Anonym (Fast ...) skrev 2024-11-12 17:19:25 följande:
Helt rätt! Bra att du ändå tänker på det; det visar ju faktiskt att du ändå tänker till lite kring det du säger - att du ändå har ett visst mått av självinsikt som kan se att du kanske varit lite snabb att döma ut vad nån annan säger bara för att du utgår från dig själv 👍 (Eller detta är iaf den tolkning av det citerade inlägget som jag väljer att göra; kan man tolka någon annan snällt skadar det ju inte att göra det 😊)
Jag diskuterar trådstarten och trådens ämne, och jag förmedlar mina åsikter och mitt tyckande med anknytning till detta.
Dessutom lägger jag mig vinning om att försöka beskriva utförligt och berättar vad som utgör grunderna för min åsikt, mina tankar eller mina frågeställningar.
Dessutom reflekterar jag och svarar på inlägg direkt riktade till mig, på de inlägg som jag tycker är intressanta och/eller är seriösa och/eller har anknytning till trådens ämne så försöker jag svara utförligt.
Jag försöker utförligt förklara varför jag har dessa åsikter och vilka grunder jag har för mina åsikter.
Jag försöker undvika att diskutera person, åtminstone så länge som den som citerar mig diskuterar det jag skriver,
men avstår från att diskutera mig som person.
Jag kanske har missat något av dina inlägg? I så fall får du gärna göra mig uppmärksam på det.
Men jag kan inte direkt finna att du har diskuterat trådens ämne på något särskilt seriöst sätt?
Om du på riktigt har framfört några av dina tankar, eller diskuterat trådstarten eller trådens ämne, så verkar jag ha missat var du gjorde detta? Och om jag har missat något av dina inlägg så verkar jag ha missat där du beskriver vad som utgör grunden för dina tankar, åsikter och ditt tyckande?
Jag förstår att du inte gillar det jag skriver.
Och som sagt, du måste absolut inte hålla med mig.
Men har du något mer bakom, något mera än bara dina känslor som spelar dig ett spratt?
Om du tycker att jag har fel så vore det ju bra för tråden, för diskussionerna, om du berättade vad du tycker är fel i det jag har skrivit? Varför du tycker det är fel? Och på vad grundar du dina åsikter och dina tankar? Finns det t ex någon saklig grund annat än bara dina känslor?
Jag tror att du kan hålla med om att det skulle vara bra för tråden och för diskussionen om du berättar något om detta?