du belägg för det?

Det som man gör tidigare är att ge tonåringen hormoner.
  • Xenia
    Anonym (Sokrates) skrev 2024-11-15 01:44:14 följande:
    De ville införa lagar om att lärarna skulle kunna prata med barn om detta utan att meddela föräldrarna. Lärare som skulle lära barnen att de kanske var trans redans om små.
    Det är inte fel att undervisa om intersexualitet och trans när man undervisar om biologi och sexualitet. Läranra behöver inte fråga föräldrarna innan de tar upp något i undervisningen. I så fall skulle en del föräldrar förbjuda sexualundervisning och undervisning om homosexualitet.
  • Anonym (GF)

Har aldrig varit med om något liknande. De som gillar/röstar på Trump verkar inte kunna acceptera att andra inte gillar hans sätt eller hans politik. Lite samma sak med Åkesson. Jag känner människor som röstar på allt från V till M och ingen av dom är i närheten av denna idoldyrkan där inget ont får sägas om partiet eller partiledaren. 

Jag lyssnar dagligen på P1, och självklart tas de upp både bra och dåliga saker Trump gjort/vill göra. 

• Anonym (Röstar på partiet)
    nihka skrev 2024-11-15 10:36:52 följande:

Alla som inte gillar Trump är inte "hjärntvättade". Den som tror att alla som inte gillar Trump är hjärntvättade är nog den hjärntvättade i så fall.

Trump är bara en person med väldigt mycket pengar och väldigt låg moral där det sistnämnda hjälper det förstnämnda på traven rejält. Han kommer bli den första presidenten i USAs historia som är en dömd brottsling. Givetvis är det många som inte vill ha personer som anser sig stå över lagen på viktiga poster.
    Om Trump bara och helt enkelt är sådan så som du påstår.

Hur kunde det då komma sig att Demokraterna inte kunde få fram en kandidat som mycket enkelt vinner över Trump i ett demokratiskt val?

Att denna Trump, så som de beskriver honom, vinner valet,
    vad säger det då om motståndaren och om motståndarsidan?

Har du inte reflekterat alls över detta?
  • Anonym (Sokrates)
    nihka skrev 2024-11-15 10:36:52 följande:

Du förstår att om de hade velat att Biden skulle vara dömd brottsling hade han varit det, likså Kamela?

Fråga dig varför Washington D.C ser ut som Romariket när det kommer till arkitektur... 
  • nihka
    Anonym (Röstar på partiet) skrev 2024-11-15 12:07:26 följande:
    Om Trump bara och helt enkelt är sådan så som du påstår.

Hur kunde det då komma sig att Demokraterna inte kunde få fram en kandidat som mycket enkelt vinner över Trump i ett demokratiskt val?

Att denna Trump, så som de beskriver honom, vinner valet,
    vad säger det då om motståndaren och om motståndarsidan?

Har du inte reflekterat alls över detta?
    För att något fler ville ha en republikan till president än en demokrat till president.

Kunde du verkligen inte komma på det själv?
    Om du vill få tillbaka min röst Kristersson, får du ge SD foten!
  • Xenia

För att folk blev fullständigt förtrollade av Trump och köpte alla hans lögner
    För att folk saknar förmågan att tänka kritiskt och logiskt när de hör en populist som lovar guld och gröna skogar

Republikanerna röstar tydligen på sitt parti även om djävulen själv är presidentkandidat. Det konstiga är att även de som inte vara dedicerade republikaner röstade på Trump. Det är mig fullständigt obegripligt. Men de röstar med "hjärtat" (känslorna) och inte med hjärnan (förnuftet).

Sen tror jag att Kamala Harris kön och hudfärg låg henne i fatet. Dvs inte för de svarta väljarna men för konservativa vita.

Svar på tråden Varför gillar så många Trump?